تفاوت بین مرطوب کننده و لوسیون چیست؟

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: بسیاری از افراد بر این باورند که لوسیون و مرطوب نماینده یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند! به طور کلی می توان گفت این دو محصول آرایشی و بهداشتی در بعضی موارد یکسان هستند. این دو محصول به صورت یک کرم (creams) که افراد بر روی چهره یا بدن خود استفاده می نمایند و از این طریق از خشکی یا حساسیت پوست پیشگیری نموده و یا آن را درمان می نمایند.

تفاوت بین مرطوب کننده و لوسیون چیست؟

اما خوب است بدانید مرطوب نماینده و لوسیون دو محصول کاملا متفاوت هستند و معمولا برای شرایط مختلف و مسائل پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پس ضروری است تفاوت بین مرطوب نماینده و لوسیون ها را بدانید و سپس به شکل صحیح و درست ازاین محصولات استفاده نمایید.

لوسیون چیست؟

لوسیون یک فرم از کرم هاست که بر روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تا بعضی از عوامل و مسائل پوستی را از بین برده و یا اینکه تاثیرات خوبی را بر روی پوست ایجاد نماید. لوسیون ها معمولا برای جلوگیری از آکنه و جوش، محافظت از پوست در برابر آفتاب و یا برای دریافت انواع ویتامین ها مانند ویتامین E در بعضی از دارو های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از لوسیون های موجود در بازار از نظر کاربرد و ویژگی دقیقا در مقابل مرطوب نماینده ها قرار دارند.

معمولا لوسیون ها یک بافت نرم و هیدارته برای پوست ایجاد می نمایند، عطر کمتری دارند و برای درمان موقت بسیاری از مسائل پوستی ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

چه موقع می توان از لوسیون استفاده کرد؟

اگردست هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می گردد و گاهی اوقات می خارد، لوسیون های دست به یاری شما می آید. بد نیست شیشه ای از لوسیون مورد علاقه تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کار های منزل سراغ آن بروید و تمام دستتان را به آن آغشته کنید. لوسیون های حمام بدن باعث مرطوب کردن سطح پوست می گردد و از خشک شدن پوستتان جلوگیری می نماید؛ در حالی که لوسیون های معمولی بدن به پوستتان حس طراوت و جوانی می بخشد.

فواید لوسیون

رطوبت رسانی به پوست:

افرادی که در مناطق خشک زندگی می نمایند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون های بدن استفاده می نمایند. پوستی که به خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه ای دارد.

برطرف خشکی پوست:

حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش های خشکی از بدن تان مانند اطراف آرنج و زانو ها شما را ناراحت کند.

برطرف پینه:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می خورد، استفاده از لوسیون بدن می تواند به شما یاری بسیاری کند. لوسیون های بدن در جدا کردن سلول های مرده کف پا نقش به سزایی دارد.

حس خوب:

بوی خوش استفاده از لوسیون های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می نماید. ضمناً رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش:

حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ گونه مرطوب نماینده ای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون بدن به پوست تان آرامش می دهد.

شفافیت پوست:

استفاده از انواع لوسیون های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می بخشد. بسیاری از لوسیون ها حاوی ترکیبات سفید نماینده هستند که باعث روشن شدن پوست می گردد. هم چنین بعضی از این لوسیون ها دارای دانه های کوچک پاک نماینده ای هستند که به عنوان اسکراب عمل می نمایند و سلول های مرده را از سطح پوست جدا می نمایند.

شما می توانید بهترین لوسیون های موجود در بازار را با تخفیف و آنلاین خریداری کنید و جلوی درِ منزل تحویل بگیرید:

مرطوب نماینده چیست؟

مرطوب نماینده ها کرم هایی هستند که به طور خاص برای انتقال ویتامین ها و روغن های ضروری به پوست صورت یا بدن فرد طراحی و فراوری شده اند. این محصولات به طور دقیق ویتامین و روغن را به پوست منتقل می نمایند! مرطوب نماینده ها معمولا به صورت نسخه ای برای درمان خشکی شدید پوست مورد استفاده قرار می گیرد و محصولات و برند های عمومی برای ایجاد رطوبت در پوست و مراقبت از پوست در برابر خشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت لوسیون و مرطوب نماینده

اختلاف آشکار بین لوسیون و مرطوب نماینده این است که لوسیون حاوی روغن هاییست که به عنوان روان نماینده مورد استفاده قرار گرفته تا از ایجاد اصطکاک روی پوست جلوگیری نمایند در حالیکه مرطوب نماینده برای احیای رطوبت در زیر پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

مرطوب نماینده ها به شکل قابل توجهی سبک تر از لوسیون ها هستند و به سادگی جذب پوست می شوند، اما لوسیون ها مانع از ایجاد رطوبت در پوست می شوند! در انتخاب لوسیون یا مرطوب نماینده باید در نظر بگیرید که چه تاثیراتی را برای پوست شما دارند و متناسب با احتیاج خود یکی از محصولات را انتخاب نمایید.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: برترین ها
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3795

به "تفاوت بین مرطوب کننده و لوسیون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بین مرطوب کننده و لوسیون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید