تفاوت های بین کاتالوگ و بروشور چیست؟

به گزارش راه ساری، یک بروشور یک نسخه کوتاه و چاپ شده است که به عنوان جزوه نیز معروف است. این جزوه حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است. از طرف دیگر، Catalog یک اسناد یا کتاب است که شامل یک لیست از نام، کالاها یا کتاب ها است.

تفاوت های بین کاتالوگ و بروشور چیست؟

بسیاری از این دو شرط اشتباه می گیرند زیرا هر دو اطلاعاتی در خصوص محصول جدید شرکت، هتل ها، مغازه ها و غیره ارائه می دهند. تفاوت بسیار نازکی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد.

بروشور مطابق با BusinessDectors.com، تعریف یک بروشور عبارت است از:"انتشار شامل یک صفحه تاشو، یا چند صفحه دوخته شده اما محدود نشده، و بطور عمده برای اهداف تبلیغاتی استفاده می گردد."

این بروشور در اوایل سال 1748 سرچشمه گرفت. این واژه از یک کلمه فرانسوی"brocher"که به معنی دوختن است، از فرانسوی میانه گرفته شده است. به معنی لوزه زدن است. از قدیمی فرانسه"بروشور".

یک بروشور یک کتاب یا مجله کوچک، نازک است که معمولاً تصاویر و اطلاعات زیادی راجع به محصول، یک مکان و غیره در اختیار شما قرار می دهد و بیشتر از یک صفحه (دو برابر) یا سه برگه (سه برابر) است که می تواند به راحتی در نقاط مختلف پخش می گردد. آنها ممکن است محصولات جدید، مکان ها، فروشگاه ها، رویدادها، هتل ها و غیره را تبلیغ نمایند. این باید بسیار جذاب باشد تا مردم حداقل نگاهی به آن بیندازند. امروزه در بروشورها انواع الگوها و طرح ها وجود دارد. آنها می توانند بروشورهایی به سبک مجله، بروشورهای 3 برابری یا بروشورهای کارت پستال باشند.

براساس BusinessDectors.com، تعریف کاتالوگ عبارت است از:"لیست کالاها یا خدمات در فروش با توضیحات و قیمتهای منتشر شده به عنوان یک سند چاپی یا به عنوان یک سند الکترونیکی (فروشگاه الکترونیکی) در اینترنت یا یک دیسک، CD، DVD، و غیره."

CatalogueA Catalogue، همچنین به عنوان Catalogue، یک سند یا کتاب است که شامل یک لیست خاص از نام ها، کالاها یا کتاب ها است. هدف از این فروشگاه چیزی نیست جز فروش محصولات به مشتریان. اطلاعات بسیار ساده ای در خصوص چیز خاص دارد و در نقاطی حاوی یک یا دو جمله نوشته می گردد.

این شامل اطلاعاتی است که به خرید کالا یا چیزهایی یاری می نماید. دانش مختصری در خصوص محصول خاص می دهد تا مردم محصول را با هر چیز دیگری اشتباه نگیرند. طراحی و رنگ آمیزی آنها باید کاملاً مناسب باشد تا حداقل یک بار مشتری بتواند در خصوص محصول خاص فکر کند.

اساساً، بروشورها به عنوان واسطه ای عمل می نمایند تا شکاف بین شرکت و خواننده را باز کند. طراحان باید با استفاده صحیح از کلمات و گرافیکها راهی را برای آگاهی بخشی به خوانندگان در خصوص شرکت بفهمند. انتظار می رود که کاتالوگ ها اطلاعات کاملی را درباره هر محصول ارائه شده از جمله توضیحات کامل و مطلوب در اختیار خوانندگان قرار دهند.

انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8471

به "تفاوت های بین کاتالوگ و بروشور چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفاوت های بین کاتالوگ و بروشور چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های بین کاتالوگ و بروشور چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید