فراوری محتوای دانشجویی برای تنوع در طرح های فرهنگی، کانون ها و تشکل ها تقویت شوند

به گزارش راه ساری، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فراوری محتوا و پیشنهاد ها از طرف خود دانشجویان برای برنامه سازی، موجب تنوع بخشی در فراوری طرح های فرهنگی دانشگاه می گردد.

فراوری محتوای دانشجویی برای تنوع در طرح های فرهنگی، کانون ها و تشکل ها تقویت شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از اهر، فرزاد دنیا بین در نشست مشترک معاونان دانشجویی فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به میزبانی واحد اهر اظهار کرد: فراوری محتوی و پیشنهاد ها از طرف خود دانشجویان برای برنامه سازی، موجب ترغیب، توسعه فعالیت ها و تنوع بخشی در فراوری طرح های فرهنگی متناسب با خواسته های خود دانشجویان می گردد.

وی اضافه کرد: نباید معاونت فرهنگی فراوری محتوی کند؛ بلکه باید به صورتی مدیریت گردد که کانون های مرتبط متناسب با نوع فعالیت های خود اقدامات آموزشی و کارگاهی با موضوع فعالیت فرهنگی انجام دهند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره بر ضرورت تقویت تشکل ها و کانون های دانشجویی در برنامه ریزی لازم برای فعالیت دانشجویان در قالب کانون های فرهنگی، هنری، شعر و ادب، صنایع دستی، فنی و حرفه ای، کارآفرینی، مهارتی و سایر زمینه ها در کنار آموزش و درس حوزه پرنقش آفرینی دانشجویان در این زمینه ها تأکید کرد.

دنیا بین راه اندازی مراکز مشاوره در زمینه های روان شناختی، حقوقی و سایر زمینه مرتبط را به دلیل قابلیت های ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در رشته های مختلف و اعتماد مردم به دانشگاهیان را نکته مثبت برای این نوع فعالیت ها و خدمت رسانی به آحاد مختلف مردم برشمرد.

ضرورت استفاده بهینه از امکانات ورزشی

وی با اشاره به محدودیت های پیش آمده در بحث ویروس کرونا این امر را فرصتی برای تقویت برنامه های فرهنگی در فضای مجازی برشمرد و بر ضرورت تقویت زیرساخت های مجازی توسط واحدها تأکید کرد و گفت: باید این گونه فعالیت های دانشجومحور متناسب با سلایق و خواسته های نسل جوان بوده تا در جامعه تأثیرگذار باشد و هر کانونی که بتواند در این راستا بیشتر فعالیت کند دانشگاه به نحو مقتضی از آنها حمایت خواهد نمود

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مجتمع ها و سالن های ورزشی را از دیگر ظرفیت های واحدهای دانشگاهی دانست و ضرورت استفاده بهینه از این امکانات ورزشی را گامی در راستای درآمدزایی و خدمت به شهروندان بیان کرد.

دنیا بین با اشاره به سعه صدر و تحمل نظرات مختلف توضیح داد: باید فرصتی فراهم گردد تا دانشجویان نظرات خود را بدون دغدغه و استرس بیان نمایند و کرامت و منزلت دانشجویان بیش از پیش حفظ گردد.

وی اعلام کرد: تشکل ها و کانون های فعال دانشجویی می توانند در حوزه فعالیت خود برنامه ها و دوره های آموزشی با حمایت واحدهای دانشگاهی و مشارکت دانشجویان برگزار نموده و در این راستا واحدهای دانشگاهی با یاری به دانشجویان خلاق و فعال در حوزه های فرهنگی، هنری و سایرموارد زمینه جذب دانشجویان را به این گونه برنامه ها فراهم نمایند.

کمیته فرهنگی و فضای مجازی تشکیل می گردد

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیلکمیته فرهنگی و فضای مجازی را با مشارکت دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از برنامه های این معاونت برای بهره مندی از ظرفیت های دانشجویان در حوزه فضای مجازی به ویژه در این ایام کرونایی اعلام نموده و ابراز امیدواری کرد با تحقق این امر شاهد استفاده بهینه از قابلیت های قشر فرهیخته دانشگاهی در حوزه فرهنگی و معنوی و سایر موارد مرتبط باشیم.

دنیا بین تبیین کرد: باید در روینمودهای فرهنگی و ارائه برنامه ها از نظرات همه دانشگاهیان بهره مند شویم و پیچیدن یک نسخه یکسان فرهنگی برای کل دانشگاه ها کارکرد موفقی نخواهد داشت و ضرورت دارد برای موفقیت و توفیق طرح ها، برنامه های متناسب با فرهنگ بومی و با استفاده از کارشناسان همان منطقه کارهای فرهنگی مناطق مختلف برنامه ریزی گردد.

وی تأکید کرد: نهایتاً راه حل موفقیت برنامه ها، بومی سازی برنامه های فرهنگی در مناطق مختلف کشور است که در این باره اهتمام جدی داریم این امر محقق گردد.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه این نشست دنیا بین از مجتمع فرهنگی، مسجد بلال و مجتمع خوابگاهی تازه تأسیس برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بازدید کرد.

4121/

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11736

به "فراوری محتوای دانشجویی برای تنوع در طرح های فرهنگی، کانون ها و تشکل ها تقویت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محتوای دانشجویی برای تنوع در طرح های فرهنگی، کانون ها و تشکل ها تقویت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید