جهش دنیا تبلیغات به قلب شبکه های اجتماعی
به گزارش راه ساری، سمیرا رحیمی:شبکه های اجتماعی امروز درحدود 8/2میلیارد نفر کاربر دارند؛ آماری که لحظه به لحظه نیز درحال افزایش است.
هرچه به جمعیت کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می گردد و فعالیت در این فضا به عادتی روزمره برای مردم تبدیل می گردد، شرکت های بیشتری برای تبلیغات و دسترسی به مشتری به سوی این شبکه ها جذب می شوند زیرا زمینه ای که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی فراهم شده است، تا پیش از شروع عصر فناوری مدرن وجود نداشت.
رجحان تبلیغات آنلاین نسبت به سنتی در هدف گیری گروه مخاطبان و مصرف نمایندگان براساس اطلاعاتی که شبکه های اجتماعی از کاربرانشان در اختیار شرکت های تجاری قرار می دهند و همچنین مقرون به صرفه بودن تبلیغات در این شبکه ها، باعث شده است تا در بیشتر اقتصادهای بزرگ دنیا، تبلیغات آنلاین، به ویژه در شبکه های اجتماعی از تبلیغات سنتی سبقت بگیرند و فاصله ای عمیق میان این دو سبک تبلیغاتی ایجاد گردد.
- اینفوگرافی
مبلغی که در سال2019 صرف تبلیغات در دنیا شده است: 560میلیارد دلار
مبلغی که در سال2019 صرف تبلیغات روزنامه ای در دنیا شده است: 147میلیارد دلار
مبلغی که در سال2019 صرف تبلیغات تلویزیونی در دنیا شده است: 177میلیارد دلار
مبلغی که در سال2019 صرف تبلیغات محیطی در دنیا شده است: 45میلیارد دلار
مبلغی که در سال2019 صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی در دنیا شده است: 2/98میلیارد دلار
پیش بینی رشد هزینه صرف شده جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی تا سال 2023: 6/187میلیارد دلار (رشد 6/17درصدی)
کشورهایی که بیشترین مبلغ را صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی می نمایند: آمریکا (9/34میلیارد دلار)، چین (5/14میلیارد دلار)، بریتانیا (6/3میلیارد دلار)، هند (3/3میلیارد دلار)، برزیل (08/3میلیارد دلار)
سهم هزینه صرف شده برای تبلیغات دنیای در شبکه های اجتماعی براساس منطقه تا سال 2016:
آمریکای شمالی- 2/40درصد
آسیا-پاسیفیک- 31درصد
اروپای غربی- 3/23درصد
آمریکای لاتین- 7/2درصد
اروپای مرکزی و شرقی- 9/1درصد
خاورمیانه و آفریقا- 8/0درصد
هزینه صرف شده برای تبلیغات دنیای به ازای هر کاربر شبکه های اجتماعی:
آمریکای شمالی- 89/39دلار
آسیا-پاسیفیک- 17/16دلار
اروپای غربی- 12/4دلار
آمریکای لاتین- 54/2دلار
اروپای مرکزی و شرقی- 39/2دلار
خاورمیانه و آفریقا- 66/0دلار
دنیا- 98/7دلار
محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات: فیسبوک، یوتیوب، توییتر، اینستاگرام
تعداد کاربران فعال فیسبوک: 23/2میلیارد نفر
تعداد کاربران فعال یوتیوب: 9/1میلیارد نفر
تعداد کاربران فعال اینستاگرام: یک میلیارد نفر
تعداد کاربران فعال توییتر 321میلیون نفر
قیمت تبلیغات در شبکه های اجتماعی بزرگ دنیا
قیمت تبلیغات در فیسبوک: 86/1دلار در ازای هر کلیک، 20/11دلار در ازای هر هزار بازدید
قیمت تبلیغات در یوتیوب: 10تا 30سنت در ازای هر بازدید و 60/7دلاردر ازای هر هزار بازدید
قیمت تبلیغات در توییتر: 50سنت تا دو دلار در ازای هر توییت
قیمت تبلیغات در اینستاگرام: 20سنت تا 2دلار در ازای هر کلیک
درآمد شبکه های اجتماعی برتر دنیا
59درصد از درآمد فیسبوک، 81درصد از درآمد توییتر و بیشترین بخش درآمد یوتیوب از محل تبلیغات است.
درآمد فیسبوک از محل تبلیغات: 3میلیارد دلار
درآمد کلی یوتیوب: 10میلیارد دلار
درآمد اینستاگرام از محل تبلیغات: 2میلیارد دلار
درآمد توییتر از محل تبلیغات: 791میلیون دلار
میانگین هزینه تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی
اینستاگرام: 100 تا 2085دلار برای هر پست متناسب با تعداد جذب فالوئر
114تا 3138دلار برای هر ویدئو متناسب با تعداد جذب فالوئر
43دلار تا 721دلار برای هر استوری متناسب با تعداد جذب فالوئر
یوتیوب: 315 تا 3857دلار برای هر ویدئو متناسب با تعداد جذب فالوئر
فیسبوک: 31 تا 2400دلار در ازای هر پست متناسب با تعداد جذب فالوئر
منبع: همشهری آنلاینtour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.
kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.