حافظ قشقایی: بدنم ضعف نداشت در یکضرب و مجموع هم مدال می گرفتم

به گزارش راه ساری، ملی پوش نقره ای ایران در رقابت های جهانی 2019 تایلند معتقد است اگر بخاطرکاهش وزن زیر وزنه کم نمی آورد، توانایی کسب مدال جهانی در حرکت یکضرب و مجموع را هم داشت.

حافظ قشقایی: بدنم ضعف نداشت در یکضرب و مجموع هم مدال می گرفتم

رضاعباسپور: بعد از 42 سال وزنه برداری ایران را در دسته 55 کیلوگرم(سبک وزن) صاحب یک نشان خوش رنگ نقره ای کرد. آخرین باری که ما پیروز شدیم در رقابت های سبک وزن خودی نشان دهیم و مدال دنیای صید کنیم مربوط می شد به 42 سال پیش و مدالی که استاد محمد نصیری در رقابت های دنیای اشتوتگارت آلمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرد. بعد از او اگر چه خیلی ها سعی کردند در اوزان سبک وزن برای وزنه برداری کشورمان مدال دشت نمایند اما کوشش آنها بی فایده بود تا درنهایت نوبت به حافظ قشقایی کرد بچه مستعد و باانگیزه تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های دنیای 2019 تایلند رسید. قشقایی در مسابقات قهرمانی دنیا همانطوریکه حسین برخواه سرمربی تیم ملی و علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان اعلام نموده بودند به واقع سورپرایز و هدیه ای ویژه بود برای اهاالی این رشته المپیکی و ورزش کشور. حافظ قشقایی اگرچه بخاطر وزن کم کردن و رسیدن سر وزن 55 کیلوگرم در تایلند از نظر قوای بدنی زیر وزنه های سنگین تا حدودی کم آورد. اما این جوان با آیندهه به همه مدعیان سبک وزن ثابت کرد که وزنه برداری ایران فقط به اوزان سنگین خود نمی بالد. بلکه از این پس او در سبک وزن هم می تواند تضمین نماینده مدال های خوش رنگ بین المللی برای وزنه برداری ایران باشد.

با این تفاسیر اما جوان ریز نقش کرد زبان و تازه رونمایی شده در دنیای وزنه برداری معتقد است که اگر توان بدنی اش بخاطر وزن کم کردن ورسیدن به دسته وزنی 55 کیلوگرم برای مسابقات دنیای تحلیل نمی رفت، قطعا می توانست در حرکات یکضرب و مجموع هم برای وزنه برداری ایران مدال آوری و کسب افتخار کند.

قشقایی بعد از کسب تک نشان ارزشمند نقره ای رنگ دنیا در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 149 کیلوگرم معتقد است: حقیقتا می توانستم در مسابقات دنیای تایلند خیلی بهتراز چیزی باشم کهدر رقابت دسته 55 کیلوگرم از من رویت کردید. اما چند ماه گذشته برای رسیدن بهمسابقات دنیای وزن زیادی کم کردم تا شرمسار مسئولین فدراسیون، کادرفنی و همه عزیزانی که در این مدت خیلی به من محبت و لطف داشتند نشوم.با این حال خدا را شاکرم که بعد از نزدیک به 4 دهه پیروز شدم این افتخار را برای مردمم و کاروان وزنه برداری ایران در میدان دنیای تایلند کسب کنم.

قشقایی بابیان اینکه بخاطر وزن کم کردن زیر وزنه ها خصوصا در حرکت یکضرب آنطوریکه باید تعادل لازم را نداشته است در این خصوص می گوید:با تمام این تفاسیر که بخاطر کاهش وزن نسبتا زیاد روی حفظ تعادل بدنم در هنگام مهار رکوردهای انتخابی کادرفنی احاطه کافی و کامل نداشتم اما زورم را زدم و تمام توانم را روی تخته گذاشتم تا دستم خالی نباشد و شرمسار مردم نشوم.من برای اینکه به این مسابقات برسم کیلوهای زیادی کم کردم، اما فکر می کنم این مدال نقره آن هم بعد از 42 سال ارزشش را داشت که از جانم برای رسیدن به این هدف مایه بگذارم. بدنم واقعا زیر وزنه ها کم آورده بود به همین دلیل در حرکت یک ضرب نتوانستم عملکردی که مورد انتظار خودم و کادرفنی بود را روی تخته عملی و پیاده کنم. در دوضرب هم با وجود اینکه مدال گرفتم اما می توانستم بهتر باشم و وزنه 155 کیلوگرم را بزنم چون در تمرینات این وزنه را مهار نموده بودم. به هرحال گویا در این مسابقات بیشتر از این تک مدال نقره قسمتم نبود. اما همین مدال به قدری برای من و کادرفنی و فدراسیون ارزشمند بود که قطعا برای استمرار آن در آینده با برنامه ریزی قوی تری حرکت می کنم.

ستاره تازه رونمایی شده سبک وزن ایران دررقابت های دنیای 2019 تایلند تاکید دارد: به هرحال شرایط سبک وزن همین است و باید وزن کم کرد. چون اگر در این وزن دنبال مدال باشیباید خیلی بیشتر از اوزان دیگر برای آن عرق بریزی و کوشش کنی.ولی واقعا مدال آوری در این وزن ارزش تحمل این قبیل سختی ها را دارد.

قشقایی درخصوص احتمال تغییر وزن خود در مسابقات آینده می گوید: با هماهنگی کادرفنی و تایید مسئولین فدراسیون به احتمال زیاد درمسابقات بعدی وزن کم نمی کنم و در اوزان بالاتر با قدرت و صلابت بیشتری روی تخته حاضر می شوم. مطمئنم که این موضوع یعنی کم نکردن وزن خیلی کمکم می نماید که باقدرت تر و محکم تر روی تخته به مصاف رقبا بروم.

قشقایی در خصوص اینکه توانست بعد از 42 سال در سبک وزن مدال مدال دنیای بگیرد معتقد است:ازوقتی یادم هست که دست به وزنه شدم و تمرین وزنه برداری را آغاز کردم الگو و هدف آرمانی من تبدیل شدن به وزنه برداری در حد و اندازه استاد محمد نصیری بود. دوست داشتم پا جای پای او بگذارم. حالا هم اگرچه فعلا فرسنگ ها با محمد نصیری و افتخاراتش فاصله دارم، اما خدا را شکر می کنم بعد از سالها این افتخار قسمتم شد که در سبک وزن مدال دنیای بگیرم با وجود اینکه سبک وزن های خوبی در این چند ساله داشتیم. حالا هماز صمیم قلبم خشنود هستم و امیدوارم مردم هم از من راضی باشند. واقعا جا دارد در همین مجال از آقای مرادی رییس فدراسیون و محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی همچنین پدرم که به عنوان مربی ام سالها برایم زحمت کشید و به من اعتماد کردند تا در مسابقات دنیای با اعتماد به نفس و اراده پولادین صاحب این مدال نقره دنیای شوم به صورت ویژه تشکر و قدردانی کنم. زیرا اگر اینها من را باور نمی کردند،من هم مثل بقیه سبک وزن ها خیلی کوتاه می آمدم و به همان کوتاهی هم ا وزنه برداری محو می شدم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5188

به "حافظ قشقایی: بدنم ضعف نداشت در یکضرب و مجموع هم مدال می گرفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حافظ قشقایی: بدنم ضعف نداشت در یکضرب و مجموع هم مدال می گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید