خبرنگاران هراتی ها در سالکرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رکاب زدند

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - همزمان با 31 امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات کشور دوست و مسلمان افغانستان؛ 20 نفر از دوچرخه سواران فدراسیون دوچرخه سواری این کشور برنامه رکاب زنی دور شهر باستانی هرات را با حضور در محل مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات به مسافت 180 کیلومتر شروع کردند تا در 14 خرداد به مناسب ارتحال آن حضرت به انتها برسانند.

خبرنگاران هراتی ها در سالکرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رکاب زدند

به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر، دوچرخه سواران این ماموریت ورزشی و فرهنگی را از کنار ورزشگاه میرویس این ولایت و در راستا مرکز فرهنگی - ورزشگاه میرویس - سرک حلقوی و نیز راستا سرک تورغندی- ولسوالی رباط سنگی به سمت مرز ترکمنستان شروع کردند تا بتوانند این مسافت 180 کیلومتری را طی 2 روز (سه شنبه 13 و 14 خردادماه) رکاب بزنند.

سید عبدالله فضلی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری هرات باستان این برنامه را حرکتی نمادین و ورزشی از سوی ورزشکاران هرات باستان و در راستای نشان دادن دوستی و مودت مردم افغانستان با مردم ایران در سوگ از دست دادن این رهبر فقید دینی بیان کرد.

علی اصفر رضایی دستجردی، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در شروع این دور از برنامه های فدراسیون دوچرخه سواری گفت: بنا به هماهنگی های قبلی با فدراسیون دوچرخه سواری ولایت هرات قرار بود این دور از دوچرخه سواری در راستا هرات به سوی مرقد مطهر امام راحل (ره) برگزار گردد که سال جاری به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی دو کشور این برنامه در قالب کوچکتر و در ولایت هرات برگزار می گردد.

وی در این خصوص اضافه نمود: برگزاری این رویداد فرهنگی و ورزشی مهم نشان دهنده آن است که پس از گذشت بیش از سه دهه از رحلت امام مهربانی ها - هنوز از قداست شخصیت امام خمینی (ره) در بین مردم افغانستان کم نشده و داشتن رهبری با کاریزمای آن حضرت جهت ایجاد وحدت در بین مردم این کشور از آرمان های مردم و شخصیت های دینی و ملی افغانستان است.

براساس این گزارش، دوتن از اعضای این گروه دوچرخه سواری از عضو تیم ملی فدراسیون دوچرخه سواری افغانستان هم هستند و سال گذشته نیز به عنوان پیغام رسانان وحدت - مودت و دوستی طی دو نوبت از هرات به سوی ایران اسلامی رکاب زده که با استقبال خوب مسئولین محلی در شهرهای محل عبور خود رو به رو شدند.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9651

به "خبرنگاران هراتی ها در سالکرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رکاب زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هراتی ها در سالکرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رکاب زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید