تحریم ها اجازه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی دهد، تهران در مقابله با کرونا جلوتر از لندن

به گزارش راه ساری، شهردار تهران با اشاره به اینکه تحریم ها اجازه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی دهد، گفت: ایران با وجود تحریم های پیش رو توانسته است تا حد زیادی این بیماری را کنترل کند.

تحریم ها اجازه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی دهد، تهران در مقابله با کرونا جلوتر از لندن

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شهردار تهران در ادامه ملاقات و تبادل نظر های مجازی با شهرداران دنیا، با صادق خان شهردار لندن تماس ویدئویی برقرار کرد و در این ملاقات مجازی گفت: محدودیت های زیادی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری وجود دارد از جمله اینکه به دلیل تحریم ها امکان گسترش آن نیست، اما شهرداری تهران در دوران شیوع کرونا با حفظ پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات موثری انجام داده است.

حناچی با ذکر اینکه ایران همزمان با دو ویروس کرونا و تحریم می جنگد، ادامه داد: با وجود شرایط کرونا، کسب و کار های استارت آپی در ایران فعال شد و بسیاری از خدماتی که پیش از شیوع این ویروس به صورت حضوری انجام می شد، هم اکنون به صورت اینترنتی و در شبکه های مجازی انجام می گردد.

شهردار تهران به موضوع تدفین افراد فوت شده در شرایط شیوع کرونا اشاره نمود و گفت: همانطور که می دانید مسلمانان مراسم ویژه ای برای تدفین دارند، شهرداری تهران نیز به همین دلیل کوشش کرد با رعایت تمام پروتکل ها و استاندارد های بهداشتی، متوفیان شهروندان در کمال احترام دفن شوند.

حناچی به حمایت دولت از کسب و کار ها در شرایط بحران کرونا اشاره نمود و گفت: دولت ایران در این زمینه برنامه منظمی طراحی نموده تا شرایط کسب و کار های آسیب دیده از بحران کرونا از این بدتر نگردد. آنچه برای ما آزار دهنده است این است که معمولاً در بحران های دنیای کشور ها اختلافات و مسائل خود را کنار می گذارند و کوشش می نمایند که به همدیگر یاری نمایند تا شرایط سخت تر نگردد؛ در زلزله بم روابط دولت ایران و آمریکا در شرایط مشابه بود، اما دولت آمریکا به خاطر یاری به حادثه دیدگان زلزله سه ماه تحریم علیه ایران را لغو کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سختی که ایران با آن دست و پنجه نرم می نماید، گفت: مسؤولان ایرانی تمام کوشش خود را نموده اند که بحران کرونا را پشت سر بگذارد؛ اوایل شیوع این ویروس بعضی تجهیزات مثل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کمیاب بود، اما امروز این تجهیزات در دسترس است تا جایی که بعضی کارخانه ها با تغییر خط فراوری خود مشغول تهیه این اقلام هستند.

شهردار تهران به شروع فعالیت ها در تهران اشاره نمود و گفت: هم اکنون بعضی مشاغل کم خطر در تهران با رعایت استاندارد های بهداشتی، فعالیت خود را شروع نموده اند و حتی طرح ترافیک مناطق مرکزی شهر تهران هم به خاطر یاری به مردم و تسهیل استفاده آن ها از خودروی شخصی تعطیل شده تا فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی بیاید. البته بعضی مشاغل مانند رستوران ها و هتل ها هنوز نمی توانند فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در بعضی استان های ایران شرایط سفید اعلام شده و آن ها از نقطه بحران عبور نموده اند. مدیران ایرانی با استفاده از تجربیاتی که در طول جنگ تحمیلی به دست آوردند؛ با سرعت عمل خوبی در تجهیز و ساخت بیمارستان های جدید رسیدند. به عنوان مثال در عرض چند روز یک بیمارستان 350 تختی ساخته شد که مخصوص بیماران کرونا با تجهیزات آی سی یو بود.

* شهردار لندن: تهران در مقابله با کرونا از ما جلوتر است

در این ملاقات مجازی، صادق خان، شهردار لندن نیز با تشکر از برقراری این تماس ویدئویی گفت: بسیاری از تدابیری که در لندن برای مقابله با کرونا اندیشیده شد شبیه اقدامات ایران است و حتی ایران در این زمینه جلوتر است. لندن از 23 مارس مقررات سرسختانه قرنطینه اعمال کرد و هر کسی که از خانه بیرون می آمد تنها به چهار دلیل اجازه تردد داشت. اول خرید مایحتاج مواد غذایی، دوم مراجعه به دکتر، سوم یک بار در روز برای ورزش و چهارم شرایط شغلی خاص که برای خروج ضرورت داشته باشد.

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی هم در لندن به این شکل است که مترو تنها پنج درصد مسافران را جابجا می نماید و اتوبوس 15 درصد و در واقع همه چیز به تعلیق درآمده است. در زمینه کفن و دفن هم تنها خانواده درجه یک حق حضور در مراسم تدفین را دارند و فاصله دو متر هم باید رعایت گردد.

شهردار لندن گفت: تهران از نظر مقابله با کرونا از ما جلوتر است و از این بابت به مسؤولان ایرانی تبریک می گویم. در حال حاضر میزان سرایت کرونا در لندن از یک بیمار به بقیه زیر یک نفر است و کوشش می کنیم این رقم را پایین نگه داریم.

مقامات لندن تنها در صورتی قرنطینه را به خاتمه می رسانند که چهار رخ داده باشد اول اینکه بیمارستان ها به اندازه کافی ظرفیت درمان داشته باشند، دوم تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا به شکل محسوسی کاهش یابد، سوم حجم مبتلایان به مقدار زیادی کم گردد و در نهایت مردم امکانات کافی برای حفاظت شخصی داشته باشد. به طوریکه مطمئن شویم وقتی قرنطینه را برداشتیم، با موج جدید بیماری روبرو نخواهیم شد چرا که هم اکنون بریتانیا بیشترین تعداد بیماران بستری را دارد.

صادق خان درباره کوشش دانشمندان انگلیسی برای درمان این بیماری گفت: به زودی واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد، آزمایش خواهد شد و همینطور در حال آزمایش نوعی پادتن هستیم که از مبتلایان درمان شده کرونا گرفته شده، از طرفی فراوری آنتی ژن ها را افزایش دادیم، ولی برای رسیدن به نتیجه نهایی، زمان زیادی صرف خواهد شد تا این ویروس سرکوب گردد.

شهردار لندن به شرایط تحریم ایران اشاره نمود و گفت: در ملاقات خود با مقامات دولت بریتانیا مسائل و مسائل تهران در رابطه با تحریم ها را برای آن ها خواهم گفت و امیدوارم این مشکل به زودی حل گردد.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8923

به "تحریم ها اجازه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی دهد، تهران در مقابله با کرونا جلوتر از لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها اجازه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی دهد، تهران در مقابله با کرونا جلوتر از لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید