برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان

به گزارش راه ساری، جلسه شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان با حضور اعضای این شورا و تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب به ریاست معاون سیاسی آن برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان

به گزارش خبرنگاران، مرور اخبار، بررسی و تحلیل فضای انتخابات در تهران و سایر نقاط کشور از محورهای مهم این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه، سید صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان درخصوص ادعاها و شبهاتی که این روزها درباره کارنامه فرهنگی ایشان مطرح می شود، توضیحاتی ارائه داد و گفت: برخی در فضای مجازی و حتی برخی سایت های خبری با استناد به چند عکس و شنیده ها، اتهاماتی را مطرح می کنند. اینکه یک متهم مالی در مقطعی فعالیت های فرهنگی کرده باشد و با من یا دیگر شخصیت ها عکس مشترک دارد آیا دلیل بر همکاری مالی و همفکری با او و محملی بر اتهام افکنی است؟ حال که مراجع قضایی در حال رسیدگی و پیگیری اتهامات هستند، آیا متهم کنندگان برای ادعاهای خود ادله ای دارند که در صورت پیگیری حقوقی به محاکم ارائه کنند؟

خرازی اضافه نمود: من هم نسبت به برخی از این افراد که نامشان این روزها در دادگاه ها مطرح است حرف هایی دارم. گرچه از نتیجه آن همکاری های فرهنگی دفاع می کنم، اما پرداختن به گلایه های شخصی خودم از یکی از این متهمین در این مقطع را اخلاقی نمی دانم.

در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان با ارائه نظرات و تحلیل های خود، از رویکرد ضد فساد قوه قضاییه استقبال کرده و خواستار برخورد جدی و قاطع قوه قضاییه با پرونده های متهمان مالی شدند، همچنین تأکید کردند: همان طور که آلوده کردن رویکردهای فساد ستیزی به تسویه حساب های سیاسی را نمی پسندیم، هرگز اجازه نمی دهیم جریانات مشکوک الهویه با برچسب زنی و اتهام های بی اساس بخواهند دادگاه های مبارزه با فساد را بهانه ای برای ایراد اتهامات بی اساس رسانه ای و زیر سؤال بردن اعضای شریف و خوش نام حزب ندای ایرانیان کنند.

اعضای شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان تصریح کردند: ندای ایرانیان همان طور که در پیشگاه قانون متواضع و خاضع است، در مقابل کسانی که اخلاق را زیر پا نهاده و با تهمت و افترا و دروغ های بی اساس و آسمان و ریسمان کردن های بدون پشتوانه حقوقی و ایراد اتهام های بدون سند به فکر ماهی گیری از آب گل آلود هستند، سکوت نکرده و از اعتبار و آبروی اعضای خود دفاع خواهد کرد و حق پیگیری حقوقی تهمت زنندگان را برای خود محفوظ می داند.

در ادامه تأکید کردند: صادق خرازی در طی این چهل سال زحمات بی دریغی برای حوزه فرهنگ و اندیشه این کشور کشیده است. ساخت چند اثر ماندگار علمی چون کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه، بیمارستان و کتابخانه شهر بم، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی ایران، موزه هدایای وزارت امور خارجه، ساختمان مرکز انتشارات وزارت امور خارجه، چاپ و نشر بیش از 1200 عنوان کتاب همکاری در ایجاد بنیاد ایران شناسی و ده ها اثر ماندگار دیگر زحماتی است که بر کسی پوشیده نیست. مسئله گردآوری کتب و آثار دانشمندان و میراث بزرگ جهان اسلام و گنجینه های عظیم فرهنگی و کتب نفیس ایران و اسلامی با هزینه شخصی یک میراث ارزشمند از ایشان است. کسی که بخش عظیمی از زندگی خود را وقف حفظ و صیانت از میراث ارزشمند ایران و اسلام کرده است. این نگاه فرهنگی قابل تقدیر است.

در سرانجام جلسه معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: اعضای حزب ندا از ابتدای تشکیل، با بی اخلاقی ها، تخریب ها و تهمت ها بیگانه نبوده و متأسفانه در تمامی 6 سال گذشته به انحا مختلف در مقاطع گوناگون شاهد اتهام زنی ها و بداخلاقی های سیاسی بوده ایم، ولی افتخار می کنیم که از تمامی آزمون ها سربلند بیرون آمدیم بی آنکه ما نیز وارد چرخه اتهام زنی متقابل شویم؛ صبورانه و نجیبانه به راستا خود ادامه دادیم و امروز مستحکم تر از قبل به ادامه راه خود فکر می کنیم. این تهمت زنی ها، غرض ورزی ها و بی اخلاقی ها برای ما ناآشنا نیست، اولین بار هم نیست که شاهد این وقایع هستیم. متأسفانه این سیره و روشی بوده است که در مقاطع مختلف گریبان چهره های دلسوز کشور را گرفته است. جای تأسف دارد که این روحیه در چند دهه گذشته وجود داشته و همچنان از بین نرفته است. اگر بزرگان و دلسوزان جریان اصلاحات دلشان برای آینده این جریان می سوزد باید یکجا وارد عمل شوند و جلوی موتور اتهام زنی و ماشین تخریب را بگیرند که هرلحظه امکان دارد این ماشین قربانیان دیگری بگیرد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5758

به "برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید