این ربات به 10 زبان مختلف می نویسد

به گزارش راه ساری، محققان دانشگاه براون پیروز به طراحی یک ربات شدند که به خود آموزش نوشتن زبان هایی را می دهد که هرگز آنها را ندیده است.

این ربات به 10 زبان مختلف می نویسد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه براون پیروز به طراحی یک ربات شدند که به خود آموزش نوشتن زبان هایی را می دهد که هرگز آنها را ندیده است.

این ربات از یک الگوریتم برای بازیابی کارکترهای زبان های مختلف استفاده می نماید؛ این ربات همچنین می تواند کلمه hello را در 10 زبان مختلف بنویسد و یک طرح از مونا لیزا را کپی کند.

محققان امیدوارند که این امر منجر به ربات هایی گردد که می توانند دیاگرام و دیکته کردن را انجام دهند.

این ربات پس از یادگیری برای نوشتن الفبای زبان ژاپنی قادر به نوشتن کلمات در 10 زبان مختلف از جمله هندی، یونانی و انگلیسی است؛ توانایی ربات ساخته شده تنها با مطالعه نمونه های مختلف به دست می آید.

ربات ساخته شده توسط محققان دانشگاه براون از الگوریتمی استفاده می نماید که به وی یاری می نماید تصمیم بگیرد کجا و چگونه قلم را قرار دهد تا هر حرف در الفبا متمایز گردد و کلمات صحیح نوشته شوند.

دانشگاه براون از قدیمی ترین و معتبرین دانشگاه های آمریکا به حساب می آید؛ این دانشگاه خصوصی یکی از هشت دانشگاه آیوی لیگ است که در شهر پراویدنس در ایالت رود آیلند قرار گرفته است.

تصاویری از نوشتن این ربات را در زیر مشاهده می کنید:

فیلم مربوط به عملکرد این ربات را نیز در زیر مشاهده می کنید:

انتهای پیغام/

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3037

به "این ربات به 10 زبان مختلف می نویسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات به 10 زبان مختلف می نویسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید