بزرگترین پیست سافاری کشور درقشم افتتاح شد، برگزاری2رالی بین المللی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعدازظهر پنجشنبه در آئین افتتاح بزرگترین پیست سافاری کشور در قشم گفت: مناطق بیابانی و کویری کشور یکی از ظرفیت های بالقوه برای راه اندازی پیست های سافاری و جذب گردشگر است.

بزرگترین پیست سافاری کشور درقشم افتتاح شد، برگزاری2رالی بین المللی

مسعود سلطانی فر ادامه داد: جذب سرمایه گذار به منظور راه اندازی پیست های خارج از محدوده و استفاده بهینه از این ظرفیت بالقوه در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است.

وی از برگزاری دو رالی بین المللی در کویر مرکزی ایران در سال 2016 میلادی خبر داد و اضافه کرد: این پیست به دلیل قرارگیری در نوار ساحلی خلیج فارس کاملا آماده برگزاری این نوع از مسابقات بین المللی است.

سلطانی فر گفت: این نوع از پیست ها موجب توسعه سرمایه گذاری های جنبی و علاوه بر فراهم کردن شرایط تفریحی و ورزشی خود به یک جاذبه تبدیل می شوند.

وی پیست سافاری قشم یک از نخستین پیست های استاندارد کشور دانست و اضافه کرد: وسعت، موقیعت جغرافیایی و تجهیزات پیست سافاری قشم آن را از سایر پیست های کشور متمایز ساخته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بر فراز مناطق کویری ما تعدادی پیست غیررسمی سافاری ایجاد شده که با همکاری وزارت ورزش آنها را ساماندهی کرده و تجهیزات و امکانات مختلف مورد نیاز از نظر گردشگری، ایمنی و نظارت های مختلف برای آنها ایجاد خواهیم کرد.

این پیست در زمینی به مساحت 520 هکتار احداث شده است و چشم اندازهای زیبای سواحل قشم از ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار می رود.

همزمان با آئین افتتاح این پیست، هفتمین دوره مسابقات آفرود کشور نیز با شرکت 40 خودرو و 80 ورزشکار از استان های تهران، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، قزوین، همدان، البرز، هرمزگان، کردستان و شهرستان قشم آغاز شد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8330

به "بزرگترین پیست سافاری کشور درقشم افتتاح شد، برگزاری2رالی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پیست سافاری کشور درقشم افتتاح شد، برگزاری2رالی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید