خبرنگاران تسهیلات واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند

به گزارش راه ساری، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: تسیهلات اعطایی به واحدهای فراوریی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند تا بتوان مسائل اشتغال را برطرف نموده و رونق فراوری را محقق سازیم.

خبرنگاران تسهیلات واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند

عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار گردید، اضافه نمود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نوعی مسکن برای واحدهای فراوریی محسوب می گردد و پرداخت تسهیلات ثابت به عنوان درمان اصلی و رونق فراوری و اشتغالزایی می تواند مسائل مالی جامعه را رفع سازد.

وی مشکل اصلی واحدهای فراوریی مستقر در شهرک کاسپین را لغو معافیت مالیاتی تا شعاع 120 کیلومتری مطرح کرد و گفت: این مصوبه نباید عطف به ماسبق گردد چون معافیت های مالیاتی به عنوان مطالبه اصلی صنعتگران و فراوریکننده ها احتیاجمند اقدام جدی است.

زاهدی اضافه نمود: متأسفانه صندوق توسعه ملی هنوز سهم 50 درصدی خود را برای تأمین اعتبارات تسهیلات تبصره 18 حمایت از واحدهای فراوریی پرداخت نکرده است که ضروری است هرچه سریع تر این مبلغ به منظور رونق فراوری پرداخت گردد.

استاندار قزوین همچنین به ابلاغ نشدن دستورالعمل های لازم برای رونق فراوری در بانک ها اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تسهیلات رونق فراوری توسط بانک ها پرداخت می گردد، ضروری است که دستورالعمل های لازم به استان ها ابلاغ گردد چون در حال حاضر بانک ها اقدامات خود را بر اساس ابتکار عمل پیش می برند.

مسئول ارشد اجرایی استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از پرداخت هزینه گندم کاران در سال گذشته تاکید نمود: پرداخت به موقع وجوه خرید گندم از سوی دولت به کشاورزان باید در امسال نیز اجرایی گردد و استان قزوین با وجود خسارات ناشی از سیل در همه استان ها و افزایش فراوری این محصول بیش از پیش به پرداخت های به موقع احتیاج دارد.

زاهدی همچنین گفت: بر اثر سرمازدگی و سیلاب در امسال هزار و 700 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و باغ های استان وارد شد که جبران این خسارت ها مستلزم حمایت های ویژه از سوی دولت است.

استاندار قزوین به نقش پررنگ بخش خصوصی در تحقق فراوریات کشاورزی اشاره نمود و یادآور شد: استان قزوین برای راه اندازی هزار هکتار مجتمع گلخانه ای به بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که این اعتبار در کنار حضور بخش خصوصی به رونق بیش از پیش مجتمع های گلخانه در استان منجر می گردد.

9925*6101

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3445

به "خبرنگاران تسهیلات واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات واحدهای تولیدی باید با اولویت سرمایه ثابت پرداخت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید