خبرنگاران ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان اولویت انجمن حمایت باشد

به گزارش راه ساری، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: برنامه ریزی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی و حرفه آموزی برای زندانیان باید در اولویت انجمن حمایت از زندانیان مراغه قرار گیرد.

خبرنگاران ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان اولویت انجمن حمایت باشد

حمید شکری روز دوشنبه در جلسه انتخاب بازرسان جدید انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: مراغه یکی از شهرستان های با پتانسیل بالا در زمینه فعالیت سازمان های مردم نهاد است که نمونه آن را در دوران کرونا شاهد بوده و هستیم.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان مراغه در طول سال ها فعالیت خود اقدامات خوبی انجام داده و در این راستا تداوم ارتباط با خیران و استفاده بیشتر از ظرفیت آن ها بسیار ضروری و مهم است.

وی به ارایه خدمات به زندانیان شهرستان های همجوار اشاره نمود و گفت: تشکیل نمایندگی و استفاده از ظرفیت خیران دیگر شهرستان های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه می تواند در برطرف بعضی از کاستی ها تاثیر گذار باشد.

اقدامات انجمن حمایت از زندانیان مراغه در سطح کشور بی نظیر است

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه اقدامات انجمن حمایت از زندانیان مراغه را در سطح کشور بی نظیر مطرح کرد و گفت: همراهی مردم و خیران و اعضای هیات مدیره در این این انجمن ستودنی و قابل تقدیر است.

نادر نجد گفت: در حال حاضر قسمتی از درآمد انجمن توسط خیران و یاری های مردمی و قسمتی توسط خود انجمن و فعالیت های درآمدزایی تامین می گردد.

وی افزود: داشتن درآمد پایدار در اولویت هیات مدیره انجمن قرار گرفته است و در این راستا در آینده نزدیک طرح های خوبی شروع خواهد شد.

وی گفت: خدمات پس از اتمام زندان، حمایت از خانواده های زندانیان، توزیع بسته های معیشتی، اهدای جهیزیه و یاری هزینه های درمانی و تحصیلی به خانواده ها و خود زندانیان از جمله مواردی است که از سوی انجمن حمایت از زندانیان مراغه انجام می گردد.

هزینه کرد بیش از 2 میلیارد تومانی برای فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه

بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز در این جلسه گفت: هزینه نمودهای انجمن حمایت از زندانیان مراغه جهت فعالیت های انجمن و خدمات رسانی به خانواده های زندانیان و خود آن ها در طول سال گذشته در مجموع بیش از 2 میلیارد و 9 میلیون تومان بوده است.

مرتضی باستانی گفت: همچنین جمع کل سرمایه گذاری در جهت ایجاد درآمد پایدار و اشتغال زندانیان و حرفه آموزی در طول 9 سال گذشته از سوی این انجمن مبلغ 766 میلیون و 518 هزار تومان است.

وی گفت: از هشت سال گذشته 2 سالن قالیبافی در زمینی به مساحت یک هکتار با ظرفیت 200 نفر و 20 دار قالی جهت ایجاد درآمد پایدار با هزینه کرد 550 میلیون تومان در راستای اشتغالزایی زندانیان و حرفه آموزی ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین این انجمن در اجرای دستورالعمل سازمان زندان های کشور جهت ایجاد درآمد پایدار و اشتغالزایی برای زندانیان رای باز یک واحد نانوایی به مساحت 170 مترمربع در 2 طبقه با اعتبار 102 میلیون تومان در حال راه اندازی دارد.

وی گفت: این پروژه از سال 98 شروع و هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در سال گذشته برای آزادسازی 36 نفر از زندانیان جرایم عمد بی بضاعت از محل اهدایی خیران و اعتبارات انجمن 550 میلیون تومان پرداخت شده است.

باستانی افزود: همچنین در بین خانواده های تحت پوشش انجمن نزدیک به 360 میلیون تومان سبد کالای مواد غذایی توزیع شده است.

وی ادامه داد: تحویل چهار سری جهیزیه به دختران دم بخت تحت پوشش انجمن به مبلغ 18 میلیون و 500 هزار تومان از دیگر اقدامات اجرا شده در سال گذشته است،

وی اعلام نمود: در سال گذشته بیش از 87 میلیون تومان یاری های نقدی به خانواده های زندانیان برای اجاره مسکن، قبوض و هزینه سفر خانواده پرداخت شده است.

بازرس انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: همچنین برای یاری هزینه تحصیلی فرزندان مددجویان مبلغ 55 میلیون تومان پرداخت شده است.

باستانی افزود: یاری های نقدی و غیرنقدی به زندانیان بدون دیدار به میزان 78 میلیون تومان، شناسایی خانواده های زندانیان مستحق و بازدید از منزل آن ها با تحویل یاری های معیشتی در مجموع به ارزش یک و نیم میلیون تومان، پرداخت هزینه پزشکی زندانیان بدون دیدار به مبلغ بیش از 2 میلیون تومان، کارآموزی 416 نفر از زندانیان در رشته های مختلف با اعتبار بیش از 2 میلیون تومان، فعالیت های فرهنگی و آموزشی با هزینه کرد 52 میلیون تومان و هزینه های دفتری و تبلیغی انجمن به مبلغ بیش از 334 میلیون تومان از دیگر اقدامات اجرا شده در سال گذشته است.

وی افزود: در سال گذشته همچنین انجمن حمایت از زندانیان مراغه مبلغ 150 میلیون تومان به ستاد دیه استان یاری بلاعوض نموده است.

وی ادامه داد: بابت دستمزد قالی بافی زندانیان در سال گذشته 137 میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

در این جلسه، مرتضی باستانی و کریم اصغروند برای یکسال دیگر به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان مراغه انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگاران، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند، از یاری ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9920

به "خبرنگاران ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان اولویت انجمن حمایت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان اولویت انجمن حمایت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید