به پزشکت اعتماد کن

به گزارش راه ساری، هرچند رواج گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت، زندگی ما را بسیار تغییر داده، اما پاندمی کرونا توانست سرعت این تغییرات را بسیار زیادتر کند. حالا بیشتر کارهایی که در گذشته وقت و انرژی زیادی از ما می گرفت، به سادگی چند لمس ساده در گوشی قابل انجام است. یکی از همین کارها، دریافت نوبت دکتر و مراجعه به پزشک است که حالا جای خودش را به ویزیت آنلاین داده است. اپلیکیشن پزشکِت بستری را فراهم ساخته تا بتوانید به راحتی در خانه بنشینید و با دکتر مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید. پزشکت اپلیکیشن جامع پزشکی و سلامتی کشور است که پزشکان و مشاور را در هر زمان و مکان به شما نزدیک می نماید. در پزشکت می توانید مشاوره آنلاین به صورت متنی، صوتی و تصویری با پزشکان متخصص و مشاوران داشته باشید. پزشکت با داشتن جامعه مجازی تخصصی سلامت، پایگاه دانشی معتبر برای مقالات و مطالب پزشکی کشور است. سایر خدمات پلتفرم جامع پزشکت عبارتند از: ویزیت در منزل، مشاوره آنلاین کرونا، مشاوره آنلاین پزشکی به صورت متنی، صوتی، تصویری و تلفنی، مشاوره دامپزشکی (مشاوره آنلاین و حضوری دام و پت)، خدمات مراقبت بالینی (مراقبت در منزل) و سامانه پرسش و پاسخ پزشکی به صورت رایگان.

به پزشکت اعتماد کن

پزشکت در اندروید و iOS

پزشکت برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر شده و مثل تمام اپ های مشابهش عمل می نماید. به این صورت که با ثبت نام و ورود به اپ و شارژ کیف پول، می توانید بین پزشکان از تخصص های مختلف (عمومی، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، بچه ها و …) بگردید و با پرداخت هزینه، توسط آنها ویزیت شوید. این ویزیت می تواند هم به صورت تلفنی باشد و هم تماس تصویری، ضمن اینکه با فراهم شدن محیط چت امکان گفت وگوی متنی و رد و بدل کردن فایل را هم دارید.

ورود با کد یک بارمصرف

برای استفاده از خدمات پزشکت، می بایست یک حساب کاربری داشته باشید. ثبت نام در اپلیکیشن به سادگی واردکردن شماره تلفن همراه و درج کد پیامک شده در کادر مربوطه است. پیچیدگی خاصی در فرایند ثبت نام اپلیکیشن دیده نمی گردد. شما می توانید برای خودتان اسم انتخاب کنید، تصویر پروفایل را تغییر دهید و یا حتی سوابق پزشکی خودتان را درج کنید. این مورد آخر مسلما به پزشک یاری خواهد نمود تا اطلاعاتی را در رابطه با شما و شرایط تان داشته باشد.

رابط کاربری ساده و منظم

اپلیکیشن در صفحه اصلی (پیشخوان) یک نظم خوب و بخش بندی مناسب دارد. در بالا دسته های تخصصی پزشکی دیده می گردد، در کادر زیر آن مشاوره ها، کلینیک مجازی و برخی آموزش های کاربردی قرار گرفته است. پزشکت با استفاده از فونت زیبا و خوانا به همراه آیکون های خاص و هماهنگ با تم اپلیکیشن، توانسته محیط کاربری را بسیار ساده و به دور از پیچیدگی در اختیار انواع مخاطبان به خصوص احتیاجمندان به خدمات پزشکی قرار دهد.

مشاوره آنلاین پزشکی

مشاوره آنلاین پزشکی اصلی ترین خدمت پزشکت است. کاربر با مراجعه به لیست تخصص ها که در صفحه پیشخوان و یا بخش مشاوره قرار گرفته است، پزشکی را که قصد مشاوره با او را دارد، انتخاب می نماید. از ویژگی های جالب پزشکت، دریافت مشاوره با 3روش مشاوره به صورت چت، تماس صوتی و یا تماس تصویری است. اگر پزشک مورد نظرتان آنلاین نیست، می توانید وقت قبلی را برای دریافت مشاوره معین کنید.

مشاوره آنی

در صفحه پیشخوان اپلیکیشن بخشی به عنوان مشاوره آنی پزشک و روانپزشک تعبیه شده است. گاهی بیمار احتیاج فوری به پزشک دارد و میخواهد سریعا به پزشک متخصص متصل گردد. در چنین مواردی انتظار و معین وقت قبلی فایده ای ندارد زیرا کاربر به مورد اورژانسی برخورده است. به همین منظور تیم پزشکت در صفحه پیشخوان این دو گزینه را قرار داده اند که بیمار را به سرعت به پزشک متخصص متصل می نماید.

ویزیت حضوری در محل

برای این کار نیز ابتدا می بایست پزشک، مشاور و متخصص مورد نظرتان را پیدا کنید. پزشکانی که امکان ویزیت در محل را دارند، با یک آیکون نارنجی رنگ روی پروفایل قابل تشخیص خواهند بود. بعد از یافتن پزشک و لمس گزینه نارنجی رنگ خدمت در محل، شما می توانید محل حضور وی را روی نقشه ببینید. حالا کافی ا ست که بعد از تعیین کردن تاریخ و ساعت حضور در محل، آدرس و تلفن تماس خودتان را وارد نموده و شرح مختصری در رابطه با مسئله ای که دارید، بنویسید.

جامعه پزشکی

اپلیکیشن پزشکت به نوعی یک شبکه اجتماعی تخصصی پزشکی است. پزشکان و متخصصان می توانند پست های مرتبط به حوزه کاری شان را در اپلیکیشن منتشر نموده تا کاربران از اطلاعات دریافت شده استفاده نمایند. شما به عنوان یک کاربر، می توانید نوشته های آنها را لایک نموده، برای شان کامنت بگذارید و یا حتی آنها را دنبال کنید.

پرسش و پاسخ رایگان

در بخش پرسش و پاسخ، کاربران سوال های عمومی خودشان را مطرح می نمایند تا توسط مشاوران و پزشکان به آنها پاسخ دهند. سوالات مطرح شده در اپلیکیشن توسط تمام کاربران قابل مشاهده است تا بتوانید از این طریق به اطلاعات خوبی در این زمینه برسید. در صورتی که به مباحث پزشکی علاقه مندید، می توانید از محتوای آموزشی این بخش برنامه بهره مند شوید.

گفت وگوی تصویری و صوتی با پزشک

یکی از مهم ترین مزیت های این نرم افزار نسبت به نمونه های مشابه آن، امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با پزشکان به صورت برخط ( آنلاین ) است. کاربر این امکان را دارد تا ضمن ارسال فایل صوتی برای پزشکی که در این نرم افزار انتخاب می نماید، هدایت های لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کند. در صورت احتیاج و با انتخاب کاربر، امکان برقراری تماس تصویری نیز در نرم افزار پزشکت، با پزشکی که تخصص مورد نظر را دارد، فراهم شده است.

امکان معین وقت قبلی مشاوره پزشکان

قابلیت مهمی که در نرم افزار پزشکت در نظر گرفته شده ، این است که کاربران می توانند با استفاده از این نرم افزار، نسبت به معین وقت قبلی اخذ مشاوره اقدام نمایند. در واقع کاربر این امکان را دارد که در هر ساعت از شبانه روز با معین زمان به وسیله نرم افزار، در ساعت مقرری نسبت به گفت وگوی صوتی یا تصویری با پزشکی که انتخاب نموده است، اقدام کند.

اولین شبکه اجتماعی اختصاصی سلامت

نرم افزار پزشکت قابلیت های فراوانی دارد که یکی دیگر از این قابلیت ها، انتشار تازه ترین و جدیدترین اطلاعات، تجربیات و یافته های پزشکی توسط پزشکان عضو در این نرم افزار است. پزشکان پس از عضوشدن در این نرم افزار هرکدام به صورت مجزا صفحه ای اختصاصی در اختیار خواهند داشت که امکان انتشار تصویر، ویدئو و مقاله در صفحه شخصی پزشکت و جهت اطلاع عموم مردم از این اطلاعات را دارد.

آموزش های متنوع

در بخش محتوایی اپلیکیشن پزشکت بسته های آموزشی مختلفی برای خرید در نظر گرفته شده تا عموم کاربران بتوانند اطلاعات جامع و کاملی را درباره یک موضوع خاص کسب نمایند. مثلا با توجه به شیوع ویروس کرونا، شما می توانید از اطلاعات موجود در بسته های آموزشی کرونا استفاده نموده و برای مقابله با این ویروس آماده شوید. بیشتر بسته های آموزشی رایگان هستند اما ممکن است برای استفاده از برخی از آنها احتیاج به پرداخت داشته باشید.

آموزش، تست و آزمون برای پزشکان

در نرم افزار پزشکت ضمن هماهنگی با معاونت های مرتبط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکاناتی فراهم شده تا پزشکان و بیماران بتوانند به صورت آنلاین نسبت به مطالعه تازه ترین مقالات و جزوات آموزشی تحت نظارت وزارت بهداشت اقدام نمایند. همچنین نرم افزار پزشکت، این قابلیت را دارد تا آزمون های آموزشی ادواری وزارت بهداشت را به صورت آنلاین برای جامعه پزشکی برگزار کند.

نقاط تمایز پزشکت

برخی ویژگی های پزشکت آن را خواستنی تر نموده است که اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مشاوره آنی

ممکن است شما به صورت لحظه ای احتیاج به مشاوره با یک پزشک یا روانشناس داشته باشید و شخص مورد نظر شما آنلاین نباشد. اپلیکیشن پزشکت برای برطرف این نقص، بخش مشاوره آنی را راه اندازی نموده است. شما می توانید با استفاده از این ویژگی با در دسترس ترین مشاور یا پزشک عمومی ارتباط برقرار کنید تا ویزیت آنلاین شما به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد. این مشاوره به صورت تلفنی بوده و می تواند تا 30دقیقه به طول بینجامد.

روش های مختلف برقراری ارتباط

شما می توانید به روش های مختلفی با پزشک مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید که شامل 4 حالت متنی، صوتی، تصویری و تلفنی می گردد. البته تمام این موارد برای پزشکان در دسترس نیست و ممکن است مثلا نتوانید با یک پزشک به صورت تصویری ارتباط برقرار کنید. گفتنی است که قیمت مشاوره و ویزیت آنلاین شما متناسب با نوع برقراری ارتباط و زمان آن، متغیر خواهد بود.

معین وقت قبلی

در صورت آنلاین نبودن پزشک موردنظر، شما می توانید تایم تعیینی را برای تماس با وی رزرو کنید.

نمایش شرایط پزشک و مشاور: در اپلیکیشن پزشکت شما می توانید از شرایط آنلاین بودن پزشکان (با یک دایره سبز رنگ کوچک روی پروفایل) با خبر شوید. اپلیکیشن حتی زمان آخرین فعالیت شخص را نیز نشان می دهد تا بدانید که پزشک تان آخرین بار چند دقیقه پیش آنلاین بوده است. در صورتی که پزشک بتواند خدماتش را به صورت حضوری انجام دهد، این مورد با یک آیکون نارنجی رنگ در کنار تصویر پروفایل وی قابل تشخیص خواهد بود.

جدول ساعات کاری آنلاین

در پروفایل پزشکان شما می توانید ساعات کاری آنها را به صورت آنلاین مشاهده کنید. در جدول ارائه شده ساعت کاری پزشک یا مشاور به صورت ساعتی و هفتگی موجود است تا بدانید که چه زمانی می توانید با وی ارتباط برقرار کنید.

معرفی کامل پزشکان

تمام افراد مشاور و پزشک در این اپلیکیشن می توانند در بخش بیو پروفایل خودشان اطلاعات کاملی را در رابطه با خود و سوابق تحصیلی شان درج نمایند. به همین راحتی شما می توانید پیش از برقراری ارتباط، از تخصص شخص مشاوره دهنده مطلع شوید.

دسته بندی جامع و خوب

پزشکت سعی نموده تا شما را به انواع و اقسام پزشکان و مشاوران در دسته بندی های مختلف برساند. در این اپلیکیشن می توانید با جراح مغز و اعصاب، پزشک عمومی، پوست و زیبایی، پزشک ورزشی، تغذیه و رژیم درمانی، چشم پزشکی و… ارتباط برقرار کنید که در نوع خودش فو ق العاده است. تنها نقطه ضعف این بخش، به عدم تناسب میان تعداد پزشکان مربوط می گردد که قدرت انتخاب را از شما خواهد گرفت. مثلا برای برخی دسته ها تنها 2 پزشک معرفی شده است.

نظر کاربران

شما می توانید نظرات سایر کاربران را در رابطه با پزشک موردنظرتان بخوانید و با خصوصیات وی آشنا شوید. جدای از اینها، کاربران بعد از مشاوره می توانند به پزشک امتیاز دهند. مسلما با دیدن امتیاز یک پزشک می توانید بفهمید که تا چه میزان بیماران از وی رضایت داشته اند. موردی که برای چنین اپلیکیشنی از نان شب هم واجب تر است.

اخبار و مقالات

علاوه بر تمام قابلیت ها، شما می توانید از اخبار و مقالات در رابطه با این اپلیکیشن نیز آشنا شوید.

درخواست مشاور شدن

پزشکت بستری را فراهم ساخته تا همه پزشکان، متخصصان و مشاوران بتوانند از این طریق با بیماران ارتباط برقرار نمایند. بنابراین اگر جزو واجدین شرایط هستید، می توانید درخواست مشاور شدن بدهید و به این جامعه مجازی ملحق شوید.

جست وجوی پیشرفته

در صورتی که به دنبال پزشک خاصی هستید، تنها کافی ا ست که بخشی از نام آن را جست وجو کنید. خیلی زود می توانید پزشک مورد نظرتان را پیدا کنید.

آزمون

اپلیکیشن پزشکت این توانایی را دارد تا آزمون های آموزشی ادواری وزارت بهداشت را به صورت آنلاین برگزار کند.

پشتیبانی

یکی دیگر از ویژگی های خوب اپلیکیشن پزشکت پشتیبانی آن است. شما می توانید به وسیله ارسال تیکت با پشتیبانی پزشکت تماس گرفته و مسائل را به راحتی حل کنید.

ویزیت در محل

یکی از قابلیت های جدید و بسیار کاربردی اپلیکیشن پزشکت، امکان ویزیت در محل است. شما می توانید بیشتر خدمات جدید پزشکت را علاوه بر حالت غیرحضوری و آنلاین سابق، به صورت حضوری دنبال کنید. در این حالت پزشکان، مشاوران و متخصصانی که می توانند به صورت حضوری فعالیت نمایند، لیست شده اند تا بتوانید با آنها جهت حضور در محل ارتباط برقرار کنید. در پروفایل این دسته از افراد بخشی با نام ساعات کاری خدمت در منزل اضافه شده تا بدانید که هر شخص در چه زمانی از شبانه روز و هفت و روز هفته می تواند جهت حضور در محل اقدام کند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11916

به "به پزشکت اعتماد کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به پزشکت اعتماد کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید