ترکیه به دنبال عروس و دامادهای هندی

به گزارش راه ساری، این روزها که کرونا در بسیاری از نقاط دنیا جولان می دهد و بسیاری از مراسم ها را تقریبا به تعطیلی کشانده است، نگین درخشان شهرهای ترکیه یعنی آنتالیا میزبان عروسی مجلل 1.1 میلیون دلاری (معادل 18.5 میلیارد تومان) زوج هندی بود.

ترکیه به دنبال عروس و دامادهای هندی

به گزارش کاماپرس و به نقل از حریت دیلی نیوز، یک زوج هندی مقیم کشور شیلی مراسم ازدواج خود را در یکی از توریستی ترین شهرهای جهان، یعنی آنتالیا برگزار کردند. همه 350 مهمان این مراسم باشکوه از شیلی با هواپیما به آنتالیا آمدند. در حالی که 43 خدمه مراسم شامل 23 آشپز به همراه دستیاران شان از هند به ترکیه سفر کردند. یک هواپیمای خصوصی نیز عروس خانم روشنی اوتامچاندانی و شاه داماد راجیو آدوانی را به همراه آرایشگران متخصص و دستیاران آنها به آنتالیا آورد.بنیت توپراک، مسئول برگزاری این مراسم اشاره نمود: خانواده این زوج هندی از سه نسل قبل به شیلی مهاجرت نموده اند و با توجه به مسائل پیش آمده در شیلی نتوانستند مراسم ازدواج خود را آنجا برگزار نمایند. تعدادی از مهمانان برای این مراسم نیز از آفریقای جنوبی و اسپانیا به آنتالیا آمدند. این مراسم سه روز طول کشید و طی آن 1.1 میلیون دلار هزینه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حدود 90 درصد مراسم های ازدواج زوج های هندی که قرار بود در آنتالیا انجام گردد به تعویق افتاده است. در پاییز سال گذشته ما 32 مراسم ازدواج زوج های هندی را اینجا برگزار کردیم اما از آن زمان تا این لحظه فقط 15 مراسم مجلل ازدواج برگزار شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئولان برگزاری این مراسم مجلل گفته اند که استانداردهای بهداشتی و همه نکات لازم را رعایت نموده اند. سوال اینجاست که آیا با رعایت همه نکات بهداشتی باز هم راهی برای انتقال ویروس کرونا باقی می ماند؟

رونق صنعت عروسی در آنتالیا

به گزارش روزنامه دیلی ترکیه، این کشور در سال 2019 بیش از 32 میلیون دلار بابت میزبانی از عروسی های مجلل هندی ها درآمد کسب نموده است. این در حالی است که هندی ها سالانه 50 میلیارد دلار بابت عروسی های خود هزینه می نمایند و ترکیه سعی دارد سهم خود را از این بازار افزایش دهد.

با توجه به اهمیتی که مراسم عروسی برای هندی ها دارد، جوانان قشر متمول این کشور ترجیح می دهند عروسی خود را در کشورهای خارجی برگزار نمایند. در حال حاضر تایلند، مالزی و سنگاپور که نزدیکی بیشتری با هند دارند، سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص داده اند. شهر دبی نیز در چند سال اخیر کوشش نموده تا امکانات ویژه ای را برای عروس و دامادهای هندی فراهم کند.

یکی از موانع پیش روی هندی ها برای برگزاری مراسم های عروسی در ترکیه، مراحل صدور ویزا است. از این رو به نظر می رسد مقامات کشور ترکیه در کوشش هستند با لغو ویزا برای شهروندان هندی، انگیزه تازه عروس و دامادها را برای برگزاری مراسم در این کشور افزایش دهند.

در زیر تصاویری از عروسی های مجلل هندی در آنتالیا را مشاهده می کنید که معمولا سه شبانه روز به طول می انجامد و مهمانان این قبیل مراسم ها با جت های شخصی از کشورهای مختلف جهان به ترکیه می آیند:

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8582

به "ترکیه به دنبال عروس و دامادهای هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به دنبال عروس و دامادهای هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید