خبرنگاران نماینده مجلس: بودجه گلستان به تناسب دیگر استانها ناچیز است

به گزارش راه ساری، گرگان - خبرنگاران - دبیر مجمع نمایندگان گلستان مدعی شد که بودجه این استان در تناسب با سایر استانها و شاخص های موجود کشور کم و در بعضی حوزه ها ناچیز در حد عدد صفر است.

خبرنگاران نماینده مجلس: بودجه گلستان به تناسب دیگر استانها ناچیز است

رحمت اله نوروزی عصر شنبه در شورای اداری گلستان گفت: در حوزه هایی همچون انرژی و نیز طرحهای توسعه ای قرارگاه خاتم الانبیاء بودجه استان بسیار ناچیز است هرچند برای جبران آن اخیرا اقداماتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان گلستان در مجلس آماده همکاری همه جانبه برای یاری به توسعه استان هستند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت نمایندگان مردم در جذب اعتبارات ملی بیشتر استفاده نمایند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی خواهیم (نمایندگان) در کار دستگاه های اجرایی دخالت داشته باشیم ولی می خواهیم حق گلستان را در سطح ملی طلب کنیم.

در این جلسه رییس پارک علم و فناوری گلستان هم گفت: صندوق پژوهش و فناوری در این استان با هدف یاری به شرکت های دانش بنیان منطقه با سرمایه گذاری اولیه 50 میلیارد ریالی شروع به کار نموده است.

مهدی غفاری اضافه کرد: در استان گلستان 110 واحد فناور، 35 شرکت دانش بنیان و هفت شرکت مرکز رشد فعال وجود دارد.

در شورای اداری گلستان مدیر کل امور عشایری استان هم گفت: جامعه عشایری بخشی از جامعه است و نباید دستگاه ها وظیفه خود را در ارائه خدمت به آنها فراموش نمایند.

رضا علیپوری اضافه کرد: عشایر گلستان همچون دیگر جامعه عشایری کشور فراورینماینده هستند و بیشتر از جمعیت خود در رونق اقتصاد استان و جهش فراوری نقش دارند اما با مشکلاتی مواجهند.

وی گفت: عشایر گلستان در تامین آب شرب، بهره مندی از جاده مناسب و خدمات گروههای پزشکی و دامپزشکی، طرح اسکان و پوشش تلفن همراه با کمبود و موانعی مواجهند که در این رابطه حمایت دستگاههای مسوول را خواستاریم.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در چهار ماه ابتدای سال جاری دو میلیون و 986 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 106 هزار و 700 میلیارد ریال در این استان فراوری شد.

مختار مهاجر اضافه کرد: جهش فراوری در حوزه کشاورزی استان گلستان حاصل توجه دولت به این بخش در سال های اخیر است.

به گفته وی سرمایه گذاری در حوزه ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی، ایجاد گلخانه، لایروبی رودخانه، زهکشی اراضی شمال گلستان و توسعه آبیاری نوین از جمله دستاوردهای دولت در استان است.

سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان هم در این جلسه گفت که روستای زیارت گرگان احتیاج مبرم به متولی و یک مدیر واحد برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز دارد.

عفت همدم اضافه کرد: نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای گردشگری زیارت با فعالیت یکی دو دستگاه مانند امور اراضی و منابع طبیعی کار ساز نبوده و به نتیجه مطلوب نمی رسد.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10840

به "خبرنگاران نماینده مجلس: بودجه گلستان به تناسب دیگر استانها ناچیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: بودجه گلستان به تناسب دیگر استانها ناچیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید