برنامه خواب نامنظم با فشارخون بالا مرتبط است

به گزارش راه ساری، این مطالعه نشان داد افرادی که آخر هفته ها می خوابیدند یا زمان های خواب و بیدار شدنشان را در طول هفته تغییر می دادند، به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی که روال خواب مداوم تر داشتند، در معرض ابتلاء به فشار خون بالا بودند.

برنامه خواب نامنظم با فشارخون بالا مرتبط است

دنی اکرت، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه سلامت خواب آدلاید استرالیا، گفت: این نشان می دهد که افراد ممکن است احتیاج داشته باشند نه تنها مدت زمان خواب خود را در نظر بگیرند، بلکه اهمیت داشتن یک برنامه خواب منظم برای سلامت قلب و عروق را نیز درک نمایند.

انجمن قلب آمریکا به بزرگسالان توصیه می نماید که 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند تا سلامت قلب و مغزشان بهبود یابد. این توصیه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که نشان می دهد افرادی که به طور میانه کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند با خطر بسیار بیشتر ابتلاء به فشار خون بالا، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس روبرو هستند. به همین ترتیب، کسانی که بیش از حد می خوابند- بیش از میانگین 9 ساعت در شب- با خطر بیشتر فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و مرگ روبرو هستند.

در مطالعه نو، محققان الگو های خواب را در یک دوره 9 ماهه برای 12287 بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا و بدون این عارضه از 20 کشور آنالیز کردند. شرکت نمایندگان عمدتاً مردان میانسالی بودند که اضافه وزن داشتند. داده ها از جولای 2020 تا مارس 2021 جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل شامل میانگین داده های خواب 181 شب و 29 سنجش فشار خون برای هر شرکت نماینده بود.

این مطالعه فشار خون بالا را به عنوان عدد سیستولیک (عدد بالا) 140 میلی متر جیوه یا بالاتر یا دیاستولیک (عدد پایین) 90 میلی متر جیوه یا بالاتر تعریف کرد.

محققان از دستگاهی که در زیر تشک قرار داده شده بود برای مقدار گیری زمان و مدت زمان خواب استفاده کردند. آن ها دریافتند افرادی که زمان خواب آن ها 90 دقیقه یا بیشتر تغییر می نماید، در مقایسه با افرادی که به زمان خواب منظم پایبند بوده اند، 92 درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به فشار خون بالا روبرو هستند. اما حتی کسانی که زمان خواب شأن کمی بیشتر از 30 دقیقه متفاوت بود، 32 درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا بودند.

دیر خوابیدن نیز با احتمال افزایش فشار خون همراه بود، اما کمتر از به موقع نخوابیدن. بیدار شدن 43 دقیقه دیرتر از روز های قبل، مخصوصاً در تعطیلات آخر هفته، با افزایش 9 درصدی همراه بود.

بعلاوه افرادی که کمتر از 7 ساعت یا بیشتر از 9 ساعت می خوابیدند، 20 تا 30 درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14751

به "برنامه خواب نامنظم با فشارخون بالا مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه خواب نامنظم با فشارخون بالا مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید