حذف 10 میلیون تن سنگ آهن از بازار

به گزارش راه ساری، شرکت معدنی واله برزیل فعالیت هایش در معدن سنگ آهن الگریا در مجتمع ماریانا در ایالت میناس گریس را متوقف کرد که ممکن است به حذف سالانه 10 میلیون تن سنگ آهن در سال از بازار منجر گردد.

حذف 10 میلیون تن سنگ آهن از بازار

به گزارش خبرنگاران، واله که بزرگترین فراوریکننده سنگ آهن دنیا است، بیان کرد این اقدام در پی تست ناموفق ثبات ساختار این معدن صورت گرفت. این شرکت بیان کرد فراوری این معدن زمانی ازسرگرفته خواهد شد که آنالیز های جدید کامل شده و نتیجه آنها قطعی باشد.

معلوم نیست منظور واله از ساختار چه بوده است اما بر مبنای اطلاعات رگولاتور برزیل، معدن الگریا سد پسماند ندارد و فرآوری خشک به معنای آن است که احتیاج به سد وجود نداشته است.

معدن الگریا نزدیک به فعالیت های سامارکو بوده و فعالیتش پس از فروپاشی سد پسماند در سال 2015، تحت تأثیر نهاده شد.

از زمان شکسته شدن سد پسماند در معدن کورگو دو فیخائو شرکت واله، که دستکم 300 کشته برجای گذاشت، مقامات دولتی و مقامات واله آنالیز سدهای پسماند معادن را تشدید نموده اند.

شرکت واله به تازگی ناچار شد فعالیت معدن تیمبوپبا که در ایالت میناس گریس است و سالانه 12.8 میلیون تن سنگ آهن فراوری می نماید را به دلایل نگرانی های امنیتی، تعطیل کند.

بر اساس گزارش ماینینگ، این شرکت سپس دستور جدیدی برای توقف فعالیت دو سد مینروینو و کوردائو نووا ویستا دریافت کرد. همزمان دادستان های برزیل با اقدامی درصدد دریافت یک ضمانت 13 میلیارد دلاری از واله برای احیای محیط زیست برآمدند.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1965

به "حذف 10 میلیون تن سنگ آهن از بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 10 میلیون تن سنگ آهن از بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید