بیماری های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می گردد

به گزارش راه ساری، مرکزی در یک آزمایشگاه بینایی- حرکتی در دانشگاه فردوسی مشهد راهکارهای موثر برای درمان بیماری ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی را ارائه می دهد.

بیماری های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی اسداللهی مدیر آزمایشگاه بینایی- حرکتی نخستیان دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک کانون میدانی درصدد فراهم کردن محیط بین رشته ای برای فعالیت و همکاری های آموزشی و پژوهشی است تا با گسترش فعالیت های اساتید و محققان در حوزه های مختلف علوم اعصاب شناختی، بستر لازم نیز برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند در این حوزه فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این آزمایشگاه با حمایت کامل ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شده است گفت: با این اقدام تحقیقات آزمایشگاهی آنالیز مکانیسم های عصبی کنترل توجه بینایی و حرکات چشمی بر روی نوعی میمون با پیشرفت هایی همراه شده است. همچنین در انجام مطالعات شناختی درباره این نوع از میمون ها، امید است با درک بهتر از مغز و رفتارهای شناختی این حیوان راهکارهای موثر برای درمان بیماری ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به اقدامات دیگر این آزمایشگاه همچون برگزاری نشست میان محققان این حوزه اشاره و عنوان نمود: در این گردهمایی علمی و تخصصی زمینه های گسترش همکاری و همگرایی بین محققان و پژوهشگران و نیز راه های متمرکز کردن فعالیت های تحقیقاتی در حوزه های علوم اعصاب شناختی توسط 20 نفر از اساتید، خبرگان و محققان برجسته کشور مورد بحث و آنالیز و گفتگو نهاده شد.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست هم اندیشی میان محققان و اساتید حوزه های علوم اعصاب شناختی به ارائه راحل های جهت تبدیل چالش ها به فرصت های موثر وجهت دهی و تسهیل فعالیت های پژوهشی و آموزشی و نیز استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های همکاری مفید تر منجر گردد.

وی با بیان اینکه در نشست دیگری همچنین فعالیت های مطالعاتی عصب شناختی در آزمایشگاه بینایی - حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد درباره درک بهتر از مغز و حرکات شناختی این نوع از میمون نیز مورد آنالیز نهاده شد ، گفت: ایجاد همکاری و هم افزایی بین مراکز علمی تحقیقاتی یکی از اهداف برپایی این گردهمایی است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4102

به "بیماری های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های چشمی با راهکارهای فناورانه درمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید