ایده روانکاوی از زبان شهریار وقفی پور

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، انتشارات سیب سرخ کتاب تازه ای از شهریار وقفی پور را با عنوان ایده روانکاوی روانه بازار کتاب نموده است. وقفی پورکه در سال های اخیر تمرکز زیادی به موضوع روانشناسی و روانکاوی داشته است این اثر را به عنوان چهارمین کتاب تالیفی خود در این حوزه روانه بازار کتاب نموده است.

ایده روانکاوی از زبان شهریار وقفی پور

به گفته این نویسنده او با چندین سال تجربه عملی کار کلینیکی روانکاوی این کتاب و نظریان مطرح شده در آن را با هدف ارائه ای ساده و روان از مباحث روانکاوی برای مخاطبان علاقه مند به این موضوع تالیف نموده است.

این نویسنده در این زمینه همچنین گفت: ما در روانکاوی 3 ساختار روانی داریم که شامل روان نژدی، احراف و روان پریشی و در قالب ساختارهای مختلف در کتاب شرح داده شده است. کتاب همچنین سعی خود را به کار بسته تا نشان دهند این سه ساختار چگونه از هم تشخیص داده می گردد و راه تشخیص و تمایز هر سه ساختار از یکدیگر را با ذکر مثال های متعدد بیان نموده ام چرا که اساس کار علم روانکاوی مبتنی بر این ساختارهاست.

وقفی پور ادامه داد: مخاطبان اصلی این کتاب تمامی افرادی هستند که به روانکاوی علاقه دارند. این مخاطبان می توانند مخاطبان عام باشند و یا حتی روانکاوان. زبان کتاب به شکلی است که هر دو دسته از این مخاطبان را شامل می گردد

این نویسنده و محقق تاکید نمود: کتاب سعی نموده در کنار تعریف سه ساحت و ساختار روانی نسبت هرکدام از آنها بازگوید.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که اندیشه ها و باورهای فرویدی در علم روانکاوی سال هاست مورد نقد جدی واقع شده اند وی از آنها برای شکل دهی به نظراتش در کتاب بهره برده است، گفت: نگه فرویدی در شکل دهی به نکات کتاب به دلیل حقیقی بودن آنهاست. ما هرچه در تاریخ دنیا جلوتر می رویم، می بینیم روان پزشکی در بسیاری از موارد نمی تواند کاری انجام دهد و روان کاوی در آن حوزه ها پیروز بوده است. درمان روان پریشی، اوتیسیم و انواع مسائل رفتاری مثل وسواس، کشف علومی مثل نوروساینس و کشفیاتی درباره مغز و کارکرد دستگاه عصبی همه ریشه در نظریات فروید دارد.

کتاب ایده روانکاوی در صفحه 105 و با قیمت 22 هزار تومان منتشر شده است

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11021

به "ایده روانکاوی از زبان شهریار وقفی پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده روانکاوی از زبان شهریار وقفی پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید