جشنواره ملی آش و نمایشگاه هفته فرهنگی اراک شروع شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عصر شنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه ها گفت: نمایشگاه جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی و سوغات با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک در 52 غرفه با حضور 15 استان کشور و نمایشگاه دستاوردهای ادارات، نهادها، سازمان ها و سمن های اراک در 60 غرفه از یازدهم مهرماه جاری همزمان با نخستین روز هفته فرهنگی اراک در پارک شهدای گمنام این شهر شروع به کار کرد.

جشنواره ملی آش و نمایشگاه هفته فرهنگی اراک شروع شد

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر است انواع صنایع دستی شامل گیوه بافی، چاپ روی پارچه، منبت کاری، پیکرتراشی، عروسک بافی، سوخت روی چوب، نمایشگاه عکس بازار تاریخی اراک، نمایشگاه خوشنویسی و فعالیت های دیگر ادارات و سازمان ها به نمایش گذاشته شده است.

حسینی ادامه داد: در جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی و سوغات نیز استان های شرکت نماینده محصولات و سوغات محلی منطقه خود شامل غذاها، عرقیات، پوشش ها و سازهای محلی را به صورت نمادین در معرض دید و فروش قرار داده اند.

به گفته وی در حاشیه این نمایشگاه بازی های محلی و ساز و نوای محلی با هدف آشنا شدن مردم با سنت ها و رسوم دیگر مناطق کشور اجرا می گردد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای ادارات، نهادها، سازمان ها و سمن های استان مرکزی

نمایشگاه دستاوردهای ادارات، نهادها، سازمان ها و سمن های استان مرکزی در هفته فرهنگی اراک در پارک شهدای گمنام این شهر گشایش یافت.

محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: تنوع رشته های هنری و صنایع دستی در این نمایشگاه چشمگیر است و باید به این استعداد ها و ظرفیت ها توجه گردد.

وی اضافه کرد: برای برطرف بخشی از مشکل بیکاری در استان مرکزی ضروری است که مسئولان و برنامه ریزان نگاه جدی به گسترش و توسعه صنایع دستی داشته باشند.

زمانی قمی یادآور شد: برپایی این نمایشگاه و دستاوردهای صنایع دستی و تنوع آن نشان می دهد که می توانیم زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی را از این طریق فراهم کنیم.

استاندار در خصوص تامین شرایط بازار صنایع دستی گفت: تمامی دستگاه ها و مردم باید با خرید فراوریات هنرمندان زمینه رونق کسب و کار و شرایط بازار ایده آل را برای این هنرمندان مهیا و بستر تقویت این استعدادها را فراهم نمایند.

زمانی قمی توضیح داد: با وجود چنین صنایع دستی زیبا چه ضرورتی دارد جنس تزئینی خارجی خریداری و در حقیقت با خرید جنس خارجی شرایط اشتغال را برای بیگانگان فراهم کنیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بهترین شیوه تقویت این استعدادها در فراوری صنایع دستی و فراهم کردن بازار و رونق کسب و کار برای این قشر توجه به فراوریات داخلی است.

abuzariyon.ir: مجله خبری و تحلیلی

animal-photo.ir: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8067

به "جشنواره ملی آش و نمایشگاه هفته فرهنگی اراک شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی آش و نمایشگاه هفته فرهنگی اراک شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید