دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، محمدجعفر حسینی مدیرعامل شرکت سازنده این محصول با اشاره به کاربردهای سیستم استریل که اصل جدا نشدنی فراوری تجهیزات پزشکی است، گفت: دستگاه استریل طراحی شده به وسیله فناوران و متخصصان این شرکت، به صورت فشرده است و قابلیت کاربری آسان و استفاده از انرژی پایین تر را دارد.

دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد

وی ادامه داد: دستگاه استریل با طراحی اختصاصی برای استفاده آسان و سهولت استفاده کاربر طراحی شده است. دستگاه استریل که به صورت تمام اتوماتیک و مانیتورینگ طراحی شده دارای محفظه تقویت شده و به صورت دو درب و یا یک درب است و کلیه پارامترهای کنترلی آن قابل تنظیم و تغییر است.

حسینی اضافه نمود: سیستم تمام اتوماتیک برای پایش فرآیند استریل با گاز اتیلن اکساید در مقدار های یک تا 30 متر مکعب، طراحی شده است. این محصول برای انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف مانند سرنگ یکبار مصرف، آنژوکت، سر سوزن سرنگ، البسه یکبار مصرف پزشکی، محیط های کشت، لوله های پزشکی و دیگر محصولات پزشکی یکبار مصرف به کار می رود.

به گفته وی، فناوری استریل با گاز اتیلن اکساید، به صورتی کاملاً منحصر به فرد در رأس فرآیندهای استریل صنعتی واقع شده است. این گاز با تأثیرگذاری کامل بر بافت های ارگانیک، و نفوذپذیری بالا، برای انواع محصولات پزشکی و غیر پزشکی که احتیاج به استریل دارند را داراست. به جهت جلوگیری از ایجاد رسوب پلیمری به جای مانده از گاز اتیلن اکساید از سیستم دقیق کنترل حرارت استفاده می گردد. شکل ساخت مبدل گاز سیستم استریل از نوع سلولی بوده تا نگهداری و تعمیر آن به آسانی صورت پذیرد. مبدل گاز از جنس استینلس استیل ساخته می گردد و دستگاه به گونه ای طراحی می گردد که در فشار منفی مقاومت بالایی داشته باشد.

این مدیر حوزه دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه استریل با ویژگی های یاد شده، برای اولین بار ساخته و تمایز آن نسبت به موارد دیگر کامپکت بودن آن و اپراتوری آسان و بعلاوه مصرف انرژی پایین تر است، اضافه نمود: پایش استریل به گونه ای است که کل فرآیند به صورت کامل قابل رؤیت است و کاربر می تواند به راحتی عملیات تنظیم زمان و مقدار معیارهای مختلف را تغییر دهد. این در حالی است که سامانه، فرآیند ضدعفونی سازی را به طور اتوماتیک طی می نماید.

وی با اشاره به این که محصول ساخته شده داخلی یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد، شرح داد: در این شرکت 8 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 30 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده که با توجه به صرفه مالی محصول، علاوه بر اشتغالزایی، صرفه جویی ارزی نیز برای کشور در پی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14505

به "دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه استریل با گاز اتیلن اکساید طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید