درخشش هنر ایرانی در جام جهانی 2022 قطر

به گزارش راه ساری، جام جهانی قطر فرصتی برای تبادل فرهنگی در کنار ورزش است و قطر سکویی در ساحل کورنیش برای نمایش هنر ایرانی در اختیار کشورمان قرار داده است.

درخشش هنر ایرانی در جام جهانی 2022 قطر

پس از چهار سال انتظار امروز یکشنبه 29 آبان قطر جام دنیای فوتبال 2022 را افتتاح خواهد نمود و میلیون ها نفر از علاقه مندان به مستطیل سبز بازی افتتاحیه قطر مقابل اکوادور را دیدن خواهند کرد . تیم ملی فوتبال ایران هم در بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا حضور دارد و سفیدپوشان ایرانی در اولین ملاقات خود به مصاف انگلیسی ها می روند .

برگزاری جام دنیای در قطر که از نظر موقعیت مکانی در نزدیک ترین فاصله به ایران واقع شده است بهانه ای شده که هنرمندان ایرانی در کنار ورزشکاران به قطر بروند تا با مردم و آداب و رسوم دیگر کشورها آشنا شوند و در مقابل فرهنگ ایران را اشاعه دهند .

طراحی لباس هواداری، برگزاری جام بازی های رایانه ای فوتبال، برپایی دهکده جام دنیای به همراه برنامه های متنوع فرهنگی ورزشی، بافت فرش جام دنیای، توسعه زیرساخت کیش و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از برنامه هایی است که در داخل و خارج از کشور برای جام دنیای در نظر گرفته شده است .

صنایع دستی مجموعه ای از اصیل ترین هنرها

کمیته فرهنگی جام دنیای برنامه ریزی نموده تا نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری کشورهایی که در جام دنیای حضور دارند برگزار گردد و در این نمایشگاه نمونه آثار و محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی خود را به نمایش می گذارد . آثاری که به معرفی ظرفیت های ایران به اهالی کشورهای دیگر بپردازد زمینه ای برای جذب توریست گردد .

صنایع دستی، حاصل ذوق، کوشش و خلاقیت است. مجموعه ای از اصیل ترین و کاربردی ترین هنرها و مهارت ها که از تنوع زیادی برخوردار است و نشان دهنده هویت و پیشینه هر ملت و آیینه آداب و رسوم و سنن و فرهنگ هر منطقه است.

ظرفیت هر کشور در صنایع دستی فرق دارد و بسیاری از کشورها از تنوع صنایع دستی برخوردار نیستند، این در حالی است که کشور ما از نظر تنوع، کیفیت، توان فراوری و سابقه طولانی فراوری، جایگاه بسیار بالایی در صنایع دستی دنیا دارد به نوعی که صنایع دستی ایران در بسیاری از کشورها با استقبال خوبی رو به رو شده است.

جام دنیای قطر میزبان هنر فاخر ایرانی

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی در این زمینه گفت : جام دنیای فوتبال در قطر می تواند فرصتی برای تبادل فرهنگی باشد، سکویی در ساحل کورنیش واقع شده است که در اختیار وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قرار گرفته است .

او ادامه داد : البته ما اجازه فروش نداریم و فقط نمایش است و کوشش داریم با استفاده از بروزترین تکنیک های تصویری بتوانیم ظرفیت ها، قابلیت ها و داشته های خودمان را در حوزه صنایع دستی نمایش دهیم .

جلالی اعلام کرد : صنایع دستی محصول سلیقه، هنر و اندیشه اکوسیستم های مختلف است، باید در زنجیره ارزش بنشیند و بسته بندی خوب به این موضوع یاری می نماید . هر صنایع دستی مانند نگینی است که باید در یک غلاف بنشیند .

معاون صنایع دستی کشور اعلام کرد : تمام صنایع دستی که داریم ارزشمند و نفیس است، اما زمانی که از بسته بندی صحبت می کنیم به خاطر ارزش دادن بیشتر به این محصولات نفیس است .

خبرنگاران فرهنگی هنری میراث و توریستی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14690

به "درخشش هنر ایرانی در جام جهانی 2022 قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش هنر ایرانی در جام جهانی 2022 قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید