ایران جاذبه های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم یی ژانگ، از مسئولان بازاریابی خارجی هواپیمایی سادرن چین با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان ملاقات و گفت وگو کرد.

ایران جاذبه های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد

خانم یی ژانگ با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی در حوزه توریستی نیز فعال است، گفت: جذب مسافر توریست یکی از برنامه های این شرکت هواپیمایی است تا هم مسافران بیشتری را این شرکت جذب کند و هم حوزه توریستی را در کشور مقصد تقویت و توسعه دهد.

وی اضافه کرد: بنا داریم که پس از کرونا، پرواز مستقیم به تهران را برنامه ریزی کنیم و برای جذب توریست برنامه های فرهنگی اجرا کنیم.

خانم یی ژانگ اظهار کرد: ایران کشوری دارای جاذبه و ظرفیت های غنی در حوزه تاریخ، تمدن و میراث توریستی است و امیدواریم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، بتوانیم برنامه های فرهنگی در جهت جذب توریست داشته باشیم.

برگزاری روز فرهنگی ایران در چین

وی پیشنهاد برگزاری روز فرهنگی ایران در چین را داد و گفت: فرهنگ غذای ایرانی تنوع و گستردگی بی نظیری دارد که می تواند فرصتی برای معرفی فرهنگ ایرانیان به چینی ها باشد.

خانم یی ژانگ اذعان کرد: با ارایه غذاهای ایرانی در تالار مبل پکن می توان آموزش تهیه و پخت آنها را برای رستوران های محل برگزار کنیم تا رستوران های نمایشگاه مبل در دوره دو ماهه تا عید نوروز، غذاهای ایرانی به مشتریان خود ارایه دهند و در عید نوروز، مراسم اختتامیه آن را برگزار کنیم.

تأکید کرد: یقین داریم این برنامه فرهنگی مورد توجه مخاطبان چینی خواهند بود، زیرا علاقه مندان به فرهنگ ایرانی در چین زیاد است و کشور ایران برای چینی ها شناخته شده است.

وفایی با استقبال از این پیشنهاد، بیان نمود: خوشبختانه رایزنی فرهنگی ایران در چین تجربه این کار را در بعضی از نمایشگاه ها داشته است و آمادگی دارد تا روز فرهنگی ایران را با شایستگی انجام دهد.

رایزن فرهنگی کشورمان در چین به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران و اجرای گروه موسیقی سنتی ایرانی به وسیله برادران شماعی زاده در روز فرهنگی ایران اشاره نمود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14553

به "ایران جاذبه های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جاذبه های تاریخی و فرهنگی برای توسعه گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید