بورس امروز بیش از 29 هزار واحد رشد کرد

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته جاری با چراغ سبز به انتها رسید و شاخص کل این بازار بیش از 29 هزار واحد صعود کرد.

بورس امروز بیش از 29 هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس با 29 هزار و 604 واحد صعود، رقم یک میلیون و 229 هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با 9417 واحد رشد در رقم 398 هزار و 750 واحد ایستاد.

معامله گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که 124 هزار و 287 میلیارد ریال ارزش داشت. در بازار امروز فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، ایران خودرو، بانک ملت، گروه مپنا، معدنی و صنعتی چادرملو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشتند و بانک های ملت و تجارت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر و سالمین نمادهای پربیننده بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 306 واحد صعود به رقم 13 هزار و 802 واحد رسید.

در این بازار 759 هزار معامله به ارزش 73 هزار و 925 میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، صنایع ماشین های اداری ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و ریل پرداز سیر نمادهای پربیننده این بازار بودند.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9914

به "بورس امروز بیش از 29 هزار واحد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس امروز بیش از 29 هزار واحد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید