جزئیات محدودیت تردد بین جاده ای تا پایان هفته

به گزارش راه ساری، خبرگزاری خبرنگاران- پلیس راهور ناجا جزئیات اعمال محدودیت های تردد در تمامی مراکز استان های کشور از ساعت 10 صبح فردا را تشریح کرد.

جزئیات محدودیت تردد بین جاده ای تا پایان هفته

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، آغاز محدودیت های کرونایی از ابتدای آذرماه خواهد بود و بر اساس آن تمام مشاغل غیر از مشاغل سطح یک در مناطقِ با سطح هشدار قرمز و نارنجی تعطیل خواهند بود. مشاغل سطح یک شامل مراکز تامین مایحتاج ضروری نظیر مواد غذایی، ارائه دهندگان خدمات زیرساختی، امداد و نجات، بهداشت و درمان است. در مناطق قرمز و نارنجی، خودروهای پلاک بومی حق خروج ندارند و خودروهای پلاک غیربومی نیز حق ورود نخواهند داشت. خودروهای شخصی بین ساعات 9 شب تا 4 صبح حق تردد ندارند؛ مگر پلاک هایی که ارگان ها به پلیس اعلام کرده اند. در این ویدئو، مهمترین بخش های مربوط به این محدودیت ها رو مرور کرده ایم.

اما علاوه بر محدودیت هایی که با مصوبه ستادملی مقابله با کرونا از روز شنبه در کشور اجرا خواهد شد امروز از سوی پلیس راهور اعلام شد که محدودیت هایی نیز طی چند روز مانده به اول آذر انجام می شود که مشابه طرحی است که چندی پیش برای ممنوعیت تردد در 25 مرکز استان به اجرا درآمده بود، از ساعت 10 صبح فردا و این بار در تمامی مراکز استان های کشور اجرا خواهد شد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در این باره در تشریح جزئیات طرح گفت: بر این اساس از ساعت 10 صبح فردا، تا ساعت 24 روز جمعه هفته جاری، هیچ پلاک غیربومی اجازه ورود به مرکز استان ها را نخواهد داشت و از سوی دیگر پلاک های بومی نیز اجازه خروج از مرکز استان را نخواهند داشت.

به گفته وی در این شرایط مثلا اگر خودرویی بخواهد به شهر محل صدور پلاک خود بازشود و در طول جهت از دو مرکز استان عبور کند، باید از جهتهای جایگزین استفاده کرده و اجازه ورود به مرکز استان به این خودروها نیز داده نخواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از فردا به شکل شبانه روزی در تمامی مبادی ورودی و خروجی مراکز استان مستقر خواهند شد، گفت: رویکرد پلیس در این زمینه ارشادی است و ما به دنبال جریمه نیستیم، اما طبیعی است که اگر رانندگان اصرار به تخلف داشته باشند، جریمه 500 هزار تومانی برای آنان اعمال خواهد شد.

وی از شهروندان و به خصوص رانندگان خواست که با ماموران پلیس راهور در اجرای این طرح همکاری را داشته باشند و از انجام سفرهای بین شهری پرهیز کنند.

جانشین پلیس راهور ناجا درباره اینکه محدودیت هایی که از شنبه اجرا خواهد شد، چگونه خواهد بود نیز گفته است : در این خصوص جزئیات و شیوه اجرا اطلاع رسانی خواهد شد و همانطور که گفتم این طرح ارتباطی با آن محدودیت هایی که بناست از روز شنبه اجرا شود، ندارد.

اعمال محدودیت های تردد با رصد موبایلی کرونایی ها

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت های تردد به همراه دیگر پروتکل های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.

محمد اسلامی در گفت وگو با ایسنا درباره جزییات اعمال محدودیت های تردد از شنبه هفته آینده اظهار کرد: با مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا هر کسی که تست کرونای مثبت داشته باشد، حق ندارد از طریق سیستم حمل و نقل عمومی مسافرت کند و بر این اساس به همه بخش های حمل و نقل ابلاغ کرده ایم که این مصوبه باید به دقت اجرایی شود.

وی اضافه کرد: بخش های هواپیمایی و ریلی در حال اتصال به سیستم های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و برخی شرکت های ریلی مانند رجا متصل شده و بقیه شرکت ها نیز در حال انجام این مرحله هستند. اما در بخش جاده ای با توجه به اینکه به عنوان مثال بلیت اتوبوس از گذشته با اسم صادر می شد باید سیستم شان را راه اندازی کنند تا تنها از طریق کد ملی صدور بلیت را انجام دهند.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12717

به "جزئیات محدودیت تردد بین جاده ای تا پایان هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات محدودیت تردد بین جاده ای تا پایان هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید