دانش فنی کشت انبوه چندین نوع ریز جلبک بومی شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیاوش صدیقیان مدیر عامل این شرکت گفت: فعالیت را با کار کردن روی گونه ای جلبک برای فراوری سوخت زیستی شروع کردیم اما از آنجا که فراوری انرژی از این طریق راهی طولانی اما با چشم اندازی روشن تا مالی شدن پیش رو دارد پس فعالیت بر روی فراوری ریز جلبک ها را شروع کردیم. از این رو پیروز شدیم دانش فنی کشت انبوه چند نوع ریز جلبک را در کشور بومی کنیم.

دانش فنی کشت انبوه چندین نوع ریز جلبک بومی شد

صدیقیان ادامه داد: به علت نوع اقلیم فراوری دو نوع ریز جلبک در دستور کارمان نهاده شد. نخست جلبک اسپیرولینا که در مناطق گرمسیری همچون هاوایی امریکا پرورش داده می گردد. اکنون این دانش فنی کشت انبوه این ریزجلبک را در کشور بومی کردیم. کاربرد بیشتر آن استفاده به عنوان مکمل های غذایی به صورت پودر فشرده یا قرص است. همچنین در فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. در حال حاضر می توان برای این محصولات از ریزجلبک فراوری داخل استفاده کرد.

وی بیان کرد: ریزجلبک دیگر که پیروز به بومی سازی دانش فنی فراوری انبوه آن شدیم دونالیلا است. در حال حاضر این ریزجلبک در شرایط آزمایشگاهی فراوری می کنیم. این ریزجلبک غنی از ویتامین A است. هماتوکوکوس دیگر ریزجلبکی است که فراوری می کنیم. این ریزجلبک روند فرسوده شدن سلول ها را کُند می نماید. البته محصولات دیگری نیز توسط شرکت فراوری می گردد که در حوزه آبزی پروری کاربرد دارند.

به گفته صدیقیان، برای فراوری هر محصول خوراکی حاوی ریزجلبک از فراوریات خارجی استفاده می گردد که می توان این محصولات داخلی را جایگزین آنها کرد. این اقدام از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می نماید و رونق فراوری را به همراه دارد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2486

به "دانش فنی کشت انبوه چندین نوع ریز جلبک بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش فنی کشت انبوه چندین نوع ریز جلبک بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید