در خصوص تفاوت های بروشور و کاتالوگ

به گزارش راه ساری، به عنوان یک بازاریاب برای طرح یک پلن تبلیغاتی مناسب بایست بدانید که چطور خود را معرفی کنید و چطور از ابزارهایی همچون بروشور و کاتالوگ بهترین استفاده را ببرید در این راه بایست ابتدا به خوبی از تفاوت های این ابزارها هم اگاه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در خصوص تفاوت های بروشور و کاتالوگ

اصلی ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ این است که بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است. این دفترچه شامل مواد توصیفی یا تبلیغاتی است. از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که حاوی اسامی، محصولات یا کتاب ها به صورت لیست بندی شده است.

کاربرد بروشورها و کاتالوگ ها در شرکت تبلیغاتی نیز هست. بیشتر افراد زمانی که صحبت از بروشور یا کاتالوگ به میان می آید احساس سردرگمی می نمایند زیرا هر دوی این موارد اطلاعاتی را در خصوص محصولات شرکت، خدمات، هتل ها، مراکز خرید در اختیار مشتری قرار می دهند. بین بروشور و کاتالوگ تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد. یک بروشور نشری است که حاوی یک صفحه تاشو یا صفحات متعددی است که به هم چسبیده شده اند.

از بروشورها عمدتا برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می شود. تاریخ انتشار اولین بروشور به اوایل سال 1748 بر می شود. بروشور از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است که به معنای دوختن می باشد. بروشور یک کتاب نازک و کوچک یا مجله ای است که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در خصوص محصولات، مکان ها و غیره دارد. این کتاب نازک معمولا یک صفحه ای یا سه صفحه ای است که می توان آن را به آسانی در همه جا پخش کرد. از این آیتم ممکن است برای تبلیغ محصولات جدید، موقعیت ها، مراکز خرید، رویدادها و هتل ها استفاده شود.

بروشور باید بسیار جذاب طراحی شود تا بتواند با یک نگاه، مشتری را به خود جلب نماید. امروزه الگوها و طرح های متنوعی در بروشورها به کار می رود. می توان آنها را به شکل مجله، بروشورهای کارت پستالی یا بروشورهای سه لت طراحی کرد. از سوی دیگر کاتالوگ، لیست محصولات یا خدمات موجود برای فروش با توضیحاتی در خصوص قیمت و سایر مشخصات آن است که به عنوان یک سند چاپی یا سند الکترونیکی در اینترنت یا بر روی سی دی عرضه می شود. کاتالوگ یک سند یا کتابچه ای است که حاوی لیست مرتب شده از نام ها، محصولات یا کتاب ها می باشد. هدف از ایجاد کاتالوگ چیزی جز فروش محصولات یا خدمات به مشتری نیست.

این کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات ساده ای در خصوص چیزهای خاصی هستند که از یک یا دو جمله تشکیل شده اند. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که به مشتری یاری می نماید محصولات یا خدماتی را به آسانی خرید نمایند. کاتالوگ ها می توانند دانش مختصری در خصوص محصول خاصی را به مشتری بدهند تا آن را به خوبی بشناسند و انتخاب خوبی به هنگام خرید داشته باشند. طراحی و رنگ آمیزی کاتالوگ ها باید عالی باشد تا بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. اساسا، بروشورها به عنوان یک رسانه برای پر کردن خلا بین شرکت و خواننده عمل می نمایند. طراحان نیز باید با انتخاب درست گرافیک و کلمات، به دنبال روش موثر برای آگاهی بخشیدن به خوانندگان در خصوص شرکت باشند. کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات گسترده ای از محصولات هستند.

تعریف بروشور: یک کتاب یا مجله کوچک که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در خصوص محصول یا خدمات دارد.تعریف کاتالوگ: لیستی از ویژگی های محصولات یا خدمات که معمولا دارای اطلاعات توصیفی و کامل از این محصولات یا خدمات می باشد.اندازه بروشور: 4 تا 8 صفحه یا لتاندازه کاتالوگ: 8 صفحه یا بیشترهدف بروشور: توصیفی از شرکت، ویژگی های برجسته محصول یا در خصوص یک رویداد است.

هدف کاتالوگ: توصیف مختصر، قیمت ها و تصاویری از تمامی محصولات شرکت می باشد.اطلاعات بروشور: یک پاراگراف تا جزییات کاملاطلاعات کاتالوگ: توضیحات مختصر در یک یا دو جمله ساختار برشور: به صورت تاشو هستندساختار کاتالوگ: معمولا صحافی شده هستند

انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8476

به "در خصوص تفاوت های بروشور و کاتالوگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "در خصوص تفاوت های بروشور و کاتالوگ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص تفاوت های بروشور و کاتالوگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید