بورله، فرشته نگبهان ویلموتس

به گزارش راه ساری، از لحظه ورود مارک ویلموتس به ایران، حضور یک فرد میانسال کنار او جلب توجه می کرد. ابتدا تصور می شد که از دستیاران ویلموتس است.

بورله، فرشته نگبهان ویلموتس

بورله، فرشته نگبهان ویلموتس

آرمن ساروخانیان ، از لحظه ورود مارک ویلموتس به ایران، حضور یک فرد میانسال کنار او جلب توجه می کرد. ابتدا تصور می شد که از دستیاران ویلموتس است، ولی چهره اش با مربیانی که قرار بود به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند، همخوانی نداشت. پایان صبح دیروز رسانه ها مدعی شدند که این فرد سرژ بورله نام دارد که در تیم ملی بلژیک هم به عنوان افسر امنیتی همراه ویلموتس بوده. فدراسیون فوتبال ساعتی بعد در واکنش به این خبر اینگونه شرح داد: آقای ژرژ به عنوان مشاور اجرایی و برنامه ریز شخصی سرمربی تیم ملی در ایران حضور داشته و هیچ گونه قراردادی میان ایشان و فدراسیون فوتبال به امضا نرسیده است. ولی بورله کیست و چه سابقه ای دارد؟

کنکاشی در رسانه های بلژیک نشان می دهد که او یک افسر سابق پلیس است که سال های زیادی در تور دو فرانس همراه دوچرخه سواران مشهور از جمله لنس آرمسترانگ بوده و بعد از آن همکاری با مارک ویلموتس را آغاز نموده.

او در یکی از مصاحبه های قدیمی اش از لذت حضور در تور دو فرانس و همکاری با دوچرخه سواران گفته است. از یان اولریش تا لنس آرمسترانگ و کدل اوانز، ستاره هایی بوده اند که بورله در کنارشان بوده است.

او درباره ورودش به دنیای دوچرخه سواری می گوید: دو برادر داشتم که دوچرخه سوار آماتور بودند، آنها را پیش ماساژور می بردم و باید یک ساعت منتظر می ماندم. یک روز آن ماساژور به من گفت که چرا خودم این کار را آغاز نمی کنم؟ یک سال و نیم به مدرسه شبانه می رفتم و توانستم مدرک ماساژ و یاری های اولیه را بگیرم.

بورله اضافه می نماید: اولین تجربه من در سال 1989 بود و از سال 1992 با تیم موتورولا کار کردم که اینکه آرمسترانگ سرطان گرفت. در سال 2000 آرمسترانگ با من تماس گرفت و پرسید که نمی خواهم با یک سمت جدید برگردم؟ یوهان برونل، مدیر تیم به دنبال شخصی بود تا امنیت و آسایش لنس را تامین کند. او دو بار قهرمان تور دو فرانس شده بود و جمعیت زیادی اطرافش جمع می شد. همان زمان یک خبرنگار به من لقب بادیگارد داد. من آن را دوست ندارم و فرشته نگهبان را ترجیح می دهم. در این ماموریت اروین بالارتا هم بورله را همراهی می نموده، فردی که در دوره فرمانداری جرج بوش، محافظ شخصی اش بوده.

-

بورله به عنوان مامور پلیس فاجعه استادیوم هیسل را هم تجربه نموده؛ فینال بین یوونتوس و لیورپول که تعداد زیادی از تماشاگران ایتالیایی کشته شدند. او می گوید: در فاجعه هیسل حضور داشتم. یک اتفاق تلخ که تجربیات مثبتی هم داشت.

حضور در کنار آرمسترانگ برای بورله شهرتی به همراه داشت و او را وارد دنیای فوتبال کرد. در سال های حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی بلژیک، بورله هم در کنارش حضور داشت و این مربی بعد از رفتن به ساحل عاج هم از او در کنارش استفاده کرد. ماجراهای فوتبال حالا ویلموتس و بورله را به تهران کشانده و در تمام تصاویری که از سرمربی جدید تیم ملی منتشر می گردد، این پلیس سابق هم حضور دارد. او را باید محافظ ویلموتس بدانیم؟ بورله فرشته نگهبان را ترجیح می دهد!

-

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3112

به "بورله، فرشته نگبهان ویلموتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورله، فرشته نگبهان ویلموتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید