حرکت بدن معلولان با فرمان صوتی هوش مصنوعی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، این بسته رباتیک که ARKE نام دارد، کم وبیش به شکل اسکلت بدن انسان طراحی شده و با فناوری هوش مصنوعی اکو سازگاری دارد. لذا افراد معلول پس از بستن آن به بدن خود می توانند با صدایشان آن را به کار بگیرند.

حرکت بدن معلولان با فرمان صوتی هوش مصنوعی

ARKE برای افرادی طراحی شده که از آسیب های نخاعی رنج می برند یا به علت سکته قلبی یا مغزی به خوبی قادر به راه رفتن نیستند.

حسگرهای نصب شده در ARKE می توانند هرگونه تغییر در توزیع وزن بدن یا کوشش برای بلندشدن، نشستن یا راه رفتن را درک نمایند و موتورهای سیستم را به کار بیندازند تا فرد معلول این کار را با راحتی بیشتری انجام دهد.

استفاده از این دستگاه مستلزم کاربرد باتری برای حسگر و موتورهایی با گشتاور بالاست و لذا هزینه فراوری هر یک از این محصولات حدود 60 هزار دلار خواهد بود. بنابراین استفاده افراد عادی از آن با چالش هایی روبرو خواهد بود.

برای راهنمایی صوتی این دستگاه که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی آلکسای آمازون است، فرد باید جملات مرتبط را بیان کند. به عنوان مثال، با بیان جمله الکسا، من آماده ام که بایستم Arke به فرد معلول یاری می نماید تا از جای خود بلند گردد. اگر فرد بخواهد با یاری Arke قدمی رو به جلو بردارد، جمله الکسا، قدم بردار را بیان می نماید. همچنین یک نرم افزار قابل نصب بر روی تبلت برای این دستگاه طراحی شده است.

امروزه 132 میلیون نفر در سراسر دنیا با مسائل مختلف حرکتی دست و پنجه نرم می نمایند و اختراع محصولاتی از این دست با قیمت مناسب می تواند از گرفتاری های آنها بکاهد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6046

به "حرکت بدن معلولان با فرمان صوتی هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت بدن معلولان با فرمان صوتی هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید