کوشش امارات برای به قدرت رساندن سیف الاسلام قذافی در لیبی

به گزارش راه ساری، یک نهاد بین المللی ویژه لیبی از وجود هماهنگی میان امارات و روسیه برای شروع کمپینی گسترده با هدف بازگرداندن سیف الاسلام قذافی به حاکمیت لیبی به جای پدرش معمر قذافی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از محل میلیاردها دلار دارایی او در خارج این کشور تامین خواهد شد.

کوشش امارات برای به قدرت رساندن سیف الاسلام قذافی در لیبی

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، محمود رفعت، سخنگوی کار گروه بین المللی لیبی در توییتی فاش کرد که رایزنی های گسترده ای میان امارات و سیف الاسلام قذافی برای انتصاب او به عنوان رهبر لیبی به جای پدرش معمر قذافی با تکیه به میلیاردها دلار در جریان هستند، سیف الاسلام خارج از لیبی میلیاردها دلار دارایی دارد و ابوظبی به او در استفاده از آنها یاری خواهد نمود.

خبرگزاری بلومبرگ چند روز قبل اظهار داشت: بقایای نظام سابق لیبی در حال حاضر کوشش می نماید به حاکمیت این کشور بازگردد و سیف الاسلام نیز برای رسیدن به قدرت به حمایت قبایل عظیم شهر سرت و تعدادی از شهرهای دیگر در شرق لیبی تکیه نموده است.

هنوز محل اقامت سیف الاسلام قذافی در لیبی نامعلوم است، یکی از نمایندگان تونس ژوئیه گذشته تاکید نمود که با سیف الاسلام تلفنی صحبت می نماید و از طرف چند تن از نزدیکان او پیغام های تبریکی با دست خط خودش دریافت نموده که آنها را به قیس سعید، رئیس جمهور تونس تحویل داده است. ، ایسنا

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11382

به "کوشش امارات برای به قدرت رساندن سیف الاسلام قذافی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش امارات برای به قدرت رساندن سیف الاسلام قذافی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید