کاغذ کرافت چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش راه ساری، کاغذ کرافت یا Kraft Paper یکی از انواع کاغذ است که کاربرد زیادی در صنایع گوناگون دارد. این کاغذ معمولاً با رنگ قهوه ای روشن یا تیره عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ازجمله ویژگی های مهم کاغذهای کرافت می توان به مقاومت مکانیکی و قدرت جذب بالای آن ها اشاره نمود که کاربرد آن ها را توسعه داده است.

کاغذ کرافت چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده در صنایع بسته بندی غذایی، بسته بندی پوشاک، کاغذهای الگو و کاغذهای بیمارستانی از سری کاربردهای این کاغذها هستند. برای تهیهٔ کاغذهای کرافت می توانید به فروشگاه کاغذ و مقوای طرفه مراجعه کنید. https://www.papiere.ir

با ما همراه باشید تا دربارهٔ این کاغذها بیشتر بدانید:

کاغذ کرافت چیست؟

کرافت یکی از انواع کاغذ یا مقوا است که از خمیر شیمیایی کاغذ فراوری می گردد و با نام کاغذ گراف نیز شناخته می گردد. نام کرافت درواقع یک واژه آلمانی بوده و به معنای قدرت و مقاومت است که نشان از استحکام بالای این کاغذ دارد. ازآنجایی که خمیر این کاغذ قابل بازیافت است، در بین مردم و به خصوص هواداران محیط زیست، محبوبیت زیادی پیدا نموده است و به یکی از پرفروش ترین کاغذها تبدیل شده است.

کاغذهای کرافت در انواع مختلفی فراوری و عرضه می شوند. گرماژ کاغذ از 30 تا 500 متغیر است. علاوه بر گرماژ، کاغذها در مقدار زبری، پخش و نظم فیبرهای کاغذ و درجه نیز باهم تفاوت دارند. از کاغذهای گرماژ پایین برای چاپ و فراوری کاغذهای بیمارستانی استفاده می گردد، درحالی که از کاغذ کرافت 70 گرم تا 140 گرم، برای فراوری منوی رستوران ها، ساخت انواع پاکت های دستی، طراحی و فراوری انواع بروشور، نقاشی روی کاغذ و کاغذ کرافت پیتزا استفاده می گردد. به علاوه کاغذ کرافت یاش نیز برای بسته بندی میوه کاربرد دارد.

کاربردهای کاغذ کرافت

کاغذهای کرافت به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که دارند، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایل کاربرد زیاد این کاغذها، قیمت مناسب و ارزان آن ها و هم چنین ایجاد حس نوستالژیک در بین مردم است. کاغذهای کرافت استحکام بالایی در برابر پارگی و رطوبت دارند و دوستدار محیط زیست هستند. علاوه بر این موارد، این کاغذ کارایی بیشتری نسبت به کاغذهای معمولی دارد و می توان از آن به جهت مصارف گوناگونی استفاده کرد:

  • حمل ونقل؛

  • بسته بندی مواد غذایی بهداشتی؛

  • کاغذ کتاب؛

  • صنایع بسته بندی؛

  • وسایل تزئینی و هنری؛

  • چسب نواری؛

  • بسته بندی پوشاک؛

  • بسته بندی انواع میوه جات و سبزی جات

  • کاغذهای الگو خیاطی؛

  • فراوری ورق و کارتن؛

  • ساخت کیسه های چند لایه؛

  • فراوری انواع جعبه های کادو؛

  • فراوری کاغذهای بیمارستانی.

مزایای خرید کاغذهای کرافت

  • استحکام و قدرت

کاغذهای کرافت، دوام و ماندگاری زیادی دارند و می توانند فشارهای شدیدی را تحمل نمایند. به سبب ویژگی خاص این نوع کاغذها، استفاده از آن ها در همهٔ صنایع مرسوم شده است. با وجود فراوری و عرضهٔ کاغذهای مقاوم تر از کرافت، باز هم مصرف این کاغذها بیشتر است.

  • ساختار ضدلغزش و محافظ

کاغذ کرافت ضدلغزش است و به همین دلیل از آن در صنایع مختلفی استفاده می گردد. استفاده از این کاغذ بین لایه های جعبه و بعلاوه به عنوان پوششی برای محصولات فراوریی، بسیار کارآمد است. به دلیل این ویژگی عالی کرافت، استفاده از آن حتی در صنایع بزرگ نیز کاربردی شده است و احتمال خرابی و آسیب دیدگی محصولات را در هنگام جابه جایی به شدت کاهش داده است. این مورد در درازمدت، از ضرر و زیان های زیاد و جدی جلوگیری می نماید.

  • قابل بازیافت

یکی دیگر از نقاط مثبت استفاده از این کاغذها این است که دوستدار محیط زیست هستند و آسیب جدی به محیط زیست وارد نمی نمایند. کرافت زیست تخریب پذیر است و تنوع مواد اولیه در آن کم است، بنابراین با حداقل خسارت به محیط زیست، تجزیه می گردد. به علاوه در ساختار کرافت هیچ گونه مواد سمی ای استفاده نشده است و این کاغذ یک مادهٔ کاملاً طبیعی است و این ویژگی یکی دیگر از دلایل استفاده صنایع و مردم از این کاغذ است.

  • قیمت مناسب

قیمت مناسب و مناسب کاغذهای کرافت و کاربردهای زیاد آن در صنایع مختلف، یکی دیگر از مزایای خرید کرافت است. فروشگاه کاغذ و مقوای طرفه انواع کاغذهای کرافت را به صورت عمده و با قیمتی مناسب به بازار عرضه می نماید.

  • بهداشتی

کاغذهای کرافت کاملاً بهداشتی هستند و می توان از آن ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. ازآنجایی که در ساختار این کاغذها از مواد شیمیایی استفاده نمی گردد، می توان از آن در صنایع دارو، لوازم بهداشتی و نوشیدنی نیز بدون هیچ گونه نگرانی استفاده کرد. کاغذ کرافت پیتزا و کاغذ کرافت یاش نیز دقیقاً به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

  • مناسب بسته بندی های کوچک

کاربرد کاغذهای کرافت فقط مختص به صنایع بزرگ نیست و از آن در صنایع کوچک برای بسته بندی و فراوری انواع جعبه های کادو فانتزی نیز استفاده می گردد. از گرماژ کاغذ کرافت 70 گرم تا 80 گرم برای ساخت پاکت و بسته بندی استفاده می گردد. درواقع کاغذهای کرافت را می توان در هر ابعاد و میزان ای استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

  • پوشش دهی مناسب

یکی دیگر از کاربردهای رایج کاغذهای کرافت، استفاده از آن ها به عنوان پوششی برای کف ساختمان ها و دیوارها در حین بازسازی است. این نوع کاغذها به دلیل مقاومت بالایی که دارند، می توانند به عنوان پوششی برای کف پوش های ساختمان یا دیوارها حین تعمیر و بازسازی باشند.

از کجا کاغذ کرافت بخرم؟

کاغذ کرافت یکی از انواع کاغذ است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد و قیمت فراوری و ارائه آن در مقابل کارایی بسیار بالایش در صنایع مختلف، بسیار مناسب است. اگر قصد تهیهٔ کاغذهای کرافت را دارید، می توانید آن ها را از فروشگاه کاغذ و مقوای طرفه Papiere تهیه کنید. این فروشگاه که از سال 1320 سابقه فعالیت دارد، یکی از برترین و بزرگ ترین ارائه نمایندگان کاغذهای کرافت، در شهر تهران است که محصولات خود را به سراسر ایران نیز ارسال می نماید. قیمت فروش کاغذهای کرافت در فروشگاه طرقه به شکل عمده حساب می گردد و این مورد برای صاحبان بسیاری از کسب وکارها بسیار مالی و مناسب است. به علاوه امکان سفارش شخصی جهت برش ابعاد دلخواه کاغذها هم در این فروشگاه وجود دارد. جهت خرید کاغذهای کرافت می توانید به سایت اینترنتی این فروشگاه مراجعه کنید و در صورت احتیاج، مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

کاغذهای کرافت ویژگی های زیادی دارند که استفاده از آن ها را به شدت توسعه داده است. یکی از ویژگی های این کاغذها، مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت و پارگی است که استفاده از آن ها را در صنایع مختلف مرسوم نموده است. از دیگر ویژگی های این کاغذها می توان به قیمت مناسب و ارزان آن ها اشاره نمود. به نظر شما مهم ترین ویژگی کاغذ کرافت چیست؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14752

به "کاغذ کرافت چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ کرافت چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید