برچسبی که می تواند اندام های حیاتی بدن را کنترل کند

به گزارش راه ساری، سیستم جدیدی با نام BodyNet ادعا دارد که با استفاده از یک سری سنسورهای نرم و سبک وزن و منعطف، می تواند حرکات بدن، ضربان و تنفس را درک نمایند. این اندازه گیری های دقیق و بیسیم سپس با یک برچسب به گیرنده هایی که بر روی لباس فرد نصب می گردد، فرستاده می گردد.

برچسبی که می تواند اندام های حیاتی بدن را کنترل کند

تاکنون این فناوری بر روی یک نفر امتحان شده و همانطور که در عکس می توانید مشاهده کنید، این گیرنده کمی سنگین و قدیمی است. اما این تیم میخواهد تا پس از 3 سال کار، طراحی آن را اصلاح و بهبود ببخشد. همچنین پزشکان امیدوارند تا بتوانند از آن برای ردیابی اختلالات خواب و بیماری های قلبی استفاده نمایند.

به گفته مهندس شیمی Zhenan Bao، ما تصور می کنیم که تا چندین سال آینده بتوان سنسوری که تمام بدن و فیزیولوژی آن را پوشش بدهد بدون آنکه تداخلی در رفتار طبیعی فرد ایجاد کند، فراوری کنیم.

در حالی که بسیاری از مهندسان بر روی سنسورهای مشابهی کار نموده اند که روی پوست می چسبند، اما طراحی تیم استنفورد از یک سیستم بیسیم بی نظیر استفاده می نماید. آنتن های موجود در آن از یک جوهر فلزی ساخته و بر روی یک برچسب پلاستیکی مانند پوست انسان چاپ شده که می تواند به راحتی خم و کشیده گردد.

با حرکت بدن، جریان الکتریکی که به وسیله این جوهر فلزی در حال عبور است تغییر و منجر به اندازه گیری دقیقه ای از فیزیک شخص می گردد. اما در حالی که این آنتن منعطف امکان تماس با پوست را فراهم می نماید، تمام این حرکات می تواند موجب ایجاد تداخل در امواج رادیویی ارسال شده به گیرنده گردد.

برای رفع کردن چنین مسئله ای، مهندسین مجبور به طراحی نوع کاملا جدیدی از ارتباط بیسیم شدند که به آنتن ها علی رغم کشش ها و انقباضات اجازه ارسال سیگنال های قوی به گیرنده را بدهد.

اکنون محققان در تلاشند تا عرق، دما و سنسورهای دیگر را در این برچسب بگنجانند و همچنین بتوانند آن را به قدری کوچک نمایند تا بتوان روزی آن را در الیاف لباس ها ببافند.

sciencealert

2121

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6300

به "برچسبی که می تواند اندام های حیاتی بدن را کنترل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسبی که می تواند اندام های حیاتی بدن را کنترل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید