بهترین ویژگی های سیستم عامل iPadOS

به گزارش راه ساری، با معرفی iOS 13، اپل یک سیستم عامل جدید برای آیپدها موسوم به iPadOS را هم معرفی کرد که اگرچه از لحاظ هسته اصلی مشابه iOS 13 است ولی از نظر جزئیات تفاوت های زیادی با آن دارد تا بتواند تجربه کاربری مالکان آیپدهای مختلف را بهبود ببخشد. در این مطلب به تعدادی از مهم ترین ویژگی های iPadOS می پردازیم.

بهترین ویژگی های سیستم عامل iPadOS

حالت تاریک

اولین چیزی که هنگام راه اندازی iPadOS توجه را جلب می نماید، امکان فعال سازی حالت تاریک است که به رابط کاربری جذابیت دوچندانی می بخشد. با این کار رنگ پس زمینه مشکی می گردد و متون هم با رنگ سفید به نمایش درمی آیند. علاوه بر این، اپلیکیشن های اپل و دیگر اپلیکیشن هایی که با این API جدید سازگار هستند، از این حالت تاریک تبعیت می نمایند.

مشاهده نسخه های مختلف از اپلیکیشن یکسان

iPadOS یکی از مهم ترین معضل های استفاده از آیپدها را رفع نموده و آن هم امکان مشاهده بخش های مختلف اپلیکیشن یکسان به صورت همزمان است. اما حالا، مثلا می توانید یک تب مرورگر سافاری را به گوشه نمایشگر بکشانید تا پنجره جدید حاوی آن تب ایجاد گردد.

مشاهده چند اپلیکیشن در بخش Slide Over

در بخش Slide Over حالا می توانید چندین اپلیکیشن را قرار دهید و با این کار، امکان مشاهده چندین اپلیکیشن به صورت پنجره های عمودی وجود دارد و به راحتی به آن ها دسترسی خواهید داشت.

بهبود اتوماسیون در اپلیکیشن Shortcuts

اپلیکیشن Shortcuts از لحاظ عملکردی و ظاهری تفاوت زیادی با نسخه قبلی خود ندارد اما بهترین ویژگی جدید آن، تب Automation است که با این کار می توانید از اتوماسیون جذاب تری بهره ببرید. پیش از این، میان برها تنها باید به صورت دستی توسط کاربر فعال می شدند اما حالا می توانید کاری کنید که بر اساس مکان یا زمان، میان برهای موردنظر فعال شوند.

تعبیه ویجت ها در هوم اسکرین

iPadOS ساختار شبکه ای هوم اسکرین را تغییر داده و حالا می توانید در آیپد پرو 11 اینچی در هر ردیف 6 آیکون داشته باشید.علاوه بر این، اگر از لبه سمت چپ نمایشگر به سمت راست سوایپ کنید، می توانید ویجت های موردنظر را مشاهده کنید. ضمناً اگر به این ویجت ها علاقه زیادی دارید، از بخش تنظیمات می توانید کاری کنید که برای همواره در هوم اسکرین قابل مشاهده باشند.

مرورگر سافاری در سطح دسکتاپ

در iPadOS شاهد نسخه دسکتاپ سافاری هستیم و این یعنی برای مشاهده وب سایت ها می توانید آن ها را در اندازه نرمال مشاهده کنید و ضمناً اسکرول کردن در محیط سافاری هم روان تر شده است.

ابزار مدیریت دانلود در سافاری

از دیگر امکانات جدید سافاری در iOS 13 و iPadOS، بهره گیری از ابزار مدیریت دانلود است که مانند نسخه دسکتاپ می توانید از امکانات مختلف این ابزار برای دانلود فایل های مختلف بهره ببرید.

بهبود منوی اشتراک گذاری

در بخش فوقانی این منو، گزینه های هوشمند مربوط به پیشنهادهای مخاطبین و ایردراپ به نمایش درمی آید و در کل رابط کاربری این منو تغییرات زیادی داشته است و برای دسترسی به فرمان های اصلی باید به صورت عمودی سوایپ کنید.

پشتیبانی اپلیکیشن Files از حافظه خارجی

iPadOS بالاخره پشتیبانی اپلیکیشن Files از حافظه خارجی را به ارمغان آورده و حالا می توانید حافظه SSD، فلش مموری و حتی کارت SD را به آیپد وصل کنید و فایل های موردنظر خود را دریافت کنید. ضمناً می توانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف، اطلاعات گوناگونی را به صورت مستقیم در حافظه خارجی ذخیره کنید. گفتنی است که بدون احتیاج به مراجعه به اپلیکیشن Files، به وسیله کارت SD می توانید مستقیماً عکس ها را به اپلیکیشن هایی مانند Lightroom منتقل کنید.

ایجاد پوشه و جابجایی فایل ها در اپلیکیشن Files

از دیگر قابلیت های جدید اپلیکیشن Files می توانیم به ایجاد پوشه های جدید و جابجایی فایل های مختلف در حافظه داخلی اشاره کنیم. این یعنی برای انجام چنین کارهای ساده ای دیگر لازم نیست از اپلیکیشن های ثالث بهره ببرید.

ساده تر شدن ویرایش متن

یکی دیگر از قابلیت های جذاب iPadOS ساده تر شدن امکان انتخاب بخش هایی از متن ها است. به عنوان مثال برای انتخاب کردن بخشی از متن، کافی است بر یک کلمه ضربه بزنید و سپس انگشت خود را مثلا به انتهای پاراگراف بکشانید. بعد از انتخاب بخشی از متن، سه انگشت خود را بر روی آن قرار دهید و به هم نزدیکشان کنید و در مقصد هم قرار دادن این متن کپی شدن، سه انگشت را از هم دور کنید.

استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر و تبلت ثانویه برای کامپیوترهای مک

کامپیوترهای مک مبتنی بر macOS کاتالینا و آیپدهای مبتنی بر iPadOS می توانند از این قابلیت جذاب استفاده نمایند که هم به صورت بی سیم و هم با استفاده از سیم بهره گیری از این مشخصه امکان پذیر است. گفتنی است که اپل در این زمینه بسیار خوب ظاهر شده و بدون تأخیر می توانید از امکانات قابلیت Sidecar بهره ببرید. اگر هم اهل استفاده از اپل پنسل هستید، امکان بهره گیری از آیپد به عنوان تبلت طراحی برای کامپیوتر مک وجود دارد.

کیبورد شناور

با یک حرکت ساده می توانید کیبورد iPadOS را شناور کنید تا به راحتی امکان تغییر موقعیت آن امکان پذیر گردد. علاوه بر این باید به پشتیبانی تایپ مبتنی بر سوایپ هم اشاره کنیم.

اپلیکیشن Reminders تازه نفس

اپلیکیشن Reminders به طور کامل بازطراحی شده و حالا رابط کاربری جذاب تری دارد و از یادگیری ماشینی هم برای پردازش موارد تایپ شده بهره می برد. در هر صورت اگر چندان اهل استفاده از این اپلیکیشن نبوده اید، بهتر است بار دیگر نگاهی به آن بیندازید.

بهبود اپلیکیشن Photos

در نسخه جدید اپلیکیشن Photos، تب های جدیدی قرار گرفته است که در آن ها می توانید تمام تصاویر را به صورت فهرست وار مشاهده کنید و البته با انجام فرمان حرکتی امکان زوم بر آن ها وجود دارد. علاوه بر این باید به تب های مربوط به روز، ماه و سال هم اشاره کنیم که با ضربه بر آن ها، می توانید عکس های ثبت شده طی مدت زمان موردنظر را مشاهده کنید.

از دیگر قابلیت های جدید این اپلیکیشن می توانیم به ارائه ابزارهای ویرایش بیشتر برای عکس و ویدیو اشاره کنیم که رابط کاربری جذاب تری دارند و استفاده از آن ها هم بسیار ساده است.

دیگر تغییرات کوچک

از بین دیگر تغییرات کوچک نباید تغییر شکل و شمایل مربوط به تنظیم صدا را از قلم بیندازید که حالا بسیار کوچک تر شده و ضمناً حالا می توانید مستقیماً از بخش کنترل سنتر، شبکه های وای فای و بلوتوث را تغییر دهید. علاوه بر این، iPadOS از ماوس هم پشتیبانی می نماید که این مشخصه در حال حاضر به عنوان ویژگی مختص افراد دچار مشکل های جسمی ارائه شده است.

منبع: iPhone Hacks

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3160

به "بهترین ویژگی های سیستم عامل iPadOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ویژگی های سیستم عامل iPadOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید