اندیشمند کوموری:امپریالیسم، آینده دنیا را به خطر انداخته است

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - دانشجو و اندیشمند دنیا اسلام از کشور کومور گفت: امپریالیسم با مداخله بیجا در امور کشورهای دیگر، آینده منطقه و دنیا را به خطر انداخته است.

اندیشمند کوموری:امپریالیسم، آینده دنیا را به خطر انداخته است

تیلاکی مَحَمود (Tilaki Mahamoud) روز یکشنبه در حاشیه همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414 شمسی در دانشگاه تهران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران درباره ادعاهای ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مقامات این کشور درباره خطر ایران برای کشورهای منطقه تاکید نمود: ایران نه تنها خطری برای منطقه و دنیا نیست که خطر اصلی برای امپریالیسم که می خواهد در امور دیگر کشورها دخالت کند، است.

وی اضافه کرد: در بین کشورهای اسلامی ، ایران به عنوان نمونه ای منحصر به فرد در تمامی زمینه ها از جمله فرهنگی، علمی و مذهبی به شمار می رود و اگر کشورهای اسلامی، ایران را به عنوان الگوی خود قرار دهند هر کدام به ایرانی دیگر تبدیل خواهد شد .

مَحَمود که دانشجوی مدیریت آموزشی در دانشگاه جامعه المصطفی(ع) است، درباره امنیت در جوامع اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید امنیت را تضمین و آن را تثبیت نمایند چرا که نگاه اسلام ترویج امنیت در این جوامع است.

وی گفت : درحالیکه مسلمانان کوشش های بسیاری برای تضمین امنیت انجام داده اند ؛ اما غربی ها به دنبال ترویج خشونت هستند.

وی نقش ایران در توسعه امنیت در دنیا اسلام را انکارناپذیر خواند و اضافه کرد: ایران کوشش های خود را انجام داده است و گروه های اسلامی اعم از شیعه و سنی در دیگر سرزمین ها نیز باید با الگو گیری از ایران در این راه کوشش نمایند.

این اسلام شناس کوموری با اشاره به برخورداری ایران از حیث مساجدی برای پیروان اهل سنت و تشیع گفت: در کنار مسلمانان ، پیروان دیگر مذاهب و ادیان هم در ایران سکونت دارند و از امنیت برخوردارند.

وی گفت: کشورهای اسلامی باید رو به جلو بروند و نه این که به عقب گرد داشته باشند و این هدف متعالی اسلام است. در سایه همین امر کشورهای مسلمان می توانند به توسعه در تمام زمینه ها دست یابند.

به گزارش خبرنگاران، همایش بین المللی آینده دنیا اسلام در افق 1414 شمسی روز یکشنبه با حضور اندیشمندانی از 10 کشور اسلامی در دانشگاه تهران شروع شد و این نشست فردا بکار خود انتها می دهد.

اروپام**6984** 1546

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2506

به "اندیشمند کوموری:امپریالیسم، آینده دنیا را به خطر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشمند کوموری:امپریالیسم، آینده دنیا را به خطر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید