مخبر: ایران مُهیای ورود تماشاچیان جام جهانی قطر می گردد

به گزارش راه ساری، معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر تدوین یک هفته ای برنامه جامع همکاری های ایران و قطر، اعلام نمود که ایران خود را برای ورود گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال 2022 قطر آماده می نماید و این فرصتی برای فعال شدن بخش خصوصی در صنعت گردشگری است.

مخبر: ایران مُهیای ورود تماشاچیان جام جهانی قطر می گردد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، محمد مخبر روز سه شنبه در دومین نشست آنالیز مربوط به جام جهانی فوتبال قطر و استفاده از ظرفیت ایران برای حضور گردشگران به کشورمان، به حضور فعال و مؤثر بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرد و گفت: همکاری های مشترک تهران ـ دوحه در دوران برگزاری جام جهانی فوتبال قطر فرصت مناسبی برای تقویت روابط بلند مدت دو کشور در زمینه های مختلف است.

معاون اول رئیس جمهور، حضور پررنگ بخش خصوصی ایران در حوزه های مرتبط با برگزاری جام جهانی فوتبال را هدف گرفت و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های توانمندی تجاری ایران در قطر و تأمین نیازمندی های غذایی، پشتیبانی، اقامت و تردد گردشگران خارجی و تماشاچیان رقابت های فوتبال از جمله زمینه های مهم فعالیت بخش خصوصی است.

مخبر به همین دلیل به نهادهای مرتبط مأموریت داد تا با تدوین و ابلاغ برنامه جامع همکاری های ایران و قطر طی یک هفته، برنامه عملیاتی زمان بندی شده هر دستگاه معین و اجرایی گردد.

معاون اول رئیس جمهور به حضور گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال در بازدید از جاذبه های تاریخی ایران اشاره و توضیح داد: با این اقدام زمینه ها و فرصت های درآمدزایی و سرمایه گذاری در طول مدت برگزاری جام جهانی فوتبال فراهم می گردد.

وی در ادامه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا شرایط حضور فعال و مؤثر مردم و بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کند.

مخبر بعلاوه به شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی، دستور داد تا مسائل زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش را که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند، به سرعت رفع کند.

در این نشست که به ریاست مخبر و با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بعلاوه مسئولان دستگاه های مربوطه برای آنالیز زمینه های همکاری مشترک ایران ـ قطر در برگزاری جام جهانی 2022 برگزار گردید، گزارشی از وظایف نهادهای مختلف در برنامه جامع همکاری های مشترک دو کشور در 70 محور و زیر نظر کمیته های زیرساختی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با ارائه گزارشی از ملاقات اخیر با همتای قطری خود در جزیره کیش اعلام نمود در این زمینه با مسئولان قطری توافق های همکاری در زمینه اقامت و تردد هوایی و دریایی گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال در ایران اجرا شده است.

رستم قاسمی این را هم گفت که نقشه راه عملیاتی همکاری های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال بین تهران و دوحه نهایی و امضا شده است.

در این نشست به برپایی نمایشگاه توانمندی های تجاری ایران در قطر در زمینه های مختلف به وسیله بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری های مشترک دو کشور تأکید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14600

به "مخبر: ایران مُهیای ورود تماشاچیان جام جهانی قطر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: ایران مُهیای ورود تماشاچیان جام جهانی قطر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید