ترامپ از کوره در رفت؛ رهبران دموکرات کنگره جلسه کاخ سفید را ترک کردند

به گزارش راه ساری، در پی حمله لفظی رئیس جمهور ایالات متحده به رئیس مجلس نمایندگان این کشور در جلسه ای در کاخ سفید، دموکرات ها جلسه را ترک کردند.

ترامپ از کوره در رفت؛ رهبران دموکرات کنگره جلسه کاخ سفید را ترک کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید در جلسه ای که روز چهارشنبه بین سران کنگره و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در کاخ سفید برگزار گشت، متاسفانه دونالد ترامپ از کوره در رفته است.

بر اساس گزارش ان بی سی، رهبران دموکرات کنگره پس از آنکه نانسی پلوسی توسط ترامپ یک سیاستمدار درجه سوم خوانده شد، با عصبانیت جلسه را ترک کرده اند.

ترامپ از پلوسی بالاخص بابت اقدامات او در آغاز روند تحقیقات برای استیضاحش به شدت عصبانی است و طی روزهای اخیر بارها از او به تندی انتقاد کرده است.

پیش از این جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای از تصمیم رئیس جمهور برای خارج کرده نیروهای آمریکایی از شمال سوریه انتقاد کرد. واشنگتن قرار است نیروهای خود را تنها در منطقه التنف حفظ کند. تعداد این نیروها به حدود 150 نفر می رسد.

پلوسی می گوید احتمالا رای مجلس نمایندگان آمریکا به این قطعنامه ترامپ را عصبانی کرده است. در این قطعنامه، تقریبا دو سوم نمایندگان جمهوری خواه نیز با تصمیم ترامپ مخالفت کرده اند. این قطعنامه با 354 رأی موافق در برابر 60 رأی مخالف به تصویب رسیده بود.

این قطعنامه، از دولت ترکیه می خواهد به عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه خاتمه دهد، از آمریکا می خواهد از شبه نظامیان کرد در سوریه حمایت کند و خواستار آن است که کاخ سفید طرحی روشن و ویژه برای شکست دائمی داعش ارائه کند.

چاک شومر، رییس اقلیت دموکرات سنا نیز گفته که دموکرات ها از رفتار رئیس جمهور با پلوسی عمیقا آزرده شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5955

به "ترامپ از کوره در رفت؛ رهبران دموکرات کنگره جلسه کاخ سفید را ترک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از کوره در رفت؛ رهبران دموکرات کنگره جلسه کاخ سفید را ترک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید