دسترسی فیس بوک به اطلاعات کاربران تنها با 20دلار

به گزارش راه ساری، یک اپلیکیشن مربوط به فیس بوک با پرداخت ماهانه 20 دلار اطلاعات کاربران از جمله فعالیت های آنان در وب و موبایل را جمع آوری می نماید.

دسترسی فیس بوک به اطلاعات کاربران تنها با 20دلار

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از تک کرانچ، فیس بوک به نوجوانان ماهانه 20 دلار می دهد تا از یک اپلیکیشن VPN به نام Facebook Research استفاده نمایند که به شرکت اجازه می دهد به فعالیت های آنان در وب و موبایل دسترسی کامل داشته باشد.

به نظر می رسد این اپلیکیشن نسخه ای تازه از Onavo Protect باشد. Onavo Protect یک اپلیکیشن فیس بوک بود که سال گذشته به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اپل حذف شده بود.

اپلیکیشن Facebook Research همان ویژگی های Onavo را دارد و برخلاف قوانین حفظ حریم خصوصی اپل باشد. فیس بوک به وجود این اپلیکیشن اعتراف و هدف آن را دسترسی به عادات مصرفی کاربران اعلام نموده است. این اپلیکیشن از 2016 میلادی منتشر شده است.

کاربران به جای دانلود اپلیکیشن به وسیله اپ استور یا برنامه تست TestFlight beta اپل، آن را به وسیله سه خدمت مختلف بتا دریافت نموده اند. این خدمات عبارتند از BetaBound ، uTest و Applause.

این 3 خدمت به طور خاص تبلیغاتی روی اینستاگرام و اسنپ چت اجرا می نمایند که هدف آنها کاربران 13 تا 35 سال است. هنگامی که کاربر قصد ورود به اپلیکیشن را دارد به او اعلام می گردد این یک تحقیق شبکه اجتماعی است که در ازای آن پول پرداخت می گردد. همچنین از افراد زیر سن قانونی خواسته می گردد تا طبق یک فرم از والدین خود اجازه بگیرند.

به گفته ویل استرافاچ یکی از کارشناسان امنیتی این اپلیکیشن می تواند تمام اطلاعات کاربر از جمله پیغام های خصوصی، چت ها، تصاویر، ویدئو، ایمیل، فعالیت وب و حتی اطلاعات مکانی کاربر را رصد کند.

کاربران به جای دانلود اپلیکیشن از اپل می توانند آن را از یک URL جداگانه فیس بوک دانلود نمایند.

فیس بوک در بیانیه ای به وب سایت تک کرانچ، وجود این این برنامه را تایید نموده است.

در بیانیه مذکور آمده است: ما نیز مانند بسیاری از شرکت ها از افراد دعوت می کنیم با شرکت در تحقیقات به ما یاری نمایند. این تحقیق به فیس بوک یاری می نماید تا نحوه استفاده مردم از موبایل را دریابد. ما توضیحاتی کامل درباره اطلاعاتی که جمع آوری می کنیم، نیز ارائه نموده ایم و این اطلاعات را با بقیه افراد به اشتراک نمی گذاریم.

البته به گفته سخنگوی فیس بوک، این شرکت هیچ یک از قوانین اپل را زیر پا نمی گذارد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1225

به "دسترسی فیس بوک به اطلاعات کاربران تنها با 20دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی فیس بوک به اطلاعات کاربران تنها با 20دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید