خانه ما آیینه خانواده ایرانی در شرایط کرونایی، قهرمان قهرمانان فصل نهم امشب معرفی می شود

به گزارش راه ساری، اختتامیه فصل نهم مستندمسابقه خانه ما که با موضوع شرایط کرونایی تولید و پخش شد، امشب روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

خانه ما آیینه خانواده ایرانی در شرایط کرونایی، قهرمان قهرمانان فصل نهم امشب معرفی می شود

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، فصل نهم مستندمسابقه خانه ما به کارگردانی مشترک امین کفاش زاده و مهدی جبین شناس و نویسندگی احسان عمادی امشب به خاتمه می رسد. این برنامه تلویزیونی از سی ام خرداد ماه روی آنتن شبکه دو سیما رفته بود.

امشب در آخرین قسمت از فصل نهم، برگزیده این فصل که در حقیقت قهرمان قهرمانان خانه ما محسوب می شود معرفی خواهد شد.

خانه ما یک مستندمسابقه یا رئالیتی شوی خانوادگی است که با موضوع سبک زندگی، مدیریت هزینه ها و ایجاد و حفظ نشاط خانوادگی تولید و پخش می شود.در این مسابقه تلویزیونی، سه خانواده در یک بازه زمانی یک ماهه و در چهارچوب مبلغی معین، ضمن انجام فعالیت های روزمره و تفریحات خانوادگی، باید در قالب یک کسب و کار خانوادگی درآمدزایی نیز داشته باشند.

وقتی خانه ما هم کرونایی شد

اما فصل نهم خانه ما با شرایط خاصی همراه شد و در نتیجه ضمن حفظ ماهیت و محورهای اصلی تغییراتی عمده ای را نیز به خود دید.

مهدی جبین شناس، یکی از دو کارگردان این مجموعه تلویزیونی در مصاحبه با روابط عمومی این مستندمسابقه، تغییر مهم این فصل را این گونه بیان نموده است:تابستان سال گذشته و بعد از خاتمه فصل هشتم خانه ما، قرار بود فصل جدید آن در بوشهر تولید شود که با شیوع ویروس کرونا، کار در همان ابتدا متوقف شد. پس از آن و با صحبت هایی که با دوستان داشتیم قرار شد فصل نهم را با ویژگی های دوران کرونا و سبک زندگی مربوط به آن بسازیم.

سازندگان خانه ما برای تولید فصل نهم خانه ما، از بین خانواده هایی که در فصل های قبل برنده شدند چهار گروه از شهرهای مشهد، رشت، تبریز و شیراز را انتخاب کردند. این چهارگروه به صورت جداگانه و در قالب رقابت میان دو گروه دو تیمی برنامه را پیش بردند. بخش عمده خانه ما در ماه رمضان تصویربرداری شد اما باتوجه به محدودیت های دوران شیوع کرونا این فرایند تا اواخر تیرماه نیز طول کشید.

از طرف دیگر، آیتم های طراحی شده برای این فصل کاملاً به موضوع سبک زندگی دوران کرونایی و چگونگی مواجهه اعضای خانواده با اصول و شیوه نامه های بهداشتی مربوط بود.

از بین این چهار شهر و در حقیقت چهار گروه که شرکت کنندگان خانه مای کرونایی بودند، دو شهر تبریز و شیراز به فینال رسیدند. مرحله نهایی مسابقه با موضوع کسب وکار اینترنتی بود که پس از خاتمه رقابت، مخاطبان به گروه برگزیده رأی دادند.

منتخب آرای مردمی امشب و در اختتامیه فصل نهم معرفی خواهد شد. برگزیده ای که در حقیقت قهرمان قهرمانان این مستندمسابقه به حساب می آیند چراکه برگزیده برندگان ادوار پیشین است.

چاره ای نداریم، باید کرونا را در زندگی خود بپذیریم

جبین شناس پیش از این هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران درباره فصل نهم خانه ما گفته بود: این سری از خانه ما شرایط ویژه ای داشت و به صورت فوق العاده و غیرعادی تولید و پخش شد و به نوعی خانه ما کرونایی بود. برای مردم هم این تفاوت ها و آیتم هایی که بر اساس زندگی در شرایط شیوع ویروس کرونا و چگونگی همزیستی ایمن با این بیماری مرموز طراحی شد، جذابیت داشت.

کارگردان خانه ما همچنین بیان نمود: چاره ای نداریم که کرونا را در خانه و اطراف خودمان بپذیریم. یک صندلی در گوشه ای به او بدهیم تا بنشیند و البته حواسمان هم کاملاً به او باشد. می خواستیم به مخاطب بگوییم که نمی توان زمانی برای خاتمه عمر این ویروس معین کرد، اما شما از این ویروس منحوس باهوش ترهستید؛ باید حواستان به سلامت خود، خانواده و اطرافیان تان باشد و در عین حال زندگی کنید و از زندگی هم لذت ببرید.

در زمان آغاز پخش فصل اول مستندمسابقه خانه ما سازندگان آن از این برنامه به عنوان سند تصویری شیوه زندگی خانواده های در نیمه دوم دهه نود یاد کردند. سندی که در آن می توان علاوه بر مناسبات اجتماعی و روابط خانوادگی، آداب و رسوم، غذاهای محلی، شیوه خرید، نحوه پوشش و دکوراسیون منزل، چگونگی مهمانی دادن، تفریحات و سفرهای خانوادگی، کسب و کارهای خانگی و مواجهه با تنگناهای مالی و در مجموع سبک زندگی طبقه متوسط ایرانی را مشاهده کرد.

تردیدی نیست که در طول این دهه و حتی دهه های گذشته، شیوع ویروس کرونا تأثیرگذارترین پدیده در شیوه زندگی مردم ایران و البته سراسر جهان بوده که موارد یادشده بالا را کاملاً تغییر داد. بنابراین، ثبت تصویری زندگی واقعی خانواده ها در قالب جذاب مستندمسابقه می تواند در آینده واجد ارزش های اجتماعی و رسانه ای بالایی باشد. سندی که در آن شیوه مواجهه خانواده های ایرانی با کرونا و تغییر در شیوه زندگی خبرنگارانن در سایه شرایط محدودکننده این بیماری به تصویر کشیده می شود.

لازم به ذکر است که اختتامیه فصل نهم و معرفی قهرمان قهرمانان امشب (جمعه هفدهم مردادماه) از ساعت 21/30 روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

4104/پ

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11709

به "خانه ما آیینه خانواده ایرانی در شرایط کرونایی، قهرمان قهرمانان فصل نهم امشب معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ما آیینه خانواده ایرانی در شرایط کرونایی، قهرمان قهرمانان فصل نهم امشب معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید