راه هایی برای داشتن سفر ایده آل ، چگونه راحت و بی دردسر سفر کنیم؟

به گزارش راه ساری، بیشتر مردم دنیا عاشق سفر کردن هستند، اما تعداد کمی از آن ها واقعا این علاقه را دنبال می نمایند و به سفر کردن و تجربه فرهنگ ها و کشور های مختلف دست می زنند. در این میان، گردشگرانی وجود دارند که سال ها سفر نموده اند، بیشتر نقاط روی سیاره زمین را دیده اند، با فرهنگ ها و نژادهای مختلف مردم دنیا آشنا شده اند و در انجام سفر به یک سطح کاملا حرفه ای رسیده اند. بعضی از آن ها ماجراجویی های خود را با سفر تک نفره شروع نموده اند، سپس در همین جهت عاشق شده و سبک سفر خود را به سفر دو نفره تغییر داده اند و در نهایت، تشکیل خانواده داده و به سفر خانوادگی مشغول شده اند. این دسته از گردشگران، نکاتی برای داشتن یک سفر خوب را می دانند و می توانند بهترین راهنما برای شروع سفر باشند. اگر شما هم یک گردشگر تازه کار هستید و می خواهید راه هایی برای داشتن یک سفر خوب را بدانید، با مطلب سفر ایده آل خبرنگاران همراه باشید.

راه هایی برای داشتن سفر ایده آل ، چگونه راحت و بی دردسر سفر کنیم؟

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: سفر کردن را اولویت زندگی خود قرار بدهید

اگر دلتان می خواهد بیشتر سفر کنید، می بایست آن را به یکی از اولویت های زندگی خود تبدیل کنید. اگر پول کافی برای سفر کردن ندارید و در همان حال، کمدتان مملو از لباس های گران قیمت است یا یک انباری پر از اسباب بازی های گران قیمت دارید که در حال خاک خوردن هستند یا تمامی درآمد خود را صرف برگزاری میهمانی و جشن و غذا خوردن در رستوران های گران قیمت می کنید، باید قبول کنید که در انتخاب اولویت ها و اهداف خود خیلی شفاف و صادق نیستید. براساس نکاتی برای داشتن یک سفر خوب باید بدانید که تنها در صورتی می توانید سال های متوالی به سفر کردن و کسب تجربه مشغول شوید که سفر را به یکی از برترین اولویت های زندگی خود تبدیل کنید و بیشتر انرژی، تمرکز و توانایی اقتصادی خود را به آن اختصاص دهید. ممکن است با این کار، چیزهای زیادی برای خود نداشته باشید، اما مسلما خاطرات بسیار زیادی خواهید داشت.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: به نقاط کمتری سفر کنید؛ اما زمان بیشتری در آن ها بگذرانید

وقتی در حال برنامه ریزی برای سفر ایده آل هستید، سعی نکنید همه جا بروید و همه کار انجام دهید؛ انجام این کار باعث سوزانده شدن و تمام شدن بودجه سفرتان خواهد شد. به جای اینکه با عجله از یک قسمت کشور مقصد تان به قسمت دیگر بروید یا کوشش کنید 6 کشور را در 6 هفته بازدید کنید، وقت خود را با آرامش در یک منطقه بگذرانید و آن منطقه را به خوبی بشناسید. اینکه به طور مداوم در حال چمدان بستن و چمدان باز کردن باشید، زمان خود را صرف پیدا کردن پروازهای ارزان، کنار آمدن با محدوده های زمانی متفاوت، تعویض ارز و رفع کردن مسائل ویزایی خود نمایید. داشتن مقاصد بسیار زیاد و حرکت بیش از اندازه از یک مقصد به مقصد دیگر، تمامی بودجه شما را می خورد و لذت تجربه کردن نقاط جدید و آشنایی با آدم ها و فرهنگ های جدید را از بین می برد. آرام سفر کنید و در خصوص نقاطی که از آن ها عبور می کنید بیشتر بدانید. اینگونه رابطه احساسی بهتری با این نقاط پیدا خواهید کرد. بویژه اگر با بچه ها خود سفر می کنید، سرعت خود را از زمانی که تکنفره یا به صورت یک زوج سفر می کردید، کمتر کنید. در خصوص اینکه قصد دارید به چه هدفی برسید واقع بین تر باشید؛ بخصوص اگر با بچه ها کم سن و سال سفر می کنید. هر چقدر کمتر احساس کنید که مجبور به دیدن و انجام دادن هستید، سفرتان لذت بخش تر و کم استرس تر خواهد بود. این مورد را در بین راه هایی برای داشتن یک سفر خوب درک کنید که شما هرگز برای دیدن همه چیز و انجام دادن همه فعالیت ها زمان نخواهید داشت. پس آن را بپذیرید و فقط سعی کنید، لذت ببرید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: انتظار نداشته باشید همه چیز به کشور خودتان شبیه باشد

در نکاتی برای داشتن یک سفر خوب باید بدانید که اگر می خواهید همه چیز همانطوری باشد که در کشور خودتان هست، پس رفتن به کشورهای دیگر و نقاط دیگر دنیا چه فایده ای دارد؟! بهتر است ذهن خود را برای یاد دریافت و تجربه کردن چیزهای جدید باز نگه دارید؛ این کار شامل امتحان کردن غذاهای جدید نیز می گردد. خوردن غذاهای یک کشور یا منطقه به شما یاری زیادی می نماید که فرهنگ آن منطقه یا کشور را بشناسید؛ در ضمن از خوردن غذاهای خیابانی یک منطقه نترسید. ما به کشورهای خارجی سفر می کنیم تا فرهنگ ها، محیط ها و روش های تفکر متفاوت را تجربه کنیم و بشناسیم، بنابراین درب تجربه تمام وجه های یک کشور را به روی خود نبندید. اگر با یک ذهن باز سفر کنید، می توانید تجربه فوق العاده تر و غنی تری داشته باشید. لحظاتی وجود خواهند داشت که از تجربه فرهنگ های دیگر شوکه می شوید. بهتر است در این گونه زمان ها، آن فرهنگ ها را قضاوت نکنید. بلکه با آرامش به جایگاه خود تکیه بدهید و بگویید: چقدر جالب! دلم می خواهد بیشتر بدانم.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: قرار نیست وقتی بچه دار می شوید، سفر کردن را متوقف کنید

بعضی گردشگران بویژه گردشگران تازه کار تصور می نمایند وقتی بچه دار شوند، روزهای سفر کردن آن ها به سرانجام می رسد. اما اصلا اینگونه نیست. سفر خانوادگی ممکن است و اصلا هم لازم نیست سخت باشد. در حقیقت، در راه هایی برای داشتن یک سفر خوب باید بدانید که این می تواند به یکی از بهترین تجربیات شما به عنوان یک خانواده تبدیل گردد. مطمئنا نمی توانیم آنقدر که قبل از بچه دار شدن سفر می کردیم یا به جشن و پایکوبی مشغول می شدیم، این کارها را انجام دهید؛ اما همچنان می توانید به سفر کردن ادامه بدهید. گردشگران بسیاری ماجراجویی های خود را با سفر تکنفره آغاز نموده اند، سپس در همین راستا عاشق شده و سبک سفر خود را به سفر دو نفره تغییر داده اند و در نهایت، تشکیل خانواده داده و به سفر خانوادگی مشغول شده اند. البته سفر خانوادگی چالش های مخصوص به خود را دارد و دارای معایب و مزیت هایی نیز هست؛ اما خلق کردن خاطرات با ارزش و به یاد ماندنی از بزرگترین فایده های آن محسوب می گردد. سفر کردن با بچه ها مزایای خاص خود را دارد؛ برای مثال آن ها شما را مجبور می نمایند که سبک سفر کردن خود را تغییر دهید و این تغییر معمولا در جهت مثبت اتفاق می افتد.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: برنامه ریزی سفر را با هم انجام دهید

با تمامی اعضای خانواده بنشینید و در خصوص سفرتان صحبت کنید. بهترین راه برای به هیجان آوردن بچه ها این است که آن ها را در پروسه برنامه ریزی کردن دخیل کنید. در خصوص اینکه سفرتان چند روز طول می کشد، از چه نوع مکان هایی قرار است بازدید کنید؛ مثلا سواحل، کوه ها، شهرهای بزرگ یا شهرها و روستاهای کوچک، بیشتر به دنبال آرامش یا ماجراجویی هستید و سفرتان از کی آغاز خواهد شد با آن ها حرف بزنید و نظرشان را بخواهید. سفرهای خاطره انگیز آن هایی هستند که هر کدام از اعضای خانواده آن چیزی را که دوست دارد تجربه می نماید. چند بروشور یا مجله سفر تهیه کنید و صفحه های رنگارنگ آن ها را ورق بزنید. هر کسی می تواند یک مقصد گردشگری انتخاب کند و فعالیت هایی که می خواهد انجام دهد یا چیزهایی که می خواهد ببیند را تعیین کند. به طور خانوادگی این فهرست انتخاب ها را مرور کنید و مزیت ها و معایب هر کدام را به بحث بگذارید و در نهایت رای گیری کنید. سپس، روی نقشه کاغذی یا نقشه الکترونیک، راستا مورد نظر خودتان را تعیین نمایید. وقتی در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، بسیار مهم است که مقصد و فعالیت هایی را انتخاب کنید که با علاقمندی های کل اعضای خانواده هماهنگی داشته باشند. اگر بچه ها شما از جایی خوششان نمی آید یا در آنجا حوصله شان سر می رود، آن مکان اصلا مناسب گذراندن تعطیلات خانوادگی شما نیست. پس، این را در نکاتی برای داشتن یک سفر خوب به خاطر بسپارید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: با مردم محلی صحبت کنید

این مورد یکی از راه هایی برای داشتن یک سفر خوب است. مردم محلی معمولا بهترین توصیه ها را برای شما دارند و دقیق و کامل می دانند که از کجا باید دیدن کنید، چه کاری باید انجام دهید و چه چیزی باید بخورید. چیزهایی که می توانید با برقرار کردن یک مکالمه ساده و معمولی با مردم محلی یاد بگیرید، حقیقتا فوق العاده هستند. سوالات ساده ای مثل اینکه بهترین قهوه را از کجا تهیه کنید، بهترین نقطه برای تماشای غروب آفتاب کجاست، سه نقطه فوق العاده ای که دوست دارید در شهرتان به بقیه نشان دهید کدام ها هستند. بعد از مدتی متوجه می شوید که مردم محلی عاشق سهیم شدن اطلاعات و داستان های خود با شما هستند و از اینکه به شما یاری نمایند یک بازدید به یاد ماندنی داشته باشید، خرسند خواهند شد. بهترین کسانی که می توانید سوالات خود را از آن ها بپرسید کسانی هستند که پشت میز پذیرش هتل کار می نمایند یا پسران جوانی که به عنوان پادوی هتل فعالیت می نمایند.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: عبارات ساده زبان محلی را یاد بگیرید

وقتی مردم محلی متوجه صحبت های شما نمی شوند، فریاد نزنید؛ آن ها ناشنوا نیستند؛ تنها مشکلشان این است که زبان شما را متوجه نمی شوند. و هرگز شکایت نکنید که چرا مردمی که از کشورشان دیدن می کنید نمی توانند انگلیسی روان صحبت نمایند. یادتان باشد شما در کشور آن ها و محل زندگیشان هستید. یاد دریافت عبارت های ساده یک زبان، یک روش عالی برای نشان دادن احترام و شکستن مرزهای بین شما و آن هاست. همچنین اگر زبان یکدیگر را اصلا متوجه نشوید، یک لبخند، یک دست تکان دادن و یک رفتار محبت آمیز می تواند هر گونه سدی را بشکند. یک کتاب ویژه یادگیری عبارات ساده آن زبان را بگیرید یا اپلیکیشن مخصوص یادگیری آن زبان را دانلود کنید و کوشش کنید حداقل چند عبارت و کلمه ساده و مهم را یاد بگیرید. این کار می تواند زندگی شما را ساده تر کند؛ خودتان را بیشتر در فرهنگ آن ها غرق می کنید و آن ها هم به شما احترام بیشتری می گذارند. این مورد را در بین نکاتی برای داشتن یک سفر خوب به خاطر بسپارید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: در شهر یا کشور خودتان سفر کنید

اگر پول کافی برای انجام سفر خارجی ندارید یا اگر به اندازه کافی زمان ندارید تا بیشتر از چند روز از خانه و شهرتان دور شوید یا فکر سفر کردن باعث نگرانی می گردد، از شهر خود و نقاط دیدنی اطراف آن آغاز کنید. برای سفر کردن لازم نیست حتما ثروتمند باشید و مجبور نیستید پروازهای طولانی داشته باشید. یک روش عالی برای وارد کردن سفر به زندگی این است که به نقاط جدید و جالب اطراف شهر یا استان محل زندگی خود بروید و دیدنی های آن ها را از نزدیک ببینید. می توانید با یک سفر یک روزه به شهری در نزدیکی شهرتان آغاز کنید یا برای آخر هفته به ساحل یا کوهستان بروید یا حتی در نقاط دیدنی شهر خودتان گردش کنید و آن ها را با چشم های جدید و با یک دید متفاوت ببینید. برای مثال می توانید از یک کافه یا بازار جدید بازدید کنید؛ به کایاک سواری در یک رودخانه نزدیک به محل زندگی تان مشغول شوید؛ در یک کوه جدید به کوه نوردی بپردازید؛ به یک پارک یا ساحل متفاوت بروید؛ برای صرف نوشیدنی به یک بار متفاوت مراجع کنید و در یک محله متفاوت که تاکنون پایتان را نگذاشته اید به پیاده روی و گشت و گذار مشغول شوید. بعد از مدتی، به طور کاملا طبیعی به دنبال ماجراجویی های بزرگتر و طولانی تر خواهید رفت. این استراتژی، از راه هایی برای داشتن یک سفر خوب است.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: کارهایی را انجام دهید که رایگان هستند

اگر روی پس انداز کردن در طول سفر تمرکز دارید، یکی از بهترین نکات برای انجام صرفه جویی این است که به انجام کارهایی بپردازید که رایگان هستند و هزینه ای ندارند. بیشتر اوقات، بهترین تجربیات زندگی یا رایگان هستند یا هزینه بسیار پایین است. در ساده ترین لحظات، بزرگترین و خوشایندترین لذت ها نهفته اند؛ برای مثال خوابیدن روی یک ننو و تماشا کردن غروب آفتاب در افق، پیاده روی یا دوچرخه سواری، شنا کردن در دریا یا دریاچه، کوه نوردی، تماشای غروب آفتاب در یک نقطه زیبا و خارق العاده، بازدید از موزه ها یا نقاط گردشگری در روزهایی که رایگان هستند یا تخفیف دارند، بازی کردن در یک پارک، گردش در بازار و تماشای یک نمایشگاه خیابانی یا رخداد فرهنگی. پیاده روی یکی از بهترین فعالیت ها برای انجام دادن است؛ یکی از بهترین روش ها برای شناخت مکانی که در آن بسر می برید و تحسین کردن آن مکان به شمار می رود و مطمئنا از پیمودن راستا از طریق خودرو خوشایند تر و جالب تر است. وقتی پیاده روی می کنید، برای توقف کردن و کنجکاوی کردن در خصوص همه چیز زمان دارید. بهتر قادر هستید جو یک مکان خاص و انرژی آن مکان را احساس کنید؛ پیاده روی کاملا رایگان و برای سلامتی بسیار مفید است. بنابراین سعی کنید آن را بیشتر انجام دهید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: در آپارتمان های اجاره ای اقامت و هزینه آن را تقسیم کنید

بسته به طول سفر و مقصد گردشگری، می توانید در خصوص سبک های مختلف اقامت تصمیم بگیرید. اگر سفرتان قرار است خیلی بیشتر از یک تعطیلات آخر هفته باشد، بهتر است در آپارتمان ها یا خانه های اجاره ای اقامت کنید. این نوع اقامت مزایای بسیار زیادی دارد، از جمله دسترسی به یک آشپزخانه کامل دارید و در نتیجه، به جای غذا خوردن هر روزه در رستوران، پولتان را پس انداز می کنید. اتاق خواب ها از اتاق نشیمن جدا هستند و راحت تر می توانید بچه ها خود را بخوابانید؛ ماشین لباسشویی دارید؛ اگر با دوستان یا خانواده خود سفر می کنید، می توانید یک آپارتمان چند تخت خوابه بگیرید و هزینه آن را تقسیم نمایید. همه این مزایا باعث می شوند سفر شما لذت بخش تر باشد. آپارتمان های اجاره ای ارزان تر هستند و برای خانواده ها و گروه های کوچکی که همراه با هم سفر می نمایند، بسیار بهتر از هتل ها می باشند. اما اگر قرار است یک اقامت کوتاه مدت داشته باشید یا تکنفره و به صورت یک زوج سفر می کنید، همان مسافرخانه ها و هتل ها ایده آل ترین نوع اقامت به شمار می فرایند. این مورد نیز از راه هایی برای داشتن یک سفر خوب به شمار می آید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: به جاهایی سفر کنید که پرواز های آن ها شامل تخفیف شده است

به جای اینکه یک مقصد انتخاب کنید و سپس روزها و هفته ها منتظر این بمانید که پروازهای آن مقصد ارزان تر شوند، به جاهایی سفر کنید که پروازهای آن ها تخفیف خورده اند. وبسایت اسکای اسکنر Skyscanner یک وبسایت عالی برای سفر است؛ در واقع یک موتور جستجوی پرواز بوده که به شما این امکان را می دهد که نام شهر خود را بنویسید و در خصوص فهرست پروازهای ارزانی که به نقاط مختلف دنیا در آن لحظه خاص وجود دارند به جستجو بپردازید. کافیست به سادگی به وبسایت اسکای اسکنر Skyscanner بروید و روی قسمت To کلیک کنید و یک منو ظاهر می گردد که به شما اجازه می دهد همه پروازهایی که به نقاط مختلف دنیا وجود دارند را جستجو کنید و ببینید. این یک روش عالی و جالب برای برنامه ریزی تعطیلات است. وبسایت دیگری که مشابه این وبسایت است، کایاک اکسپلور Kayak Explore بوده و می توانید برحسب شهری که در آن بسر می برید، بهترین و ارزان ترین پروازها برای سفر بعدیتان را پیدا کنید. بعد از اینکه از این موتورهای جستجو استفاده کردید و پرواز خود را انتخاب نمودید، به وبسایت همان خط هوایی بروید و آنالیز کنید که آیا می توانید بلیط آن را ارزان تر بخرید یا خیر، زیرا بسیاری از خطوط هوایی، تخفیف های پروازهای خود را تنها در وبسایتشان قرار می دهند.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: بودجه خود را در جاهای مناسب خرج کنید

از اینکه هر چند وقت یکبار بودجه سفر خود را برای انجام دادن کارهای هیجان انگیز و تجربیات منحصر به فرد که تنها یک بار در زندگی پیش می آیند هزینه کنید، نترسید. ما سفر می کنیم تا تجربه کنیم و خاطرات به یاد ماندنی خلق نماییم. بنابراین خودتان را در سفر محدود نکنید. گاهی برای غذا خوردن در یک رستوران مشهور، رفتن به یک کنسرت بزرگ، شرکت در یک رخداد ورزشی استثنایی، رفتن به یک سافاری، یاد دریافت غواصی، پرواز کردن با بالن و یا انجام دادن یک کار خارق العاده که همواره می خواستید انجام دهید ولخرجی کنید و از ولخرجی کردن نترسید. حتی اگر مجبور باشید برای جبران آن ولخرجی، چند روز کمتر از حد معمول هزینه کنید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: انعطاف پذیر باشید

از نکاتی برای داشتن یک سفر خوب، بخصوص وقتی با بچه ها سفر می کنید این است که همواره در برنامه ریزی تان، جایی برای انعطاف پذیری بگذارید. اگر قرار است یک سفر طولانی داشته باشید، همه چیز را از قبل رزرو نکنید؛ زیرا در طول راستا با افرادی آشنا می شوید که مکان های عالی که اصلا در خصوص آن ها نشنیده اید را به شما توصیه می نمایند و ممکن است بخواهید با آن ها همراه شوید. در طول راستا، فعالیت های فرهنگی و تور های جالبی را کشف خواهید کرد و فعالیت هایی که فکر می کردید برای انجام آن ها تنها دو ساعت زمان احتیاج دارید، ممکن است یک روز کامل طول بکشند. و ممکن است در طول راستا متوجه شوید که مکان هایی که قبل از برنامه ریزی فکر می کردید عالی باشند، افتضاح هستند. اگر همه پروازها، تورها و محل های اقامت شما از قبل رزرو شده باشند، تغییر آن ها ممکن است هزینه بر باشد؛ بنابراین بیش از اندازه برنامه ریزی نکنید و با جریان سفر پیش بروید. البته اگر در یک سفر کوتاه هستید و زمانتان محدود است و جاذبه های گردشگری محبوبی وجود دارند که می خواهید از آن ها بازدید کنید، توصیه می گردد حتما از قبل بلیط آن ها را رزرو نمایید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: بدون بیمه مسافرتی سفر نکنید

این مهمترین مورد از نکاتی برای داشتن یک سفر خوب است. اگر نمی توانید هزینه بیمه مسافرتی را بپردازید، بهتر است هزینه سفر را نیز نپردازید. این نکته واقعا حقیقت دارد؛ بخصوص وقتی به کشورهای خارجی سفر می کنید. هیچکس دوست ندارد پولی برای بیمه بدهد؛ اما پرداختن هزینه بیمه باعث می گردد آرامش ذهن داشته باشید؛ چیزی که هیچ قیمتی نمی توان برایش تعیین کرد. بهتر است هزینه بیمه را بپردازید و در صورت بروز یک اتفاق ناخوشایند، مجبور نشوید تمامی بودجه خود را که برای سفر نگه داشته بودید از دست بدهید. در این گونه موارد به بیمه مسافرتی احتیاج پیدا خواهید کرد: وقتی مجبور هستید سفر خود را به طور غیر منتظره ای کنسل کنید؛ یک طوفان سهمگین مقصد گردشگری شما را نابود نموده و دیگر نمی توانید به آن نقطه سفر کنید؛ یک رخداد تروریستی در آن منطقه رخ داده است؛ بیمار یا مجروح شده اید و می بایست هزینه های پزشکی سنگینی بپردازید؛ چمدان شما گم یا دزدیده شده است؛ پاسپورت شما دزدیده شد. بخصوص اگر به کشورهایی مانند آمریکا سفر می کنید، حتما بیمه مسافرتی را تهیه نمایید، چرا که هزینه های پزشکی و سلامت در این کشور فوق العاده بالا هستند؛ بطوریکه باعث ورشکست شدن خانواده ها می شوند.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: تعطیلات همراه با کار بهترین روش برای تجربه دنیا هست

اگر به سفرهای طولانی مدت علاقه دارید، در طول سفر کار کنید. افرادی هستند که از طریق مدرک معلمی خود به کشورهای مختلف سفر می نمایند و از چند ماه تا چند سال در آن کشور ها اقامت دارند و به کار مشغول می شوند. یا در طول سفر به کارگری، کار در مزرعه یا کارهای دیگر می پردازند تا هزینه سفر خود را در بیاورند و در عین حال احساس نمایند که در تعطیلات هستند. ممکن است وقتی در این کشورها زندگی و کار می کنید، با کمبود پول روبرو شوید و ارتباطات کمی داشته باشید، اما بالاخره پیروز می شوید و بهترین خاطره ها را می سازید و به بهترین نحو خودتان را در فرهنگ آن کشور غرق می کنید. بیشتر ما برای زندگی به کار کردن احتیاج داریم و برای سفر کردن به پول؛ پس چرا این دو را با هم ترکیب نکنیم و یک زندگی پر از خاطرات فراموش نشدنی و جالب را تجربه ننماییم. مزیت های دیگر این گونه سفر کردن این ها هستند: قبل از ترک کردن خانه، احتیاج به پس انداز کردن پول ندارید. درآمدتان در کشور مقصد، پول همان کشور است. با کار کردن، زندگی کردن و سفر کردن همزمان، یک فرهنگ را تجربه می کنید. آخر هفته ها و روزهای تعطیلتان تبدیل به ماجراجویی می شوند. در این حالت، بیشتر شبیه به مردم محلی سفر می کنید و همین باعث ارزان تر شدن آن می گردد. دوستی ها و ارتباطات عمیق تری با آدم ها ایجاد می کنید. مهارت های کاری جدید یاد می گیرید. ممکن است به ازای کار کردن بتوانید محل اقامت، غذا یا حتی پروازهای رایگان دریافت کنید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: در چمدان بستن باهوش و زیرک باشید

در هنگام برنامه ریزی، تنها فکر کردن در خصوص بستن چمدان می تواند استرس زا باشد؛ اما بهترین کار در این مورد این است که کمترین چیزها را در چمدان خود بگذارید، زیرا همواره می توانید در طول سفر خرید کنید. مهمترین نکته در خصوص بستن چمدان این است که لباس های چند کاره، راحت و گشاد انتخاب کنید و لباس هایی که رنگ های خنثی دارند و می توانند با لباس های مختلف در رنگ های دیگر ترکیب شوند؛ بدین ترتیب اگر یک تکه از لباس هایتان کثیف گردد، تنها مجبور هستید همان تکه را عوض کنید. اگر با بچه ها سفر می کنید، آن ها را تشویق کنید که خودشان لباس خود را انتخاب نمایند و در چمدان قرار دهند؛ بدین گونه هم اعتراض کمتری می نمایند و هم مهارت های برنامه ریزی برای سفر را یاد می گیرند. اگر کودکتان خیلی کم سن و سال است، فقط یک دست لباس برای غذا و پیژامه برایش در چمدان بگذارید و البته یک دست لباس دیگر که در صورت بروز اتفاق در طول روز تعویض گردد. کیف های کوچک سونا بهترین وسیله ممکن برای بستن چمدان هستند. شما می توانید لباس و وسایل مختلف خود را طبقه بندی کنید و هر دسته را داخل یکی از این کیف های کوچک قرار دهید تا همه چیز در چمدانتان کاملا طبقه بندی شده و منظم باشد. حتی می توانید لباس های زیر و جوراب های خود را داخل کفش هایتان قرار دهید تا در فضای چمدان صرفه جویی کنید. اگر نگران وزن چمدانتان هستید، سنگین ترین لباس هایتان از جمله کفش های کوه نوردی تان را در هنگام پرواز بپوشید. بهتر است یک سارونگ داشته باشید؛ سارونگ وزن کمی دارد و می تواند برای بسیاری از کارها از جمله پوشانیدن بدنتان در مکان های مقدس، ملحفه، حوله، زیرانداز پیک نیک، روسری، شال، پلیور، محافظ در برابر باد، آفتاب گیر شخصی و بسیاری از کارهای دیگر استفاده گردد. بهتر است قبل از چمدان بستن، در خصوص آب و هوای مقصدتان دقیق تر بدانید تا بتوانید از بردن چیز های اضافه خودداری کنید؛ در هنگام پرواز، یک دست لباس در کیف دستی تان بگذارید تا اگر چمدانتان گم شد یا تاخیر داشت، لباس اضافه برای تعویض داشته باشید؛ در خصوص فعالیت هایی که قرار است انجام بدهید بدانید تا بر طبق آن چمدان ببندید. در خصوص نوع محل اقامت خود بدانید؛ چرا که مثلا اگر در یک هتل اقامت کنید، احتیاج به بردن حوله، سشوآر یا ملحفه ندارید. لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید و آن ها را با چیزهایی برای خواندن، برای دیدن و برای بازی کردن پر نمایید. در مقاله راه هایی برای داشتن یک سفر خوب، به شما هشدار می دهیم که چمدان سنگین در فرودگاه و سایر مکان های عمومی باعث دردسر و استرس بیش از اندازه خواهد شد، بنابراین همانطور که می گویند: تعداد لباس هایتان را نصف کنید و بودجه تان را دو برابر کنید. سعی کنید بار کمتری همراه ببرید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: روش های متعدد برای دسترسی به پولتان داشته باشید

همه ما می خواهیم در طول سفر، راحتی و آسایش داشته باشیم؛ بخصوص در زمان دسترسی به پول هایمان. ممکن است در طول سفر، در استفاده از کارت عابر بانک خود با مشکل روبرو شوید؛ بنابراین قبل از سفر با بانک خود در خصوص مسائلی که در مقصدتان ممکن است اتفاق بیفتد مشورت کنید. بهتر است تنها به یک کارت بانکی اکتفا نکنید و ترکیبی از کارت های بانکی، پول نقد و تراول چک همراه خود داشته باشید. اگر با همراه سفر می کنید، کارت های بانکی و پول نقد خود را بین خودتان تقسیم کنید تا اگر وسایل یکی از شما دزدیده شد، پول کافی برای ادامه سفر یا بازگشت به کشورتان داشته باشید. در نهایت، حتما قبل از سفر کردن بانک خود را در جریان تاریخ آن بگذارید تا اگر متوجه فعالیت بانکی شما در کشورهای خارجی شدند، برای احتیاط حساب شما را نبندند.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: صبح زود از خواب بیدار شوید

همه می دانیم زود بیدار شدن در زمان تعطیلات بسیار سخت است؛ بخصوص اگر قرار باشد بچه ها خود را نیز از تختخواب بیرون بکشید. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، ساعات اولیه روز به بهترین ساعت های روز شما تبدیل می شوند. وقتی صبح زود بیدار می شوید، می توانید یک پیاده روی آرامش بخش داشته باشید و طلوع آفتاب یا زنده شدن شهر را تماشا کنید. اگر قرار است رانندگی کنید، می توانید با زود بیدار شدن از ترافیک و شلوغی اول صبح فرار کنید و البته در مقاصد گردشگری محبوب، از روبرو شدن با جمعیت زیاد گردشگران بپرهیزید. وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید، مقدار کارهایی که می توانید در یک روز انجام دهید به طرز فوق العاده ای افزایش می یابند و نور در ساعت های اولیه صبح آنچنان خوب است که می توانید بهترین عکس ها را بیاندازید.

نکات مفید و مهم برای داشتن یک سفر ایده آل: تلفن و دوربین خود را کنار بگذارید

انجام این کار برای بعضی از گردشگران واقعا سخت است؛ چرا که وبلاگ های سفر دارند و وقت بسیار زیادی را صرف عکس انداختن و پست کردن آن ها در صفحه های فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب خود می نمایند. اما بسیار مهم است که یادمان بیاید باید از پشت دوربین بیرون بیاییم؛ تلفن های خود را کنار بگذاریم و در لحظه زندگی کنیم. مسلما نگاه کردن دوباره به عکس ها و ویدیو ها لذت بخش است و فضای مجازی و رسانه های اجتماعی اعتیاد آور هستند؛ اما تنها زمانی که ما داریم همین لحظه حال است. گذشته گذشته است و آینده ممکن است هرگز نیاید؛ پس در لحظه زندگی کنید و از اینکه کجا و در حال اجرا چه کاری هستید با تمامی حس های خود مطلع باشید. اگر تمامی تعطیلات خود را به تماشای مکان ها و آدم ها از پشت دوربین بگذرانید یا هر 5 دقیقه یک بار به فیسبوک و سایر رسانه های اجتماعی بروید تا متوجه شوید دوستانتان در حال اجرا چه کاری هستند، شما به هیچ وجه در زمان حال زندگی نمی کنید و ممکن است دیدن و تجربه کردن بسیاری از چیزهایی که در اطرافتان اتفاق می افتد را از دست بدهید. شما پول و زمان با ارزش خود را صرف نموده اید تا به این مکان بیایید؛ پس اجازه ندهید لحظه حال از دست شما برود و بطور کامل از آن لذت ببرید. این مورد نیز از نکاتی برای داشتن یک سفر خوب به شمار می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6579

به "راه هایی برای داشتن سفر ایده آل ، چگونه راحت و بی دردسر سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی برای داشتن سفر ایده آل ، چگونه راحت و بی دردسر سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید