دلتای رود مکونگ

به گزارش راه ساری، در کشور زیبای ویتنام یک دلتای زیبا و بسیار سر سبز و حاصل خیز از رود مکونگ واقع شده است که شامل 12 استان و یک منطقه شهری است. مساحت این دلتا 405531 کیلومتر مربع و جمعیت آن(تا سال 2009) 17191470 نفر بوده است. دلیل جذب گرشگران بسیار از سرتاسر دنیا به این دلتا، علاوه بر زیبایی طبیعی که دارد؛ بازار های شناور رنگارنگ، باغ های میوه، شالیزار ها، باغ های نیشگر، پناهگاه پرنده ها، و روستاهای عجیب و دیدنی آن است. نام مستعار دلتای مونگ سبد برنج ویتنام است. این نام به خاطر فراوری انبوه برنج که به لطف استعمار فرانسوی ها در این منطقه رایج شده است بر روی این دلتا گذاشته شده است.

دلتای رود مکونگ

گستره دلتای مونگ از خلیج تایلند تا شهر هوشی مین است. اگر به جغرافیا و سفر در مناطق عجیب و غریب جغرافیایی وروستا های زیبا، عجیب ، بکر و کمتر دیده شده علاقه دارید انتخاب این دلتا به عنوان مقصد سفر بهترین انتخاب برای شما است. این منطقه در جهان به عنوان معجزه کشاورزی شناخته می گردد چرا که یک سوم از احتیاج کشاورزی سالانه کشور ویتنام از باغ ها و مزارع این منطقه حاصلخیز تامین می گردد. درختان نارگیل، باغ های میوه و باغ های نیشکر بعد از برنج از دیگر محصولات کشاورزی دلتای رود مکونگ هستند. این منطقه تنوع جغرافیایی عجیبی دارد و یک منطقه رنگارنگ و دیدنی است.

بیش از دوشهر در این دلتا دارای امکانات جهانگردی هستند. یکی شهر مای تو در نزدیکی هوشی مین که از بهترین مکان ها برای قایقرانی است و دیگری کائولان ، دیدنی ترین مکان برای دوستاران پرندگان است. این دو شهر مکان هایی مناسب برای گردش های یک روزه هستند. همچنین شهر سان تو عظیم ترین اقامتگاه دلتا به حساب می آید که پر از اقامتگاه ها و هتل های مناسب با امکانات رفاهی مطابق با استاندارد های هتلداری جهان و بازار های مناسب برای خرید برای گردشگران است ؛ بازار های شناور در این منطقه قرار گرفته است که خود افراد زیادی را جذب می نماید.

بهترین زمان برای سفر به دلتای مکونگ فصل خشک سال است تا جهانگرد ها و گردشگران از سیلاب های فصلی این منطقه در امان بمانند و سفری لذت بخش تر را تجربه نمایند. اگر ویتنام را برای سفر انتخاب می کنید این منطقه با تنوع جغرافیایی رنگارنگ را در لیست مکان هایی قرار دهید که می خواهید از آن بازدید کنید چرا که دلتای رود مونگ نه تنها یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ویتنام است بلکه یکی از زیبا ترین مکان های طبیعی جهان برای بازدید و سفر است.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: جاده های سبز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11381

به "دلتای رود مکونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلتای رود مکونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید