بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ سوئیس

به گزارش راه ساری، می خواهیم در این مطلب در خصوص برترین جاذبه های توریستی زوریخ برای شما صحبت کنیم، تا بتوانید اطلاعات کامل تری در خصوص این شهر به هنگام سفر با تور سوئیس داشته باشید. اگر هر شهری به واسطه یک چیز معروف باشد، شهرت شهر زوریخ در کشور سوئیس، به بانک های آن بر می گردد چون که این شهر مرکز اقتصادی کشور سوئیس است. اگر بخواهیم تمام شهرهای جهان را از نظر ارزش زندگی طبقه بندی کنیم، زوریخ در مرغوب ترین طبقه قرار گرفته، زیرا جزء شهرهای بسیار پاک و با بهره وری بالا محسوب می گردد. همچنین رتبه بیشترین نرخ ورود توریست خارجی از آن این شهر است و بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه بین المللی در کشور سوئیس را داراست.

بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ سوئیس

علت علاقه مندی مسافران به زوریخ متفاوت است. از میان تمام جاذبه های گردشگری زوریخ، اگر اهل تاریخ اند، برج ساعت قدیمی و بناهای تاریخی، اگر اهل ادبیات و فرهنگ اند، موزه ها و دانشگاه های پرورش دهنده برندگان نوبل و اگر اهل تفریح هستند، مناطق تفریحی و رستوران های مجلل، برایشان جذاب خواهد بود.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ

خانه اپرا زوریخ (Zürich Opera House) از محبوب ترین جاذبه های زوریخ

از لحاظ هنر معماری، این ساختمان نئوکلاسیک، برجسته ترین ساختمان شهر نیست. اهمیت این ساختمان از آنجاست که سالن تئاتر اصلی که در این مکان ساخته شد و ریچارد واگنر (Richard Wagner)، در طول تبعیدش از آلمان به این شهر، فعالیتش را در اینجا ادامه داد. این ساختمان نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است.

این خانه اپرا که در لیست جاذبه های زوریخ قرار گرفته است؛ 1200 نفر ظرفیت را دارا است و رویدادهای مهم اپرا در این ساختمان اتفاق می افتد.

لیندنهوف (Lindenhof)

بر روی تپه Lindenhof، در بخش قدیمی شهر زوریخ، فضای سبز بزرگی قرار گرفته است که تنها پیاده می توان در آن تردد کرد. این مکان از جاذبه های زوریخ با چشم انداز زیبایی که دارد، یکی از مکان های انتخابی مردم برای جمع شدن و انجام کارهای گروهی است.

کونستهاوس زوریخ (Kunsthaus Zürich)

اگر از دوست داران هنر هستید، در میان جاذبه های گردشگری زوریخ، خانهKunsthaus Zurich مجذوبتان خواهد نمود.

زیرا این مکان گنجینه ای از بهترین کلکسیون های هنری است که در طول زمان جمع آوری شده اند و برایتان جالب خواهد بود، اگر بدانید قدمت آثار هنری این بنا به دوره میانه عصر هنر می رسد. از آثار هنرمندان مشهور این ساختمان می توان به پابلو پیکاسو، ادوارد مونک و کلود مونه اشاره نمود. با وجود اینکه تاکید اصلی این مکان بر روی آثار هنری سوئیس است. آثار محبوبی از هنرمندان مشهور دنیا نیز در اینجا که یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ است، یافت می شود.

گروس مونستر (Grossmünster)

یکی از چهار کلیسای اصلی شهر زوریخ، کلیسای Grossmunster است. در بین بعضی از مردم این عقیده رایج است که کارلوس ماگنوس (مؤسس امپراطوری روم) این کلیسا را ساخته و تندیسی از او هم در این ساختمان مذهبی نگه داری می شود.

از نمادهای اصلی شهر زوریخ، دو برج بلند این کلیسا است. البته، Grossmunster که یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ است، از زمان احداثش تا به حال تغییرات بسیاری داشته است؛ از جمله آینه کاری های روی سقف کلیسا و همچنین درهای آن.

موزه ملی سوئیس

بخشی از هنر، تاریخ و فرهنگ سوئیس، در هر گوشه از موزه ملی آن پیدا است. در این موزه هم آثاری مربوط به عصر سنگی و هم آثار مربوط به دوره مدرن یافت می شود، مانند سکه های سوئیس که به عصر میانه بر می گردند. بنای این موزه هم جدا از آثار درونش، بیانگر تاریخ است زیرا در سال 1898 ساخته شده است. از بین بخش های مختلف این موزه، بخش آثار نظامی، آثار حکاکی کهن و آثار هنری نقاشی از مهم ترین ها هستند. این موزه در نزدیکی دریاچه زوریخ قرار گرفته است که آن هم یکی از جاذبه های زوریخ است.

دریاچه زوریخ

این دریاچه که آب آن را کوه های آلپ تامین می نماید، تنها متعلق به شهر زونیخ نیست بلکه چند شهر دیگر نیز در همسایگی آن هستند.

اگر به دنبال قایق سواری و تماشای مرغ های دریایی زیبا هستید؛ در تورهای مخصوص بازدید از جاذبه های زونیخ ثبت نام کنید. با استفاده از آن ها می توانید علاوه بر قایق سواری از دیدن جزایر کوچک لذت ببرید.

کوه اتیلبرگ (Uetliberg) از بینظیرترین جاذبه های گردشگری زوریخ

بعد از قایق سواری در دریاچه که از جاذبه های زونیخ است، با پیاده روی و کوهنوری یا استفاده از ترن های مخصوص می توانید به بالای کوه utliberg برسید. در آنجا یک هتل کوچک با دو برج هم هست؛ یکی از این برج ها دکل سینگال تلفن و تلویزیون است و دیگری برای مردم تا با پرداخت هزینه ورودی و با بالا رفتن از آن نمای شهر را ببینند. می توانید شب را در این هتل که Uto Kulm نام دارد به صبح برسانید.

کلیسای فرامونستر (Fraumünster)

یکی دیگر از چهار کلیسای اصلی زوریخ، Fraumunster است که به کلیسای زنان هم شناخته می شود. زیرا در سال 853 میلادی، Louis the German برای دخترش Hildegarde این کلیسا را با پنجره های بلند شیشه ای مشهورش ساخت تا مکانی شخصی برای دعا و عبادت او باشد.

این کلیسا که امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری زوریخ است در گذشته به مدت هفتصد سال یک عبادتگاه بود. رئیس کلیسای فرامونستر یک خانم بود که بر شهر حکمرانی می کرد.

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse) منطقه لوکس از جاذبه های گردشگری زوریخ

در خیابان Bohnhofstrasse، مشهورترین طراحان مشغول به کار هستند و از بهترین مکان ها برای خرید در کل زوریخ است. زیرا لوازم خاص و غذاهای گران و خوشمزه در این خیابان به وفور یافت می شود. مغازه های این خیابان که از جاذبه های زوریخ است، خصوصا خیاطی هایش از شهرت خاصی برخوردارند. شاید بد نباشد بدانید که در لیست گران قیمت ترین منطقه ها برای خرید خانه در سراسر اروپا، همین خیابان Bohnhofstrasse است.

اگر این خیابان را تا آخر بروید، به میدانی به نام Paradeplatz می رسید که در اطراف آن چند شکلات فروشی و کافی شاپ درجه یک وجود دارد.

التستاد زوریخ (Zurich Altstadt)

Zurich Altstadt، منطقه تاریخی شهر زوریخ است که به قبل از قرن بیستم میلادی برمی شود؛ پر از بازارها، میدان ها و ساختمان های دیدنی مانندLindenhof, Fraumunster, St Peters Church و The New Market است. که خود به تنهایی بخشی از جاذبه های گردشگری زوریخ اند. تلفیقی از سبک گوتیک و قرون وسطی در معماری تمام بناهای این منطقه به چشم می خورد. در این منطقه، محله ای مربوط به قرون وسطی با نام Rathaus قرار گرفته است.

1+

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: دلتابان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12834

به "بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید