آنالیز بالینی داروی ابولا برای درمان کرونا

به گزارش راه ساری، یک فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به آخرین مطالعات صورت گرفته برای یافتن داروی کرونا، گفت: دارویی که تا به امروز تا مرحله سوم کارآزمایی بالینی موفقیت آمیز بوده و وارد مرحله چهارم کارآزمایی بالینی شده، داروی ضدویروسی رِمدیسیویر است که به صورت آمپول است و امیدواریم نتایج آنالیز هایش موفقیت آمیز بوده و به زودی وارد بازار گردد.

آنالیز بالینی داروی ابولا برای درمان کرونا

دکتر مینو محرز-رییس مرکز تحقیقات ایدز در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین تحقیقات درباره داروی کرونا، گفت: امیدواریم به زودی داروهایی که در زمینه کرونا در حال آنالیز هستند، نتایج پیروز داشته و وارد بازار شوند. یک دارویی که تا به امروز تا مرحله سوم کارآزمایی بالینی پیروزیت آمیز بوده و وارد مرحله چهارم کارآزمایی بالینی شده، داروی ضدویروسی رِمدیسیویر است که به صورت آمپول است و امیدواریم نتایج آنالیز هایش پیروزیت آمیز بوده و به زودی وارد بازار گردد.

وی اضافه کرد: رمدیسیویر برای یک کمپانی است که برای ویروس ابولا ساخته بود که به چین هم ارائه شد. در حال حاضر در چندین کشور اروپایی و آمریکا خودشان آنالیز هایی را انجام داده اند. این دارو تا به امروز توانسته سه مرحله از چهار مرحله کارازمایی بالینی را با پیروزیت طی کند و چهارمین مرحله آن در حال اجرا است و به نظر می آید که موثر باشد.

محرز ادامه داد: البته تا زمانیکه دارو و واکسن وارد بازار گردد، مدت زمانی طول خواهد کشید. باید توجه کرد طبق دانش فعلی درباره این ویروس، تنها چیزی که تعیین شده که واقعا در جهان برای کنترل فرایند سریع این بیماری و کند کردن آن موثر بوده، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است. بنابراین هنوز باید این موضوعات را رعایت کنیم؛ تا کار ضروری نداریم، از خانه بیرون نرویم، افراد مسن تا حد امکان از خانه خارج نشوند، دست هایمان را به صورت مستمر و مرتب بشوییم و وقتی از خانه خارج می شویم، ماسک بزنیم.

محرز با بیان اینکه استفاده از ماسک معمولی و پارچه ای هم موثر است و برای محافظت از صورتمان در برابر ترشحات عطسه و سرفه سایرین، کافی است، ادامه داد: تنهای چیزی که در جهان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر بوده، همین اقدامات بوده است.

لازم به ذکر است که پیش از این، دکتر محمدرضا شانه ساز- رییس سازمان غذا و دارو نیز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره اثر داروی رمدسیویر بر روی درمان بیماران کرونایی، بیان کرد که این دارو یکی از کاندیداهایی است که احتمال می دهند می تواند در درمان بیماران کرونا موثر باشد که خوشبختانه در زمینه این دارو و برای آنالیز اثربخشی آن تعدادی از آن را وارد کردیم و در مرحله انجام مطالعات بالینی واقع شده است.

شانه ساز همچنین گفت: در عین حال یک شرکت دانش بنیان فراوریکننده داخلی برای فراوری این محصول اعلام آمادگی نموده است و اعلام نموده ظرف یک تا دو ماه می تواند دارو را ارائه دهد. اما ما منتظریم تا کمیته علمی، اثربخشی و ایمنی دارو را که در مطالعات بالینی آنالیز می گردد، تایید کند. در این صورت این دارو هم می تواند یکی از کاندیدهایی باشد که در درمان کرونا موثر است.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8900

به "آنالیز بالینی داروی ابولا برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز بالینی داروی ابولا برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید