خبرنگاران انجام 49 طرح بالینی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش راه ساری، مشهد- خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 49 طرح تحقیقاتی با مداخلات بالینی حوزه کرونا در این دانشگاه در حال انجام است.

خبرنگاران انجام 49 طرح بالینی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی اضافه نمود: در این پژوهش ها که به همت اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران در حال اجراست دارو یا فرآیند جدید برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در فازهای مختلف بیماری مورد مطالعه واقع شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اجرای طرح های تحقیقاتی مختلف در زمینه مدیریت، کنترل و درمان بیماری کووید 19 در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: در این مدت 296 طرح تحقیقاتی مرتبط با کرونا در سامانه پژوهان به ثبت رسیده که از این تعداد 228 پروژه در حال اجرا یا در انتظار عقد قرارداد است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این راستا یک طرح در خصوص تولید کیت تشخیص بیماری و سایر طرح ها در زمینه پژوهش هایی در حوزه های مرتبط با کرونا مانند مطالعات اپیدمیولوژیک، روانشناختی، پیشگیری و بررسی شرایط نیروهاست.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

خدمات بهداشتی، درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد به 13 شهرستان دیگر خراسان رضوی ارائه می شود.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 407 هزار و 353 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 140 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 23 هزار و 453 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 349 هزار و 984 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11686

به "خبرنگاران انجام 49 طرح بالینی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام 49 طرح بالینی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید