اعلام آغاز بازسازی برج های دوگانه خرقان

به گزارش راه ساری، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، آغاز بازسازی برج های دوگانه خرقان صورت پذیرفت.

اعلام آغاز بازسازی برج های دوگانه خرقان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

علیرضا خزائلی اعلام کرد: با توجه به بارندگی های شدید بهار گذشته و جاری شدن سیل در منطقه آبگرم روستای حصار ولیعصر و نگرانی که در مورد آسیب رسیدن به برج های تاریخی این منطقه وجود داشت، بازدیدهایی به همراه معاون میراث فرهنگی و کارشناسان اداره کل برای آنالیز شرایط سازه ای بنا انجام شد و جذب اعتبار لازم برای اجرای برنامه بازسازیی آن در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی نهاده شد.

بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، خزائلی با بیان اینکه پروژه ساماندهی و بازسازی این دو بنای با شکوه دوره سلجوقی پس از تأمین اعتبار در روزهای آخر تیرماه امسال شروع شده، اظهار کرد: در این مرحله از بازسازی بنا اقدام های بازسازی موضعی اعم از بازسازی بام و جداره ها، اصلاح و ساماندهی کانال های رطوبتی و بازسازی تزئینات جداره بنا با اعتبار پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت نظارت کارشناسان بازسازی این اداره کل در حال اجرا است.

برای چرای گوسفندان خارج از محدوده برج ها تذکر داده شد

وی همچنین با اشاره به نگرانی هایی که در مورد چرای گوسفندان در محدوده پیرامون این دو بنا وجود دارد، گفت: در حال حاضر شخصی از ساکنین روستای حصار ولیعصر به عنوان نگهبان در برج های خرقان و غار قلعه کرد مشغول به فعالیت است و تذکرات لازم برای چرای گوسفندان در خارج از محدوده برج ها داده شده، با توجه به اینکه تعامل با جامعه محلی در فضاهای پیرامون محوطه ها و بناهای تاریخی در اولویت برنامه های حفاظتی این اداره کل است؛ استفاده روستائیان از فضای پیرامون برج ها در صورت عدم ایجاد آلودگی و آسیب نرسیدن به بنا، مسئله ای ایجاد نخواهد کرد و قطعا در صورت مشاهده مواردی مغایر با اصول حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی موضوع با جدیت پیگیری می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر چند کارگاه بازسازیی در سطح استان در حال فعالیت هستند و تغییرات ظاهری بنا حین بازسازی بخشی از این فرایند است که تحت نظارت دقیق کارشناسان اجرا می گردد و نتیجه نهایی قطعا بسیار خوب و ارزنده خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10380

به "اعلام آغاز بازسازی برج های دوگانه خرقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آغاز بازسازی برج های دوگانه خرقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید