اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم عرضه می شوند

به گزارش راه ساری، تحلیل گر ارشد و شناخته شده اپل ادعا می کند که کوپرتینویی ها تا 18 ماه آینده اولین کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده آرم را معرفی و عرضه می کنند.

اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم عرضه می شوند

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،مینگ چی کو جدیدترین یادداشت تحلیلی خود را پیراموناپلمنتشر کرد و بخش جذاب آن، به پیش بینی عرضه کامپیوتر مک با پردازنده یآرماختصاص دارد. این تحلیل گر شناخته شده، ادعا می کند که اولین مک مجهز به پردازنده آرم در سال 2021 عرضه خواهد شد.

در بخشی از پیش بینی مینگ چی کو ادعا می شود یکی از محصولات جدید اپل که در بازه 12 تا 18 ماه آینده معرفی می شود، مجهز به پردازنده ساخت خود شرکت خواهد بود. درواقع، کو محصول سال 2021 را اولین کامپیوتر اپل بدون همکاریاینتلمی داند. در سال های گذشته ادعاهای متعددی با این موضوع مطرح می شد که اپل قصد توسعه پردازنده اختصاصی مبتنی بر آرم دارد. گزارش جدید کو، تاحدودی یک مهر تأیید کم رنگ بر شایعه های گذشته محسوب می شود. پیش بینی های کو عموما صحیح بوده اند و شاید بتوان بالاخره سال 2021 را زمان رونمایی از پردازنده اختصاصی کوپرتینویی ها دانست.

کو در یادداشت تحلیلی خود به افزایش سرمایه گذاری اپل درتوسعه تراشه های مبتنی بر فرایند پنج نانومتری تأکید می کند که پس از شیوعویروس کروناجدید، شدت گرفت. فرایند مذکور احتمالا در ساخت تراشه اختصاصی کوپرتینویی ها مبتنی بر آرم استفاده خواهد شد. به علاوه، تراشه های پنج نانومتری درگوشی آیفونوتبلت آیپدسال 2021 نیز به کار گرفته خواهد شد.

زمان آماده شدن و عرضه تراشه های پنج نانومتری اپل، نیمه سال جاری پیش بینی می شود. همان طور که گفته شد کو پیش بینی می کند تراشه های پنج نانومتری علاوه بر استفاده در تولیدپردازندهبرای مک های سال 2021، در آیفون پرچم دار و مینی آیپد سال 2021 هم استفاده خواهد شد. او زمان معرفی مینی آیپد LED جدید را ماه های پاینی 2020 یا ابتدای 2021 پیش بینی می کند.

تغییر رویه از پردازنده های اینتل در مک تا پردازنده های شخصی سازی شده آرم، تغییر بزرگی برای اپل خواهد بود و انعطاف پذیری بیشتری را در به روزرسانی سخت افزاری مک برای آن ها ممکن می کند. درمجموع کوپرتینویی ها با بهره گیری ازسخت افزاراختصاصی، توانایی هماهنگی بهتری بین نرم افزار و سخت افزار خواهند داشت که موجب بهبود بازدهی و تجربه کاربری می شود. البته تغییر راستا اپل، به معنای کار بیشتر برای توسعه دهنده ها خواهد بود تا محصولات خود را برای موج جدیدی از کامپیوترهای مک مبتنی بر آرم، بهینه سازی کنند. برخی از آن ها می گویند درصورت صحیح بدون پیش بینی ها، احتمالا اپل در کنفرانس پیش رویWWDC، کیت توسعه ای Developer Transition Kit را برای مهاجرت توسعه دهنده ها به آرم منتشر خواهد کرد. هرچند آن ها زمان بین کنفرانس سال جاری را تا رونمایی از مک مبتنی بر آرم در سال آینده، کافی نمی دانند و احتمال صحیح بودن پیش بینی ها را پایین تصور می کنند.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8221

به "اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم عرضه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید