جدال نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در دومین مناظره انتخاباتی

به گزارش راه ساری، ده نامزد از 20 نامزد حزب دموکرات امریکا برای شرکت در انتخابات 2020 در دومین مناظره تلویزیونی خود در شهر دیترویت میشیگان وارد جدالی کم نظیر درباره بیمه درمانی و مسایل مهاجرتی شدند. 10 نفر دیگر نیز امشب به رویارویی هم می روند.

جدال نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در دومین مناظره انتخاباتی

الیزابت وارن و برنی سندرز، که پیشروترین کاندیداهای این کارزار پرجمعیت هستند، برای اولین بار بود که رو در رو می شدند.

آنها از جمله به سوالاتی در خصوص مسائل نژادی، مهاجرت و مراقبت های بهداشتی پاسخ دادند. ده کاندیدای دیگر مرحله مقدماتی حزب دموکرات از جمله جو بایدن و کامالا هریس امروز (چهارشنبه) روبه رو خواهند شد.

چندین نفر از نامزدها در بیانیه آغازین خود سیاست های پیشرو را ناممکن دانستند و گفتند این راه مناسبی برای شکست دادن دونالد ترامپ نیست.

جان دیلینی، نماینده سابق کنگره، گفت: نمی توانیم پا در مسیری بگذاریم که سناتور سندرز و سناتور وارن می خواهند؛ با سیاست هایی مثل بیمه بهداشتی همگانی... و سایر قول های ناممکنی که رای دهندگان مستقل را می راند.

سناتور وارن در بیانیه خود گفت که هر کسی که امشب یا فرداشب در این صحنه حضور دارد رئیس جمهور خیلی بهتری خواهد بود و قول داد صرف نظر آنکه چه کسی در انتخابات مقدماتی پیروز گردد برای شکست دونالد ترامپ و انتخاب کنگره ای دموکرات با او همکاری کند.

اما اضافه کرد که نمی توان با ایده های کوچک و بزدلی مسائل آمریکا را حل کرد.

سندرز در بیانیه اش بیش از هر چیز بر بیمه بهداشتی تمرکز کرد و گفت: مراقبت های بهداشتی یک حق بشری است، نه یک امتیاز، و من برای آن خواهم جنگید.

الیزابت وارن در جایی از مناظره گفت: من درک نمی کنم چرا کسی دردسر فرآیند نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را به خود می خرد تا فقط بگوید که چه کارهایی را واقعا نمی گردد کرد و نباید برای آنها جنگید.

این سخن با تشویق شدید حاضران در سالن روبرو شد.

به گزارش بی.بی.سی این جملات عملا تبلور تم این مناظره بود - بحثی زنده میان وارن،سندرز از یک طرف و میانه رویی هایی در طرف دیگر که گفته اند طرح های آنها واقع بینانه نیست.

در مناظره امروز چهارشنبه نیز جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور، کامالا هریس، سناتور اهل کالیفرنیا، کوری بوکر، سناتور نیوجرسی، جولیان کاسترو، شهردار سابق سن آنتونیو، کرستن جیلیبرند، سناتور نیویورک، مایکل بنت، سناتور اهل کلورادو، تولسی گابارد، نماینده کنگره از هاوایی، جی اینسلی، فرماندار واشنگتن، بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک و اندرو یانگ، مدیر فناوری سابق شرکت خواهند داشت.

دور اول مناظره تلویزیونی این نامزدها اواخر ماه ژوئن در میامی فلوریدا برگزار شده بود.

نظرسنجی پولیتیکو،مورنینگ کانسالت که سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که یک سوم آمریکایی که قصد رای دادن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را دارند گفتند انگیزه زیادی برای تماشای دور دوم مناظره دارند و نزدیک به 40 درصد هم گفتند که تا حدودی برای تماشای آن انگیزه دارند.

نامزد نهایی دموکرات ها ژوئیه سال آینده در گردهمایی ملی حزب رسما معرفی خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز چند ماه بعد از آن در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

ایسنا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4081

به "جدال نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در دومین مناظره انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در دومین مناظره انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید