دانستنی های جالب درباره برند پوما

به گزارش راه ساری، برند پوما (Puma) از محبوب ترین برند های ورزشی فراوری پوشاک و لوازم ورزشی در دنیا است. این شرکت آلمانی در سال 1948 توسط آدولف داسلر تاسیس شد. این برند پیروز اسپانسر باشگاه آرسنال انگلستان است و با حمایت اقتصادی از یوسین بولت، سریع ترین مرد دنیا مورد توجه بسیاری از ورزشکاران پیروز دنیا نهاده شد.

دانستنی های جالب درباره برند پوما

پوما (PUMA) یکی از برجسته ترین برندهای فراوری کفش، پوشاک و لوازم ورزشی در جهان است. این شرکت چند ملیتی سابقه زیادی در فراوری کفش های ورزشی دارد و محصولات آن مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران معروف جهان است. سه برند PUMA ،COBRA Golf و Dobotex زیرمجموعه های گروه فراوریی پوما هستند.

شرکت پوما محصولات خود را در بیش از 120 کشور جهان عرضه می نماید و بیش از 13 هزار کارمند در سراسر جهان دارد. دفتر مرکزی کمپانی پوما در شهر Herzogenaurach آلمان واقع شده است.

کمپانی پوما همکاری هایی را به عنوان اسپانسر با تیم ملی ایران نیز داشته است. این کمپانی آلمانی در جام جهانی 1998 فرانسه، بازی های آسیایی 1998 و جام جهانی 2006 آلمان حامی تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

تاریخچه و فرایند شکل گیری برند پوما

در سال 1924 دو برادر به نام های رودولف داسلر و آدولف داسلر کارخانه فراوری کفشی به نام کارخانه کفش سازی برادران داسلر را در آلمان راه اندازی کردند. ابتدا این کارخانه به فراوری دمپایی و کفش های کار پرداخت ولی بعد از زمان اندکی با توجه به احتیاج روز بازار به فراوری کفش های ورزشی پرداخت.

اولین پیروزیت کمپانی فراوری کفش های ورزشی برادران داسلر به المپیک زمستانی 1928 آمستردام مربوط می گردد. بیشتر ورزشکاران پیروز آلمانی از کفش های برادران داسلر استفاده نموده بودند.در سال های بعد نیز بسیاری از ورزشکاران پیروز جهان از کفش های داسلر در مسابقات جهانی استفاده کردند که باعث محبوبیت کفش های ورزشی داسلر شد.

در سال 1948 بین برادران داسلر اختلافاتی پدید آمد که موجب جدایی دو برادر و از هم پاشیدن کارخانه کفش سازی شد. آدولف با تاسیس کارخانه کفش سازی خود بنیانگذار برند آدیداس شد، اما رودولف شرکت کفش سازی خود را به نام رودا تاسیس کرد.

رودولف پس از مدتی نام شرکت خود را به پوما (نوعی یوزپلنگ بومی قاره آمریکا که به دلیل سرعت بالایش بسیار معروف است) تغییر داد و به این ترتیب کمپانی پوما تشکیل شد.

اولین کفش ورزشی پوما در سال 1948 و با نام اتم فراوری شد و پس از آن کفش های ورزشی با عنوان های سوپر اتم و برزیل توسط پوما فراوری شد.

پوما در سال 1986 وارد بازار سهام شد و از آن پس در فهرست بورس های فرانکفورت و مونیخ نهاده شد. در می 1989، آرمین داسلر، پسر رودلف، و جرد داسلر با فروش 72 درصد از سهام خود در پوما به شرکت سوئیسی کوسا لیبرمن موافقت کردند. در آوریل 2007، شرکت فرانسوی کرینگ خرید 27 درصد از سهام پوما را گفت که راستا این شرکت برای خرید کامل پوما را هموار می کرد. از آن سال، کرینگ 62.1 درصد از سهام پوما را خریداری کرد اما به رغم مالکیت عمده سهام، پوما همچنان شرکتی مستقل باقی مانده است. در حال حاضر کرینگ سهام دار عمده شرکت پوما است و بیش از 85 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

در سال 2004 شرکت فراری با پوما قراردادی امضا کرد و این شرکت را به عنوان تامین کننده رسمی کفش ها و پوشاک و لوازم مورد احتیاج رانندگان فرمول یک خود انتخاب کرد. این همکاری تبلیغ بسیار خوبی برای برند پوما در سراسر جهان بود.

در جام جهانی 2006 آلمان پوما اسپانسر رسمی 12 تیم از 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی بود. در بین این 12 تیم, تیم ملی فوتبال ایتالیا که فاتح این رقابت ها بود نیز حضور داشت و این پیروزیت عظیمی برای کمپانی پوما محسوب شد.

این فراوری کننده لوازم ورزشی تا کنون حمایت از بسیاری از تیم ها و ورزشکاران پیروز در المپیک ها و بازی های جام جهانی برعهده داشته است.

برند پوما اسپانسر کدام تیم ها و ورزشکاران است؟

پوما حامی اقتصادی ورزشکاران سرشناسی مانند پله، اوزبیو، یوهان کرایُف، دیگو مارادونا، لوتار ماتئوس، کنی دالگلیش، دیدیه دشان، زلاتان ابراهیموویچ، سرخیو آگوئرو ، سسک فابرگاس ، مارکو رویس ، جانلوئیجی بوفون و ماریو بالوتلی بوده است.

در حال حاضر این کمپانی آلمانی حامی اقتصادی سریع ترین مرد جهان یعنی یوسین بولت (اوسین بولت) دونده جامائیکایی است که دارنده 6 مدال طلای المپیک می باشد.

در سال 2014 برند پوما به طور رسمی اسپانسر باشگاه آرسنال انگلستان شد. همکاری با باشگاه آرسنال موقعیت بسیار خوبی برای پوما بود تا نام تجاری خود را جهانی کند و محصولات خود را در جهان به نمایش درآورد و به نوعی از شهرت باشگاه آرسنال سود ببرد. همکاری پوما و آرسنال همچنان ادامه دارد و پوما برای تبلیغات خود از بازیکنان آرسنال و نام این باشگاه استفاده می نماید.

پوما حامی اقتصادی باشگاه بورسیا دورتموند آلمان و انجمن فوتبال ایتالیا نیز هست.

مدیریت کمپانی پوما

تا این جا با تاریخچه و فعالیت های شرکت پوما آشنا شدیم ولی شاید خالی از لطف نباشد که بدانیم که این کمپانی پیروز توسط چه کسانی مدیریت می گردد و با این مدیران پیروز آشنا شویم.

BJORN GULDEN: مدیر اجرایی پوما

گولدن از سال 2013 تا کنون مدیر اجرایی شرکت پوماست. او تجربه ای 20 ساله در صنعت کالاهای ورزشی دارد.

MICHAEL LAMMERMANN: مدیر ارشد امور اقتصادی پوما

همکاری لامرمن از سال 1993 با پوما شروع شده است، او از سال 2013 مسئول امور اقتصادی و حقوقی پوماست.

LARS SORENSEN: مدیر عامل پوما

لارس سورنسن در سال 2013 به برند پوما پیوست و او قبل از همکاری با پوما از مدیران ارشد آدیداس بوده است.

برند پوما و ریحانا (FENTY PUMA by Rihanna)

همکاری ریحانا و برند پوما از سال 2014 شروع شده است. ریحانا به عنوان سفیر جهانی شناخته می گردد، ریحانا به عنوان ایده پرداز در طراحی محصولات پوما مشارکت دارد و ریحانا با پوما در بخش فراوری محصولات کلاسیک و همچنین ایده برای فراوری محصولات جدید همکاری می نماید. ریحانا محور اصلی در تبلیغات پوما است و به همراه یوسین بولت و سرخیو آگوئرو در رخدادهای پوما حضور دارد. همچنین در فراوری برنامه های تبلیغاتی - آموزشی پوما (تناسب اندام و برنامه های آموزشی ورزشی) حضور دارد.

گولدن، مدیر عامل پوما درباره همکاری پوما و ریحانا می گوید: همکاری با ریحانا یک پیروزیت عظیم برای پوما محسوب می گردد و در کنار فعالیت های این شرکت در فراوری لوازم ورزشی آقایان, حضور ریحانا باعث تقویت پوما در فراوری تجهیزات ورزشی بخش بانوان می گردد.

ریحانا نام خانوادگی خود یعنی فنتی را بر روی محصولات مشترکش با پوما گذاشت و به این ترتیب برند FENTY PUMA خلق شد.

محصولات فنتی پوما از محبوبیت ویژه ای در بین جوانان و نوجوانان در سراسر جهان برخودار است. FENTY PUMA محصولات متنوعی دارد که کفش های این برند از شهرت زیادی برخوردار است

سلنا گومز نیز دیگر سفر جهانی پوماست که در سال 2017 همکاری خود با پوما را شروع نموده است.

برند پوما در ایران نیز نمایندگی رسمی دارد و شما می توانید به راحتی از این نمایندگی ها خرید کنید.

فعالیت های برند پوما از سال 1924 به طور رسمی شروع شد و در طی این سال ها توانست پیروزیت های چشمگیری به دست آورد و از پیروز ترین برندهای فراوریات ورزشی جهان باشد. کفش های ورزشی این برند پیروز از محبوبیت زیادی برخوردار است و بسیاری از مردم جهان از جمله جوانان خواستار استفاده از محصولات پوما هستند.

منابع:

fa.wikipedia

puma

jamejamonline

گروه مد و پوشاک خبرنگاران

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: setare.com
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13292

به "دانستنی های جالب درباره برند پوما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب درباره برند پوما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید