جبران مغایرت در بسته های اینترنتی توسط اپراتورها
به گزارش راه ساری، پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بسته های اینترنتی و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکین، شرکت های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده پردازی فن آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل؛ این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته اند.

یکی از مواردی که در ارائه خدمات اینترنت ثابت غیرحجمی وجود دارد، آستانه مصرف منصفانه است. حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفت: با توجه به این که شرکت های ارائه نماینده خدمات اینترنت ثابت خدمات خود را به صورت غیرحجمی ارائه می نمایند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته گردد. بر همین اساس تمامی شرکت های ارتباطات ثابت از جمله شرکت های فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، 5 تا 8 درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار داده اند.
فلاح جوشقانی تاکید نمود: لازمه تحقق این موضوع، پیاده سازی در سیستم های امور مشترکین اپراتورهاست که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیاده سازی خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پس از اعلام رگولاتوری اکثر این شرکت ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی مبنی بر عدم کم فروشی به سازمان ارائه نموده اند، گفت: رگولاتوری نیز این مستندات را آنالیز و در بعضی موارد اندازه گیری مجدد انجام داده است که نتایج نهایی اندازه گیری های جدید نیز طی هفته جاری اطلاع رسانی می گردد.
فلاح جوشقانی اضافه نمود: رگولاتوری بر اجرای الزامات به طور دقیق نظارت می نماید و اپراتورها نیز به منظور جلب رضایت مشترکین و حفظ حقوق آن ها اقدامات لازم را انجام می دهند. مشترکین نیز درصورت مشاهده مغایرت می توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 یا مراجعه به سایت https://195.cra.ir شکایت خود را در این زمینه ثبت نمایند.
منبع: همشهری آنلاین