تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع برای آنالیز مسائل صنعت خودرو

به گزارش راه ساری، یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه امروز کمیسیون مالی که با حضور وزیر صنعت برگزار گردید، از تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع مجلس برای آنالیز مسائل و مسائل پیش آمده در صنعت خودرو اطلاع داد.

تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع برای آنالیز مسائل صنعت خودرو

سیده فاطمه حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به نقدها عمومی به خودروسازان درباره وضعیت پیش فروش خودرو، گفت: در جلسه ظهر امروز کمیسیون مالی مجلس که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید، یکی از موضوعاتی که مطرح کردیم، مسائل مربوط به ثبت نام کنندگان در پیش فروش های خودروسازان بود که طی هفته های اخیر با ارقام جدید قیمت خودروهای ثبت نامی و نیز زمانبندی جدید تحویل روبرو شدند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مسائل پیش آمده برای ثبت نام کنندگان در فرآیند پیش فروش خودرو گفت: وزارت صنعت باید به این سوال پاسخ دهد که ملاک این وزارتخانه برای تغییر قیمت خودرو قبل و بعد از دی ماه آن هم با فاصله قیمتی چند 10 میلیون تومانی چیست؟

این عضو کمیسیون مالی با بیان اینکه مسائل ارزی طی یک سال اخیر، تامین قطعات را برای خودروسازان با مسائلی روبرو نموده است گفت: البته بخش عمده قطعات، ساخت داخل است و بر این اساس افزایش قیمت ها به نحوی که امروز با آن مواجهیم، منطبق بر قوانین موجود نیست.

حسینی با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با افرادی که سال گذشته در پیش فروش، پژو 207 SD ثبت نام کردند و امروز علاوه بر ارقام جدید قیمت، با زمانبندی جدید تحویل روبرو هستند، گفت: اسناد ارائه شده از سوی این افراد حاکی از اجحاف خودروسازان به مردم در زمینه قیمت و موعد تحویل است؛ فراوری خردادماه به جای تحویل به افراد در انبارها مانده و پس از افزایش قیمت ها در پاییز و زمستان آماده تحویل شده، حال آنکه بخش عمده قطعات، ساخت داخل است و افزایش قیمت ها، غیرمنطقی. از سویی دیگر پیش فروش ها باید داراد مجوز باشند و با رعایت شرایط و مقررات سازمان حمایت از مصرف کننده باشند اما شرایط را نداشتند.

این عضو کمیسیون مالی با اشاره به تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع مجلس برای آنالیز مسائل و مسائل پیش آمده در صنعت خودرو گفت: این هفته جلسه ای دیگر با حضور معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می کنیم و مسائل پیش آمده را آنالیز خواهیم کرد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1484

به "تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع برای آنالیز مسائل صنعت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای در کمیسیون صنایع برای آنالیز مسائل صنعت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید