خبرنگاران شناسایی 45 هزار بیمار پُرخطر و مستعد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش راه ساری، مشهد- خبرنگاران- 45 هزار نفر از شهروندان خراسانی در چارچوب دومین مرحله غربالگری بیماری ویروسی همه گیر کرونا در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به عنوان گروههای پرخطر و مبتلا به بیماریهای زمینه ای شناسایی شده و تحت پیگیری اقدامات پیشگیرانه و درمانی قرار گرفتند.

خبرنگاران شناسایی 45 هزار بیمار پُرخطر و مستعد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: تا به امروز 600 هزار نفر در قالب اجرای دومین مرحله غربالگری کرونا برای شناسایی گروههای پرخطر و مبتلا به بیماریهای زمینه ای زیر پوشش غربالگری رفته اند.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: این جمعیت 600 هزار نفری شامل 82 درصد از مجموع افرادی هستند که برای اجرای دومین مرحله غربالگری کرونا و شناسایی گروههای پرخطر و مبتلایان به بیماریهای زمینه ای پیش بینی شده بودند.

وی ادامه داد: افراد دچار امراض قلبی عروقی و بیماری دیابت در این مرحله غربالگری کرونا از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده و تحت پیگیری اقدامات پیشگیرانه و درمانی قرار می گیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرای نخستین مرحله نخست غربالگری کرونا در خراسان رضوی نیز اشاره و اظهار داشت: طی این اقدام چهار میلیون و 333 هزار نفر ساکنان 12 شهرستان زیر پوشش این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی گفت: با اجرای نخستین مرحله غربالگری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد 68 هزار فرد مشکوک به بیماری کووید 19 شناسایی شده و تا به امروز اقدامات پیشگیرانه، درمانی و ارزیابی سلامت برای آنها اجرا شده است.

دکتر مهدی قلیان اول در ادامه به ارائه خدمات کامل درمانی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کووید 19 در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و اظهار داشت: 34 مرکز خدمات جامع سلامت طی 16 ساعت کار در هر شبانه روز جوابگوی مراجعان برای ارائه خدمات لازم به آنها هستند.

وی همچنین تاکید کرد: رعایت دقیق و کامل اصول بهداشتی، شستشوی مرتب دستها و توجه کافی نسبت به رعایت فاصله گذاری فیزیکی در سطح اجتماع مهمترین و موثرترین اقدامات برای پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس آن است.

75 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 175 هزار و 927 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان هشت هزار و 425 را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 138 هزار و 457 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح جهان هفت میلیون و 216 هزار و 252 نفر را بیمار کرده و جان 409 هزار و 92 نفر را در 212 کشور گرفته است. سه میلیون و 552 هزار و 333 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تا به امروز درمان شده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9808

به "خبرنگاران شناسایی 45 هزار بیمار پُرخطر و مستعد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی 45 هزار بیمار پُرخطر و مستعد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید